Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAKALE KULÜBÜ-II | HSEY1231320 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Histoloji biliminin uygulamalı bilimlere kattığı bilimsel ve metodlar hakkında güncel bilgi edinilmesini sağlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikroskopi fiziğine ilişkin makale tartışması,Mikroskop çeşitlerine ilişkin makale tartışması,Manyetik MRI mikroskop makale tartışması,Floresan mikroskop makalesi tartışma,Embriyoloji çalışması ilişkili makale-1,Embriyoloji çalışması ilişkili makale-2,Ara sınav,İleri histolojik tekniklerle ilgili makale tartışması,Histoteknoloji, histolojik tanı yöntemi makalesi tartışması-1,Histoteknoloji, histolojik tanı yöntemi makalesi tartışması-2,Hücre siklusu çalışmaları ile ilgili makale,Kök hücre çalışmalarında yeni yaklaşım ile ilgili makale tartışması-1,Kök hücre çalışmalarında yeni yaklaşım ile ilgili makale tartışması-2,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Uygulamalı bilimler içerisinde temel bilimlerin önemini belirler. | 14, 18, 9 | E |
Histoloji hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 10, 14, 18 | E |
Uygulamalı bilimlerin her dalında karşılaştırma yaparak değerlendirir. | 10, 14, 18 | E |
Okudukları ya da dinledikleri makaleleri analiz eder. | 10, 14, 18 | E |
Uygulamalı bilimlerde histoteknoloji, mikroskopi metod ve prensiplerini açıklar. | 10, 14, 18 | E |
Temel bilimler ve uygulamalı bilimlerde verileri değerlendirir. | 10, 14, 18 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikroskopi fiziğine ilişkin makale tartışması | Literatür taramasının yapılması |
2 | Mikroskop çeşitlerine ilişkin makale tartışması | Literatür taramasının yapılması |
3 | Manyetik MRI mikroskop makale tartışması | Literatür taramasının yapılması |
4 | Floresan mikroskop makalesi tartışma | Literatür taramasının yapılması |
5 | Embriyoloji çalışması ilişkili makale-1 | Literatür taramasının yapılması |
6 | Embriyoloji çalışması ilişkili makale-2 | Literatür taramasının yapılması |
7 | Ara sınav | - |
8 | İleri histolojik tekniklerle ilgili makale tartışması | Literatür taramasının yapılması |
9 | Histoteknoloji, histolojik tanı yöntemi makalesi tartışması-1 | Literatür taramasının yapılması |
10 | Histoteknoloji, histolojik tanı yöntemi makalesi tartışması-2 | Literatür taramasının yapılması |
11 | Hücre siklusu çalışmaları ile ilgili makale | Literatür taramasının yapılması |
12 | Kök hücre çalışmalarında yeni yaklaşım ile ilgili makale tartışması-1 | Literatür taramasının yapılması |
13 | Kök hücre çalışmalarında yeni yaklaşım ile ilgili makale tartışması-2 | Literatür taramasının yapılması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Konu ile ilgili literatür, pubmed |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir. | X | |||||
2 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | X | |||||
3 | Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir. | X | |||||
4 | Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir. | ||||||
5 | Literatür takip edebilir. | X | |||||
6 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir. | X | |||||
7 | Sonuçları dökümante edebilir. | X | |||||
8 | Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder. | X | |||||
9 | Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir. | X | |||||
10 | Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder. | ||||||
11 | Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar. | X | |||||
12 | Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar. | X | |||||
13 | Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 5 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAKALE KULÜBÜ-II | HSEY1231320 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Histoloji biliminin uygulamalı bilimlere kattığı bilimsel ve metodlar hakkında güncel bilgi edinilmesini sağlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikroskopi fiziğine ilişkin makale tartışması,Mikroskop çeşitlerine ilişkin makale tartışması,Manyetik MRI mikroskop makale tartışması,Floresan mikroskop makalesi tartışma,Embriyoloji çalışması ilişkili makale-1,Embriyoloji çalışması ilişkili makale-2,Ara sınav,İleri histolojik tekniklerle ilgili makale tartışması,Histoteknoloji, histolojik tanı yöntemi makalesi tartışması-1,Histoteknoloji, histolojik tanı yöntemi makalesi tartışması-2,Hücre siklusu çalışmaları ile ilgili makale,Kök hücre çalışmalarında yeni yaklaşım ile ilgili makale tartışması-1,Kök hücre çalışmalarında yeni yaklaşım ile ilgili makale tartışması-2,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Uygulamalı bilimler içerisinde temel bilimlerin önemini belirler. | 14, 18, 9 | E |
Histoloji hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 10, 14, 18 | E |
Uygulamalı bilimlerin her dalında karşılaştırma yaparak değerlendirir. | 10, 14, 18 | E |
Okudukları ya da dinledikleri makaleleri analiz eder. | 10, 14, 18 | E |
Uygulamalı bilimlerde histoteknoloji, mikroskopi metod ve prensiplerini açıklar. | 10, 14, 18 | E |
Temel bilimler ve uygulamalı bilimlerde verileri değerlendirir. | 10, 14, 18 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikroskopi fiziğine ilişkin makale tartışması | Literatür taramasının yapılması |
2 | Mikroskop çeşitlerine ilişkin makale tartışması | Literatür taramasının yapılması |
3 | Manyetik MRI mikroskop makale tartışması | Literatür taramasının yapılması |
4 | Floresan mikroskop makalesi tartışma | Literatür taramasının yapılması |
5 | Embriyoloji çalışması ilişkili makale-1 | Literatür taramasının yapılması |
6 | Embriyoloji çalışması ilişkili makale-2 | Literatür taramasının yapılması |
7 | Ara sınav | - |
8 | İleri histolojik tekniklerle ilgili makale tartışması | Literatür taramasının yapılması |
9 | Histoteknoloji, histolojik tanı yöntemi makalesi tartışması-1 | Literatür taramasının yapılması |
10 | Histoteknoloji, histolojik tanı yöntemi makalesi tartışması-2 | Literatür taramasının yapılması |
11 | Hücre siklusu çalışmaları ile ilgili makale | Literatür taramasının yapılması |
12 | Kök hücre çalışmalarında yeni yaklaşım ile ilgili makale tartışması-1 | Literatür taramasının yapılması |
13 | Kök hücre çalışmalarında yeni yaklaşım ile ilgili makale tartışması-2 | Literatür taramasının yapılması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Konu ile ilgili literatür, pubmed |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir. | X | |||||
2 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | X | |||||
3 | Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir. | X | |||||
4 | Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir. | ||||||
5 | Literatür takip edebilir. | X | |||||
6 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir. | X | |||||
7 | Sonuçları dökümante edebilir. | X | |||||
8 | Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder. | X | |||||
9 | Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir. | X | |||||
10 | Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder. | ||||||
11 | Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar. | X | |||||
12 | Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar. | X | |||||
13 | Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |