Bu dersin amacı etkili sunum yapmayı uygulamalı olarak öğretmek, sunumu oluşturan temel ve yan unsurları anlatmak, öğrencilerin sunum yeteneklerini geliştirmek ve hangi ortamda olursa olsun, kendilerini en iyi şekilde ifade edecekleri çeşitli yöntemleri keşfetmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Literatür Taraması/Sunum teknikleri hakkında temel bilgiler,Literatür Taraması/İletişim kavramı,Literatür Taraması,Literatür Taraması,Literatür Taraması,Literatür Taraması,Ara sınav,Literatür Taraması,Literatür Taraması,Literatür Taraması,Literatür Taraması,Literatür Taraması,Literatür Taraması,Final sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Etkili sunum nasıl yapılacağını açıklar.
14, 9
A, E
Etkili sunumun amaç ve işlevlerini açıklar.
14, 9
A, E
Etkili sunumun uygulama aşamasında karşılaşılabilecek olası güçlükleri tanımlar.
14, 9
A, E
Toplantı organizasyonu ile ilgili hazırlık ve uygulama aşamalarını açıklar.
14, 9
A, E
Alana özgü literatür ve veri kaynaklarını belirler.
14, 18, 9
A, E
Alana özgü bilimsel bilgiyi seçerek analiz eder.
14, 18, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Literatür Taraması/Sunum teknikleri hakkında temel bilgiler
Literatür taramasının yapılması.
2
Literatür Taraması/İletişim kavramı
Literatür taramasının yapılması.
3
Literatür Taraması
Literatür taramasının yapılması.
4
Literatür Taraması
Literatür taramasının yapılması.
5
Literatür Taraması
Literatür taramasının yapılması.
6
Literatür Taraması
Literatür taramasının yapılması.
7
Ara sınav
-
8
Literatür Taraması
Literatür taramasının yapılması.
9
Literatür Taraması
Literatür taramasının yapılması.
10
Literatür Taraması
Literatür taramasının yapılması.
11
Literatür Taraması
Literatür taramasının yapılması.
12
Literatür Taraması
Literatür taramasının yapılması.
13
Literatür Taraması
Literatür taramasının yapılması.
14
Final sınavı
-
Kaynak
Pubmed, Scopus, Web of Science Veri Tabanları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir.
2
Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir.
X
3
Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir.
4
Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir.
5
Literatür takip edebilir.
X
6
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir.
X
7
Sonuçları dökümante edebilir.
8
Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder.
X
9
Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir.
X
10
Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder.
11
Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar.
12
Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar.
13
Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
6
10
60
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
2
10
20
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
LİTERATÜR TARAMA VE SUNUM TEKNİKLERİ
HSEY1111951
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Mehmet Şerif AYDIN
Dersi Verenler
Prof.Dr. Tangül MÜDOK, Doç.Dr. Mehmet Şerif AYDIN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı etkili sunum yapmayı uygulamalı olarak öğretmek, sunumu oluşturan temel ve yan unsurları anlatmak, öğrencilerin sunum yeteneklerini geliştirmek ve hangi ortamda olursa olsun, kendilerini en iyi şekilde ifade edecekleri çeşitli yöntemleri keşfetmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Literatür Taraması/Sunum teknikleri hakkında temel bilgiler,Literatür Taraması/İletişim kavramı,Literatür Taraması,Literatür Taraması,Literatür Taraması,Literatür Taraması,Ara sınav,Literatür Taraması,Literatür Taraması,Literatür Taraması,Literatür Taraması,Literatür Taraması,Literatür Taraması,Final sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Etkili sunum nasıl yapılacağını açıklar.
14, 9
A, E
Etkili sunumun amaç ve işlevlerini açıklar.
14, 9
A, E
Etkili sunumun uygulama aşamasında karşılaşılabilecek olası güçlükleri tanımlar.
14, 9
A, E
Toplantı organizasyonu ile ilgili hazırlık ve uygulama aşamalarını açıklar.
14, 9
A, E
Alana özgü literatür ve veri kaynaklarını belirler.
14, 18, 9
A, E
Alana özgü bilimsel bilgiyi seçerek analiz eder.
14, 18, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Literatür Taraması/Sunum teknikleri hakkında temel bilgiler
Literatür taramasının yapılması.
2
Literatür Taraması/İletişim kavramı
Literatür taramasının yapılması.
3
Literatür Taraması
Literatür taramasının yapılması.
4
Literatür Taraması
Literatür taramasının yapılması.
5
Literatür Taraması
Literatür taramasının yapılması.
6
Literatür Taraması
Literatür taramasının yapılması.
7
Ara sınav
-
8
Literatür Taraması
Literatür taramasının yapılması.
9
Literatür Taraması
Literatür taramasının yapılması.
10
Literatür Taraması
Literatür taramasının yapılması.
11
Literatür Taraması
Literatür taramasının yapılması.
12
Literatür Taraması
Literatür taramasının yapılması.
13
Literatür Taraması
Literatür taramasının yapılması.
14
Final sınavı
-
Kaynak
Pubmed, Scopus, Web of Science Veri Tabanları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir.
2
Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir.
X
3
Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir.
4
Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir.
5
Literatür takip edebilir.
X
6
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir.
X
7
Sonuçları dökümante edebilir.
8
Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder.
X
9
Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir.
X
10
Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder.
11
Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar.
12
Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar.
13
Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur.