Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİKROSKOBİ PRENSİPLERİ | 2+4 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İlknur KESKİN, Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Optik mikroskop yapısı, kullanım alanları, Elektron mikroskobu çalışma prensibi, çeşitleri (SEM,TEM), kullanım alanları, Lazer Konfokal mikroskop çalışma prensibi, Taramalı Prob Mikroskobi Teknikleri (STM, AFM, SHPM, vb) çalışma prensipleri, nano cihaz olarak kullanım alanları, her mikroskop tekniği için örnek hazırlama teknikleri ve biribirlerine göre avantaj ve dezavantajları, kabiliyetleri ve sınırlamaları tanıtılarak temel bilgiler verilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Optik Mikroskobun Temel Çalışma Prensipleri,Usage Areas of Optical Microscope,Floresan Mikroskobu ve kullanım alanları,Lazer Konfokal Mikroskobun Temel Çalışma Prensipleri,Lazer Konfokal Mikroskobun Üstünlükleri,Elektron Mikroskobunun Temel Çalışma Prensipleri,Elektron Mikroskobunun Çeşitleri,Elektron Mikroskobunun Kullanım Alanları ve Örnek Hazırlama,Taramalı Prob Mikroskobi Teknikleri ve Temel Prensipleri,Taramalı Prob Mikroskobi Çeşitleri,Taramalı Prob Mikroskopların Nano Cihaz Olarak Kullanımı,Taramalı Prob Mikroskopların Nano Cihaz Olarak Kullanımı,Örnek Hazırlama Teknikleri,Özel Uygulama Alanları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Mikroskopik görüntüleme ile ilgili temel kavramları öğrenir. 2) Optik mikroskop ile mikroskopik görüntüleme hakkında bilgi sahibi our ve temel ekipmanların optik prensiplerini öğrenir. 3) Gelişmiş ve gelişmekte olan yeni mikroskopik tekniklerin öğrenir. 4) İleri mikroskopların temel devre ve parçalarını anlar. 5) İleri tekniklerin analiz ve nanocihaz olarak kullanımının anlar. 6) Örnek hazırlama tekniklerini öğrenir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Optik Mikroskobun Temel Çalışma Prensipleri | |
2 | Usage Areas of Optical Microscope | |
3 | Floresan Mikroskobu ve kullanım alanları | |
4 | Lazer Konfokal Mikroskobun Temel Çalışma Prensipleri | |
5 | Lazer Konfokal Mikroskobun Üstünlükleri | |
6 | Elektron Mikroskobunun Temel Çalışma Prensipleri | |
7 | Elektron Mikroskobunun Çeşitleri | |
8 | Elektron Mikroskobunun Kullanım Alanları ve Örnek Hazırlama | |
9 | Taramalı Prob Mikroskobi Teknikleri ve Temel Prensipleri | |
10 | Taramalı Prob Mikroskobi Çeşitleri | |
11 | Taramalı Prob Mikroskopların Nano Cihaz Olarak Kullanımı | |
12 | Taramalı Prob Mikroskopların Nano Cihaz Olarak Kullanımı | |
13 | Örnek Hazırlama Teknikleri,Özel Uygulama Alanları |
Kaynak |
(1) Fundamentals of Light Microscopy and Electronic Imaging , Douglas B. Murphy, Wiley-Liss, 2001. (2) Stephen W. Paddock, Confocal Microscopy Methods and Protocols, Humana, P.J. Goodhew, Electron Microscopy and Analysis, Taylor & Francis, 2001. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir. | ||||||
0 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | X | |||||
0 | Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir. | ||||||
0 | Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir. | X | |||||
0 | Literatür takip edebilir. | X | |||||
0 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir. | X | |||||
0 | Sonuçları dökümante edebilir. | X | |||||
0 | Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder. | X | |||||
0 | Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir. | X | |||||
0 | Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
0 | Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar. | ||||||
0 | Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar. | ||||||
0 | Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |