Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İNVİTRO FERTİLİZASYON | HSEY1216195 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı in vitro fertilizasyon ile ilgili temel ve ayrıntılı bilgi edindirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnfertilite ve yardımla üreme tedavilerine giriş,Kontrollü ovaryan stimülasyon,Sperm hazırlama teknikleri,Fertilizasyon teknikleri,Embriyo takibi ve seçimi,Laboratuvarda kalite kontrol yönetimi,Ara sınav,İnfertilitede kullanılan yardımcı teknikler-1,İnfertilitede kullanılan yardımcı teknikler-2,Kriyoprezervasyon teknikleri,PCOS-Endometriyozis,IVF'te genetik yaklaşımlar,IVF'te etik tartışmalar,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sperm hazırlama teknikleri hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Fertilizasyon tekniklerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Kontrollü ovaryan stimülasyonu hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A, E |
Embriyonun takibi ve seçilmesi hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Kriyoprezervayon tekniklerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
İnfertilitede kullanılmakta olan yardımcı teknikleri açıklar. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İnfertilite ve yardımla üreme tedavilerine giriş | İlgili ders notunun okunması |
2 | Kontrollü ovaryan stimülasyon | İlgili ders notunun okunması |
3 | Sperm hazırlama teknikleri | İlgili ders notunun okunması |
4 | Fertilizasyon teknikleri | İlgili ders notunun okunması |
5 | Embriyo takibi ve seçimi | İlgili ders notunun okunması |
6 | Laboratuvarda kalite kontrol yönetimi | İlgili ders notunun okunması |
7 | Ara sınav | - |
8 | İnfertilitede kullanılan yardımcı teknikler-1 | İlgili ders notunun okunması |
9 | İnfertilitede kullanılan yardımcı teknikler-2 | İlgili ders notunun okunması |
10 | Kriyoprezervasyon teknikleri | İlgili ders notunun okunması |
11 | PCOS-Endometriyozis | İlgili ders notunun okunması |
12 | IVF'te genetik yaklaşımlar | İlgili ders notunun okunması |
13 | IVF'te etik tartışmalar | İlgili ders notunun okunması |
14 | Final sınavı | - |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir. | X | | | | |
2 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | | | X | | |
3 | Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir. | | X | | | |
4 | Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir. | | | | | |
5 | Literatür takip edebilir. | | X | | | |
6 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir. | | | X | | |
7 | Sonuçları dökümante edebilir. | | X | | | |
8 | Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder. | | | X | | |
9 | Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir. | | X | | | |
10 | Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
11 | Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar. | | | X | | |
12 | Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar. | | | | | |
13 | Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 10 | 20 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 10 | 40 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 141 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(141/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İNVİTRO FERTİLİZASYON | HSEY1216195 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı in vitro fertilizasyon ile ilgili temel ve ayrıntılı bilgi edindirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnfertilite ve yardımla üreme tedavilerine giriş,Kontrollü ovaryan stimülasyon,Sperm hazırlama teknikleri,Fertilizasyon teknikleri,Embriyo takibi ve seçimi,Laboratuvarda kalite kontrol yönetimi,Ara sınav,İnfertilitede kullanılan yardımcı teknikler-1,İnfertilitede kullanılan yardımcı teknikler-2,Kriyoprezervasyon teknikleri,PCOS-Endometriyozis,IVF'te genetik yaklaşımlar,IVF'te etik tartışmalar,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sperm hazırlama teknikleri hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Fertilizasyon tekniklerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
Kontrollü ovaryan stimülasyonu hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A, E |
Embriyonun takibi ve seçilmesi hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 14, 9 | A |
Kriyoprezervayon tekniklerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
İnfertilitede kullanılmakta olan yardımcı teknikleri açıklar. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İnfertilite ve yardımla üreme tedavilerine giriş | İlgili ders notunun okunması |
2 | Kontrollü ovaryan stimülasyon | İlgili ders notunun okunması |
3 | Sperm hazırlama teknikleri | İlgili ders notunun okunması |
4 | Fertilizasyon teknikleri | İlgili ders notunun okunması |
5 | Embriyo takibi ve seçimi | İlgili ders notunun okunması |
6 | Laboratuvarda kalite kontrol yönetimi | İlgili ders notunun okunması |
7 | Ara sınav | - |
8 | İnfertilitede kullanılan yardımcı teknikler-1 | İlgili ders notunun okunması |
9 | İnfertilitede kullanılan yardımcı teknikler-2 | İlgili ders notunun okunması |
10 | Kriyoprezervasyon teknikleri | İlgili ders notunun okunması |
11 | PCOS-Endometriyozis | İlgili ders notunun okunması |
12 | IVF'te genetik yaklaşımlar | İlgili ders notunun okunması |
13 | IVF'te etik tartışmalar | İlgili ders notunun okunması |
14 | Final sınavı | - |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir. | X | | | | |
2 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | | | X | | |
3 | Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir. | | X | | | |
4 | Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir. | | | | | |
5 | Literatür takip edebilir. | | X | | | |
6 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir. | | | X | | |
7 | Sonuçları dökümante edebilir. | | X | | | |
8 | Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder. | | | X | | |
9 | Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir. | | X | | | |
10 | Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
11 | Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar. | | | X | | |
12 | Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar. | | | | | |
13 | Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:13Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:20