Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İN VİVO EMBRİYOGENEZ-Güz Dönemi2+445
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Seda KARABULUT
Dersi VerenlerDoç.Dr. Seda KARABULUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı ; gelişimin ilk 3 haftasının in vivo gelişim sürecini öğrenmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Spermatogenez,Oogenez,Endometriyum ve desidua reaksiyonu,Fertilizasyon,Fertilizasyonu etkileyen olaylar ve faktörler,İmplantasyon,Ara Sınav,Ektopik gebelik,Ekstraembriyonik yapılar,In vivo embriyogenezi etkileyen moleküler mekanizmalar,Gelişimin ikinci haftası,Gelişimin üçüncü haftası,Doğum anomalileri,Final sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Spermatogenezi açıklar.14, 9A, E
Oogenezi açıklar.14, 9A, E
Fertilizasyon ve implantasyon terimlerini tanımlar.14, 9A, E
Bilaminar embriyonik diskin oluşum aşamalarını açıklar.14, 37, 9A
Trilaminar embriyonik gelişimin evrelerini tanımlar.14, 37, 9A
Fetal membranlar ve plasentanın oluşumunu ve görevlerini açıklar.14, 9A
Embriyonik dönemin özelliklerini açıklar.14, 9A
Doğum anomalilerini ve ektopik gebelik terimlerini açıklar. 14, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1SpermatogenezThe Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10. baskısında yer alan 12-17. sayfaların okunması
2OogenezThe Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10th baskısında yer alan 17-24. Sayfaların okunması
3Endometriyum ve desidua reaksiyonuİlgili ders sunumunun okunması
4FertilizasyonThe Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10. baskısında yer alan 25-29. sayfaların okunması
5Fertilizasyonu etkileyen olaylar ve faktörlerilgili ders sunumunun okunması
6İmplantasyonİlgili ders sunumunun okunması
7Ara Sınav
8Ektopik gebelikİlgili ders sunumunun okunması
9Ekstraembriyonik yapılarThe Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10. baskısında yer alan 107-133. sayfalarının okunması
10In vivo embriyogenezi etkileyen moleküler mekanizmalarİlgili ders sunumunun okunması
11Gelişimin ikinci haftasıThe Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10. baskısında yer alan 39-46. sayfaların okunması
12Gelişimin üçüncü haftasıThe Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10 baskısında yer alan 51-64. sayfaların okunması
13Doğum anomalileriİlgili ders sunumunun okunması
14Final sınavı
Kaynak
The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10th Edition Yayınevi: Elsevier, Ders Sunumları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir.
X
2
Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir.
X
3
Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir.
X
4
Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir.
5
Literatür takip edebilir.
X
6
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir.
X
7
Sonuçları dökümante edebilir.
X
8
Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder.
X
9
Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir.
X
10
Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder.
X
11
Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar.
12
Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar.
X
13
Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi31236
Okul Dışı Diğer Faaliyetler10220
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)146
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(146/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İN VİVO EMBRİYOGENEZ-Güz Dönemi2+445
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Seda KARABULUT
Dersi VerenlerDoç.Dr. Seda KARABULUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı ; gelişimin ilk 3 haftasının in vivo gelişim sürecini öğrenmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Spermatogenez,Oogenez,Endometriyum ve desidua reaksiyonu,Fertilizasyon,Fertilizasyonu etkileyen olaylar ve faktörler,İmplantasyon,Ara Sınav,Ektopik gebelik,Ekstraembriyonik yapılar,In vivo embriyogenezi etkileyen moleküler mekanizmalar,Gelişimin ikinci haftası,Gelişimin üçüncü haftası,Doğum anomalileri,Final sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Spermatogenezi açıklar.14, 9A, E
Oogenezi açıklar.14, 9A, E
Fertilizasyon ve implantasyon terimlerini tanımlar.14, 9A, E
Bilaminar embriyonik diskin oluşum aşamalarını açıklar.14, 37, 9A
Trilaminar embriyonik gelişimin evrelerini tanımlar.14, 37, 9A
Fetal membranlar ve plasentanın oluşumunu ve görevlerini açıklar.14, 9A
Embriyonik dönemin özelliklerini açıklar.14, 9A
Doğum anomalilerini ve ektopik gebelik terimlerini açıklar. 14, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1SpermatogenezThe Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10. baskısında yer alan 12-17. sayfaların okunması
2OogenezThe Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10th baskısında yer alan 17-24. Sayfaların okunması
3Endometriyum ve desidua reaksiyonuİlgili ders sunumunun okunması
4FertilizasyonThe Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10. baskısında yer alan 25-29. sayfaların okunması
5Fertilizasyonu etkileyen olaylar ve faktörlerilgili ders sunumunun okunması
6İmplantasyonİlgili ders sunumunun okunması
7Ara Sınav
8Ektopik gebelikİlgili ders sunumunun okunması
9Ekstraembriyonik yapılarThe Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10. baskısında yer alan 107-133. sayfalarının okunması
10In vivo embriyogenezi etkileyen moleküler mekanizmalarİlgili ders sunumunun okunması
11Gelişimin ikinci haftasıThe Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10. baskısında yer alan 39-46. sayfaların okunması
12Gelişimin üçüncü haftasıThe Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10 baskısında yer alan 51-64. sayfaların okunması
13Doğum anomalileriİlgili ders sunumunun okunması
14Final sınavı
Kaynak
The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10th Edition Yayınevi: Elsevier, Ders Sunumları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir.
X
2
Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir.
X
3
Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir.
X
4
Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir.
5
Literatür takip edebilir.
X
6
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir.
X
7
Sonuçları dökümante edebilir.
X
8
Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder.
X
9
Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir.
X
10
Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder.
X
11
Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar.
12
Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar.
X
13
Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:13Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:20