Prof.Dr. İlknur KESKİN, Doç.Dr. Seda KARABULUT, Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI, Doç.Dr. Mehmet Şerif AYDIN, Dr.Öğr.Üye. Olgu Enis TOK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Genel Bilgilendirme Toplantısı,Konunun Seçimi ve Tartışılması,Konunun Seçimi ve Tartışılması,Konunun Seçimi ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Ara sınav ,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Final sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Araştırma planlamasının genel ilkelerini açıklar.
12, 13, 14, 17, 19, 2
F
Araştırma hipotezi belirler.
12, 13, 14, 17, 19, 2
F
Araştırma planlama ilkelerini belirler.
12, 13, 14, 17, 19, 2
F
Hipotezi doğrultusunda bir araştırma planı belirler.
12, 13, 14, 17, 19, 2
F
Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini açıklar.
12, 13, 14, 17, 19, 2
F
Hipoteze ilişkin güncel literatürü değerlendirir.
12, 13, 14, 17, 19, 2
F
Literatür taraması sonucu bulduğu verileri istatistiksel yöntemlerle değerlendirir.
12, 13, 14, 17, 19, 2
F
Veri toplama yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönlerini belirler.
12, 13, 14, 19, 2
F
Araştırma raporlarını ve makalelerini analiz eder.
12, 13, 14, 17, 19, 2
F
Başka araştırmalar ile verilerini karşılaştırarak değerlendirir.
12, 13, 14, 17, 19, 2
F
Araştırmasını raporlayarak açıklar.
12, 13, 14, 17, 19, 2
F
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Genel Bilgilendirme Toplantısı
Literatür taraması
2
Konunun Seçimi ve Tartışılması
Literatür taraması
3
Konunun Seçimi ve Tartışılması
Literatür taraması
4
Konunun Seçimi ve Tartışılması
Literatür taraması
5
Konunun Araştırılması ve Tartışılması
Literatür taraması
6
Konunun Araştırılması ve Tartışılması
Lİtaratür taraması
7
Ara sınav
-
8
Konunun Araştırılması ve Tartışılması
Literatür taraması
9
Konunun Araştırılması ve Tartışılması
Literatür taraması
10
Konunun Araştırılması ve Tartışılması
Literatür taraması
11
Konunun Araştırılması ve Tartışılması
Literatür taraması
12
Konunun Araştırılması ve Tartışılması
Literatür taraması
13
Konunun Araştırılması ve Tartışılması
Literatür taraması
14
Final sınavı
-
Kaynak
Konu ile ilgili literatür, pubmed
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir.
X
2
Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir.
X
3
Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir.
X
4
Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir.
5
Literatür takip edebilir.
X
6
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir.
X
7
Sonuçları dökümante edebilir.
X
8
Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder.
X
9
Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir.
X
10
Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder.
X
11
Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar.
X
12
Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar.
X
13
Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
20
280
Rehberli Problem Çözme
25
25
625
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
20
280
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
30
20
600
Proje Sunumu / Seminer
5
5
25
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
1810
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1810/30)
60
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TEZ
HSEY2223130
Bahar Dönemi
0+0
-
60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Tez
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI
Dersi Verenler
Prof.Dr. İlknur KESKİN, Doç.Dr. Seda KARABULUT, Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI, Doç.Dr. Mehmet Şerif AYDIN, Dr.Öğr.Üye. Olgu Enis TOK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Genel Bilgilendirme Toplantısı,Konunun Seçimi ve Tartışılması,Konunun Seçimi ve Tartışılması,Konunun Seçimi ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Ara sınav ,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Final sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Araştırma planlamasının genel ilkelerini açıklar.
12, 13, 14, 17, 19, 2
F
Araştırma hipotezi belirler.
12, 13, 14, 17, 19, 2
F
Araştırma planlama ilkelerini belirler.
12, 13, 14, 17, 19, 2
F
Hipotezi doğrultusunda bir araştırma planı belirler.
12, 13, 14, 17, 19, 2
F
Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini açıklar.
12, 13, 14, 17, 19, 2
F
Hipoteze ilişkin güncel literatürü değerlendirir.
12, 13, 14, 17, 19, 2
F
Literatür taraması sonucu bulduğu verileri istatistiksel yöntemlerle değerlendirir.
12, 13, 14, 17, 19, 2
F
Veri toplama yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönlerini belirler.
12, 13, 14, 19, 2
F
Araştırma raporlarını ve makalelerini analiz eder.
12, 13, 14, 17, 19, 2
F
Başka araştırmalar ile verilerini karşılaştırarak değerlendirir.
12, 13, 14, 17, 19, 2
F
Araştırmasını raporlayarak açıklar.
12, 13, 14, 17, 19, 2
F
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Genel Bilgilendirme Toplantısı
Literatür taraması
2
Konunun Seçimi ve Tartışılması
Literatür taraması
3
Konunun Seçimi ve Tartışılması
Literatür taraması
4
Konunun Seçimi ve Tartışılması
Literatür taraması
5
Konunun Araştırılması ve Tartışılması
Literatür taraması
6
Konunun Araştırılması ve Tartışılması
Lİtaratür taraması
7
Ara sınav
-
8
Konunun Araştırılması ve Tartışılması
Literatür taraması
9
Konunun Araştırılması ve Tartışılması
Literatür taraması
10
Konunun Araştırılması ve Tartışılması
Literatür taraması
11
Konunun Araştırılması ve Tartışılması
Literatür taraması
12
Konunun Araştırılması ve Tartışılması
Literatür taraması
13
Konunun Araştırılması ve Tartışılması
Literatür taraması
14
Final sınavı
-
Kaynak
Konu ile ilgili literatür, pubmed
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir.
X
2
Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir.
X
3
Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir.
X
4
Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir.
5
Literatür takip edebilir.
X
6
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir.
X
7
Sonuçları dökümante edebilir.
X
8
Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder.
X
9
Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir.
X
10
Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder.
X
11
Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar.
X
12
Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar.
X
13
Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur.