Bu dersin amacı öğrencilere bilimsel araştırma ve projelerini planlama, uygulama, değerlendirme ve sunma becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilere bilimsel düşünce, araştırma ve iletişim becerilerini geliştirme fırsatı sağlayarak, bilimsel topluluğa katkıda bulunmaları için gerekli temel yetkinlikleri kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama I,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama II,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama III,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama IV,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama V,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VI,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VII; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bilimsel araştırma yürütür
12, 2, 9
F
Bilimsel araştırma yayımlama sürecini tanımlar
10, 12, 16, 2, 9
F
Bilimsel araştırmaları özgün değeri bakımından değerlendirir.
10, 14, 16, 9
E, F
Araştırma ve yayın etiği ilkelerini uygular.
10, 16, 6, 9
E, F
Bilimsel projelerin yürütülmesi aşamasında karşılaşılacak riskleri değerlendirir
10, 12, 14, 16, 9
E, F
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları belirler.
10, 11, 14, 16, 2, 9
E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar
1, 2
2
Bilimsel araştırma süreci
1, 2
3
Bilimsel araştırma türleri
1, 2
4
Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri
1, 2
5
Bilimsel Projeler
1, 2
6
Proje Konusu Belirleme
1, 2
7
Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi
1, 2
8
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama I
1, 2
9
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama II
1, 2
10
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama III
1, 2
11
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama IV
1, 2
12
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama V
1, 2
13
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VI
1, 2
14
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VII
1, 2
Kaynak
1. Ders sunum dosyaları.
2. Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir.
2
Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir.
3
Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir.
4
Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir.
5
Literatür takip edebilir.
6
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir.
7
Sonuçları dökümante edebilir.
8
Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder.
9
Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir.
10
Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder.
11
Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar.
12
Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar.
13
Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
7
2
14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
7
5
35
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
14
3
42
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
2
2
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
2
2
Performans Görevi, Bakım Planı
14
4
56
Toplam İş Yükü (Saat)
179
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(179/30)
6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMA
-
Bahar Dönemi
2+0
2
6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER
Dersi Verenler
Doç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere bilimsel araştırma ve projelerini planlama, uygulama, değerlendirme ve sunma becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilere bilimsel düşünce, araştırma ve iletişim becerilerini geliştirme fırsatı sağlayarak, bilimsel topluluğa katkıda bulunmaları için gerekli temel yetkinlikleri kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama I,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama II,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama III,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama IV,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama V,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VI,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VII; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bilimsel araştırma yürütür
12, 2, 9
F
Bilimsel araştırma yayımlama sürecini tanımlar
10, 12, 16, 2, 9
F
Bilimsel araştırmaları özgün değeri bakımından değerlendirir.
10, 14, 16, 9
E, F
Araştırma ve yayın etiği ilkelerini uygular.
10, 16, 6, 9
E, F
Bilimsel projelerin yürütülmesi aşamasında karşılaşılacak riskleri değerlendirir
10, 12, 14, 16, 9
E, F
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları belirler.
10, 11, 14, 16, 2, 9
E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar
1, 2
2
Bilimsel araştırma süreci
1, 2
3
Bilimsel araştırma türleri
1, 2
4
Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri
1, 2
5
Bilimsel Projeler
1, 2
6
Proje Konusu Belirleme
1, 2
7
Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi
1, 2
8
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama I
1, 2
9
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama II
1, 2
10
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama III
1, 2
11
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama IV
1, 2
12
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama V
1, 2
13
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VI
1, 2
14
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VII
1, 2
Kaynak
1. Ders sunum dosyaları.
2. Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir.
2
Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir.
3
Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir.
4
Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir.
5
Literatür takip edebilir.
6
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir.
7
Sonuçları dökümante edebilir.
8
Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder.
9
Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir.
10
Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder.
11
Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar.
12
Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar.
13
Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur.