Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAKALE KULÜBÜ-II | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Salı 19:30-20:15 Salı 20:30-21:15 Çarşamba 19:30-20:15 Çarşamba 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Histoloji biliminin uygulamalı bilimlere kattığı bilimsel ve metodlar hakkında güncel bilgi edinilmesini sağlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikroskopi fiziğine ilişkin makale tartışması,Mikroskop çeşitlerine ilişkin makale tartışması,Manyetik MRI mikroskop makale tartışması,Floresan mikroskop makalesi tartışma,Embriyoloji çalışması ilişkili makale,Kök hücre çalışmalarında yeni yaklaşım ile ilgili makale tartışması,Histoteknoloji, histolojik tanı yöntemi makalesi tartışması,Hücre siklusu çalışmaları ile ilgili makale,İleri histolojik tekniklerle ilgili makale tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Uygulamalı bilimler içerisinde temel bilimlerin önemini ortaya koyabileceklerdir | 1, 11 | B, C |
Histoloji temel bilgilerini kavrayacaklardır | 11, 14, 3 | C |
Uygulamalı bilimlerin her dalında karşılaştırma yapabileceklerdir | 11, 14, 3 | C |
Okudukları ya da dinledikleri makalelere ilişkin görsel sunum yapabileceklerdir | 11, 14, 3 | C |
Uygulamalı bilimlerde histoteknoloji, mikroskopi metod ve prensiplerini kavrayacaklardır | 11, 14, 3 | C |
Temel bilimler ve uygulamalı bilimlerde proje organizasyonu ve verilerin değerlendirilmesini başarabileceklerdir | 11, 14, 3 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 11: Seminer, 14: Bireysel Çalışma, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
0 | Mikroskopi fiziğine ilişkin makale tartışması | |
0 | Mikroskop çeşitlerine ilişkin makale tartışması | |
0 | Manyetik MRI mikroskop makale tartışması | |
0 | Floresan mikroskop makalesi tartışma | |
0 | Embriyoloji çalışması ilişkili makale | |
0 | Kök hücre çalışmalarında yeni yaklaşım ile ilgili makale tartışması | |
0 | Histoteknoloji, histolojik tanı yöntemi makalesi tartışması | |
0 | Hücre siklusu çalışmaları ile ilgili makale | |
0 | İleri histolojik tekniklerle ilgili makale tartışması |
Kaynak |
Konu ile ilgili literatür, pubmed |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir. | X | |||||
0 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | X | |||||
0 | Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir. | X | |||||
0 | Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir. | ||||||
0 | Literatür takip edebilir. | X | |||||
0 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir. | X | |||||
0 | Sonuçları dökümante edebilir. | X | |||||
0 | Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder. | X | |||||
0 | Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir. | X | |||||
0 | Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder. | ||||||
0 | Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar. | X | |||||
0 | Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |