Tez dersinde tez yazım kurallarını, akademik eserlerin yazımı ile ilgili temel ilkeleri ele almaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tez Geliştirme,Tez Geliştirme,Tez Geliştirme,Tez Geliştirme,Tez Geliştirme,Tez Geliştirme,Ara sınav,Tez Geliştirme,Tez Geliştirme,Tez Geliştirme,Tez Geliştirme ,Tez Geliştirme,Tez Geliştirme,Final sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğrenci, tez yazımı ile ilgili genel kuralları ve yaklaşımları tanımlar.
14, 9
A, E
Öğrenci, eleştirel bir yaklaşımla tezi yazar.
14, 9
A, E
Öğrenci, yayımlanmış araştırma raporlarını ve makalelerini yazım kuralları açısından değerlendirir.
14, 9
A, E
Öğrenci, ders süresince eleştirel okuma, anlama, sentez yapma, karşılaştırma ile ilgili becerilerini gösterir.
14, 9
A
Öğrenci, kaynaklardan alıntı yaparak kaynakları analiz eder.
14, 9
A, E
Öğrenci, akademik yazım kuralları ile ilgili etik ve biçimsel ilkeleri tanımlar.
14, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tez Geliştirme
Literatür taramasının yapılması
2
Tez Geliştirme
Literatür taramasının yapılması
3
Tez Geliştirme
Literatür taramasının yapılması
4
Tez Geliştirme
Literatür taramasının yapılması
5
Tez Geliştirme
Literatür taramasının yapılması
6
Tez Geliştirme
Literatür taramasının yapılması
7
Ara sınav
-
8
Tez Geliştirme
Literatür taramasının yapılması
9
Tez Geliştirme
Literatür taramasının yapılması
10
Tez Geliştirme
Literatür taramasının yapılması
11
Tez Geliştirme
Literatür taramasının yapılması
12
Tez Geliştirme
Literatür taramasının yapılması
13
Tez Geliştirme
Literatür taramasının yapılması
14
Final sınavı
-
Kaynak
Pubmed,
Scopus,
Web of Science
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir.
2
Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir.
X
3
Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir.
4
Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir.
5
Literatür takip edebilir.
X
6
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir.
X
7
Sonuçları dökümante edebilir.
X
8
Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder.
X
9
Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir.
X
10
Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder.
11
Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar.
12
Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar.
13
Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
4
56
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
6
5
30
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TEZE HAZIRLIK VE TEZ YAZIM İLKELERİ
HSEY1110452
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Perşembe 13:30-14:15
Perşembe 14:30-15:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI, Prof.Dr. Tangül MÜDOK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Tez dersinde tez yazım kurallarını, akademik eserlerin yazımı ile ilgili temel ilkeleri ele almaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tez Geliştirme,Tez Geliştirme,Tez Geliştirme,Tez Geliştirme,Tez Geliştirme,Tez Geliştirme,Ara sınav,Tez Geliştirme,Tez Geliştirme,Tez Geliştirme,Tez Geliştirme ,Tez Geliştirme,Tez Geliştirme,Final sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğrenci, tez yazımı ile ilgili genel kuralları ve yaklaşımları tanımlar.
14, 9
A, E
Öğrenci, eleştirel bir yaklaşımla tezi yazar.
14, 9
A, E
Öğrenci, yayımlanmış araştırma raporlarını ve makalelerini yazım kuralları açısından değerlendirir.
14, 9
A, E
Öğrenci, ders süresince eleştirel okuma, anlama, sentez yapma, karşılaştırma ile ilgili becerilerini gösterir.
14, 9
A
Öğrenci, kaynaklardan alıntı yaparak kaynakları analiz eder.
14, 9
A, E
Öğrenci, akademik yazım kuralları ile ilgili etik ve biçimsel ilkeleri tanımlar.
14, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tez Geliştirme
Literatür taramasının yapılması
2
Tez Geliştirme
Literatür taramasının yapılması
3
Tez Geliştirme
Literatür taramasının yapılması
4
Tez Geliştirme
Literatür taramasının yapılması
5
Tez Geliştirme
Literatür taramasının yapılması
6
Tez Geliştirme
Literatür taramasının yapılması
7
Ara sınav
-
8
Tez Geliştirme
Literatür taramasının yapılması
9
Tez Geliştirme
Literatür taramasının yapılması
10
Tez Geliştirme
Literatür taramasının yapılması
11
Tez Geliştirme
Literatür taramasının yapılması
12
Tez Geliştirme
Literatür taramasının yapılması
13
Tez Geliştirme
Literatür taramasının yapılması
14
Final sınavı
-
Kaynak
Pubmed,
Scopus,
Web of Science
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir.
2
Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir.
X
3
Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir.
4
Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir.
5
Literatür takip edebilir.
X
6
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir.
X
7
Sonuçları dökümante edebilir.
X
8
Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder.
X
9
Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir.
X
10
Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder.
11
Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar.
12
Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar.
13
Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur.