Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Güz Dönemi0+0-60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüProf.Dr. İlknur KESKİN
Dersi VerenlerProf.Dr. İlknur KESKİN, Doç.Dr. Bilal Ersen KERMAN, Doç.Dr. Seda KARABULUT, Doç.Dr. Şule AYLA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Genel Bilgilendirme Toplantısı,Konunun Seçimi ve Tartışılması,Konunun Seçimi ve Tartışılması,Konunun Seçimi ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Ara sınav ,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Final sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma planlamasının genel ilkelerini açıklar.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Araştırma hipotezi belirler.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Araştırma planlama ilkelerini belirler.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Hipotezi doğrultusunda bir araştırma planı belirler.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini açıklar.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Hipoteze ilişkin güncel literatürü değerlendirir.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Literatür taraması sonucu bulduğu verileri istatistiksel yöntemlerle değerlendirir.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Veri toplama yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönlerini belirler.12, 13, 14, 19, 2F
Araştırma raporlarını ve makalelerini analiz eder.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Başka araştırmalar ile verilerini karşılaştırarak değerlendirir.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Araştırmasını raporlayarak açıklar.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genel Bilgilendirme ToplantısıLiteratür taraması
2Konunun Seçimi ve TartışılmasıLiteratür taraması
3Konunun Seçimi ve TartışılmasıLiteratür taraması
4Konunun Seçimi ve TartışılmasıLiteratür taraması
5Konunun Araştırılması ve TartışılmasıLiteratür taraması
6Konunun Araştırılması ve TartışılmasıLİtaratür taraması
7Ara sınav -
8Konunun Araştırılması ve TartışılmasıLiteratür taraması
9Konunun Araştırılması ve TartışılmasıLiteratür taraması
10Konunun Araştırılması ve TartışılmasıLiteratür taraması
11Konunun Araştırılması ve TartışılmasıLiteratür taraması
12Konunun Araştırılması ve TartışılmasıLiteratür taraması
13Konunun Araştırılması ve TartışılmasıLiteratür taraması
14Final sınavı-
Kaynak
Konu ile ilgili literatür, pubmed

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir.
X
2
Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir.
X
3
Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir.
X
4
Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir.
5
Literatür takip edebilir.
X
6
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir.
X
7
Sonuçları dökümante edebilir.
X
8
Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder.
X
9
Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir.
X
10
Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder.
X
11
Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar.
X
12
Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar.
X
13
Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1420280
Rehberli Problem Çözme2525625
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi1420280
Okul Dışı Diğer Faaliyetler3020600
Proje Sunumu / Seminer5525
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)1810
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1810/30)60
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Güz Dönemi0+0-60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüProf.Dr. İlknur KESKİN
Dersi VerenlerProf.Dr. İlknur KESKİN, Doç.Dr. Bilal Ersen KERMAN, Doç.Dr. Seda KARABULUT, Doç.Dr. Şule AYLA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Genel Bilgilendirme Toplantısı,Konunun Seçimi ve Tartışılması,Konunun Seçimi ve Tartışılması,Konunun Seçimi ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Ara sınav ,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Final sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma planlamasının genel ilkelerini açıklar.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Araştırma hipotezi belirler.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Araştırma planlama ilkelerini belirler.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Hipotezi doğrultusunda bir araştırma planı belirler.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini açıklar.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Hipoteze ilişkin güncel literatürü değerlendirir.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Literatür taraması sonucu bulduğu verileri istatistiksel yöntemlerle değerlendirir.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Veri toplama yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönlerini belirler.12, 13, 14, 19, 2F
Araştırma raporlarını ve makalelerini analiz eder.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Başka araştırmalar ile verilerini karşılaştırarak değerlendirir.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Araştırmasını raporlayarak açıklar.12, 13, 14, 17, 19, 2F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genel Bilgilendirme ToplantısıLiteratür taraması
2Konunun Seçimi ve TartışılmasıLiteratür taraması
3Konunun Seçimi ve TartışılmasıLiteratür taraması
4Konunun Seçimi ve TartışılmasıLiteratür taraması
5Konunun Araştırılması ve TartışılmasıLiteratür taraması
6Konunun Araştırılması ve TartışılmasıLİtaratür taraması
7Ara sınav -
8Konunun Araştırılması ve TartışılmasıLiteratür taraması
9Konunun Araştırılması ve TartışılmasıLiteratür taraması
10Konunun Araştırılması ve TartışılmasıLiteratür taraması
11Konunun Araştırılması ve TartışılmasıLiteratür taraması
12Konunun Araştırılması ve TartışılmasıLiteratür taraması
13Konunun Araştırılması ve TartışılmasıLiteratür taraması
14Final sınavı-
Kaynak
Konu ile ilgili literatür, pubmed

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir.
X
2
Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir.
X
3
Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir.
X
4
Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir.
5
Literatür takip edebilir.
X
6
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir.
X
7
Sonuçları dökümante edebilir.
X
8
Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder.
X
9
Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir.
X
10
Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder.
X
11
Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar.
X
12
Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar.
X
13
Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:13Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:20