Histoloji biliminin uygulamalı bilimlere kattığı bilimsel ve metodlar hakkında güncel bilgi edinilmesini sağlamak
Dersin İçeriği
Bu ders; En yeni mikro görüntüleme sistemleri ile ilgili makale tartışması,Ürogenital sistem histopatolojisi ilişkili makale,Kök hücre çalışmalarında yeni yaklaşım ile ilgili makale tartışması,Histoteknoloji makalesi,İleri histoloji tekniklerle ilgili makale,Nöro-histoloji teknikleri ile ilgili makale,Ara sınav,Quantum-Dots makalesi,Springer Verlag Protocol’ dan makale,Mikrobiyoloji-histoloji ilişkili makale,Embriyoloji çalışması ilişkili makale-1,Embriyoloji çalışması ilişkili makale-2,Elektron mikroskop makalesi tartışma,Final sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Yaşam bilimlerinin her alanından güncel bilgileri değerlendirir.
10, 14, 18, 9
E
Histoloji hakkındaki temel bilgileri açıklar.
10, 14, 18, 9
E
Uygulamalı bilimler içerisinde temel bilimlerin önemini belirler.
10, 14, 18, 9
E
Uygulamalı bilimlerde histoteknoloji, mikroskopi metod ve prensiplerini açıklar.
10, 14, 18, 9
E
Uygulamalı bilimlerin her dalında karşılaştırma yapabileceklerdir
10, 14, 18, 9
E
Temel bilimler ve uygulamalı bilimlerde verileri değerlendirir.
10, 14, 18, 9
E
Okuduğu ya da dinlediği makaleleri analiz eder.
10, 14, 18, 9
E
Soruları sistematik olarak kategorize edip çözer.
10, 14, 18, 9
E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
En yeni mikro görüntüleme sistemleri ile ilgili makale tartışması
Literatür taramasının yapılması
2
Ürogenital sistem histopatolojisi ilişkili makale
Literatür taramasının yapılması
3
Kök hücre çalışmalarında yeni yaklaşım ile ilgili makale tartışması
Literatür taramasının yapılması
4
Histoteknoloji makalesi
Literatür taramasının yapılması
5
İleri histoloji tekniklerle ilgili makale
Literatür taramasının yapılması
6
Nöro-histoloji teknikleri ile ilgili makale
Literatür taramasının yapılması
7
Ara sınav
-
8
Quantum-Dots makalesi
Literatür taramasının yapılması
9
Springer Verlag Protocol’ dan makale
Literatür taramasının yapılması
10
Mikrobiyoloji-histoloji ilişkili makale
Literatür taramasının yapılması
11
Embriyoloji çalışması ilişkili makale-1
Literatür taramasının yapılması
12
Embriyoloji çalışması ilişkili makale-2
Literatür taramasının yapılması
13
Elektron mikroskop makalesi tartışma
Literatür taramasının yapılması
14
Final sınavı
-
Kaynak
Konu ile ilgili literatür, pubmed
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir.
X
2
Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir.
X
3
Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir.
X
4
Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir.
X
5
Literatür takip edebilir.
X
6
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir.
X
7
Sonuçları dökümante edebilir.
X
8
Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder.
X
9
Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir.
X
10
Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder.
11
Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar.
12
Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar.
X
13
Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
4
56
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
8
6
48
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
132
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(132/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
MAKALE KULÜBÜ I
HSEY1179720
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Perşembe 09:00-09:45
Perşembe 10:00-10:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. İlknur KESKİN
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI, Prof.Dr. Tangül MÜDOK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Histoloji biliminin uygulamalı bilimlere kattığı bilimsel ve metodlar hakkında güncel bilgi edinilmesini sağlamak
Dersin İçeriği
Bu ders; En yeni mikro görüntüleme sistemleri ile ilgili makale tartışması,Ürogenital sistem histopatolojisi ilişkili makale,Kök hücre çalışmalarında yeni yaklaşım ile ilgili makale tartışması,Histoteknoloji makalesi,İleri histoloji tekniklerle ilgili makale,Nöro-histoloji teknikleri ile ilgili makale,Ara sınav,Quantum-Dots makalesi,Springer Verlag Protocol’ dan makale,Mikrobiyoloji-histoloji ilişkili makale,Embriyoloji çalışması ilişkili makale-1,Embriyoloji çalışması ilişkili makale-2,Elektron mikroskop makalesi tartışma,Final sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Yaşam bilimlerinin her alanından güncel bilgileri değerlendirir.
10, 14, 18, 9
E
Histoloji hakkındaki temel bilgileri açıklar.
10, 14, 18, 9
E
Uygulamalı bilimler içerisinde temel bilimlerin önemini belirler.
10, 14, 18, 9
E
Uygulamalı bilimlerde histoteknoloji, mikroskopi metod ve prensiplerini açıklar.
10, 14, 18, 9
E
Uygulamalı bilimlerin her dalında karşılaştırma yapabileceklerdir
10, 14, 18, 9
E
Temel bilimler ve uygulamalı bilimlerde verileri değerlendirir.
10, 14, 18, 9
E
Okuduğu ya da dinlediği makaleleri analiz eder.
10, 14, 18, 9
E
Soruları sistematik olarak kategorize edip çözer.
10, 14, 18, 9
E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
En yeni mikro görüntüleme sistemleri ile ilgili makale tartışması
Literatür taramasının yapılması
2
Ürogenital sistem histopatolojisi ilişkili makale
Literatür taramasının yapılması
3
Kök hücre çalışmalarında yeni yaklaşım ile ilgili makale tartışması
Literatür taramasının yapılması
4
Histoteknoloji makalesi
Literatür taramasının yapılması
5
İleri histoloji tekniklerle ilgili makale
Literatür taramasının yapılması
6
Nöro-histoloji teknikleri ile ilgili makale
Literatür taramasının yapılması
7
Ara sınav
-
8
Quantum-Dots makalesi
Literatür taramasının yapılması
9
Springer Verlag Protocol’ dan makale
Literatür taramasının yapılması
10
Mikrobiyoloji-histoloji ilişkili makale
Literatür taramasının yapılması
11
Embriyoloji çalışması ilişkili makale-1
Literatür taramasının yapılması
12
Embriyoloji çalışması ilişkili makale-2
Literatür taramasının yapılması
13
Elektron mikroskop makalesi tartışma
Literatür taramasının yapılması
14
Final sınavı
-
Kaynak
Konu ile ilgili literatür, pubmed
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir.
X
2
Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir.
X
3
Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir.
X
4
Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir.
X
5
Literatür takip edebilir.
X
6
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir.
X
7
Sonuçları dökümante edebilir.
X
8
Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder.
X
9
Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir.
X
10
Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder.
11
Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar.
12
Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar.
X
13
Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur.