Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNSAN DAVRANIŞLARINDA NÖROBİYOLOJİK TEMELLER-Güz Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnsan davranışının organizasyonu ve altında yatan psikolojik ve nörolojik işleyişleri ve ilişkilerini değerlendirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Amaç ve içeriğin verilmesi, Nörobiyolojide temel kavramlar,2.İnsan davranışını anlamada geleneksel yöntemler,3.Duyular Algı & Dikkat,4.Bellek öğrenme ve bilginin temsili,5.Zihinsel imgelem, uyku, rüyalar ve hayaller,6.Dil ve yapısı,7. Ara sınav,8.Dürtüler, güdüler, duygular,9.Limbik sistem,10.Frontal Şebeke; Dikkat, yönetici işlevler ve sosyal davranış,11.Düşünme, kavram oluşturma, Karar verme, mantık, Problem çözme, yaratıcılık, zeka,12.Beyin-Zihin sorunu ve Bilinç, kendilik (self),13.Bilişsel gelişim kuramları, genetik ve çevrenin davranışın gelişimi üzerine etkileri,14. Nörobiyolojik kuramların uygulamaya yansıması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel bilişsel işlevlerin özelliklerini ve beyindeki organizasyon biçimlerini tartışır10, 9A
Bilişsel işlevlerin bozulma durumları ve bunların insan davranışına olan etkilerini özetler.10, 9A
İnsanın psikolojik ve zihinsel gelişim süreçlerini ve bozukluk durumlarını tartışır10, 9A
Zihinsel ve psikososyal gelişme bozuklukları ve davranış üzerine etkilerini özetler.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Amaç ve içeriğin verilmesi, Nörobiyolojide temel kavramlarKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
22.İnsan davranışını anlamada geleneksel yöntemlerKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
33.Duyular Algı & DikkatKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
44.Bellek öğrenme ve bilginin temsiliKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
55.Zihinsel imgelem, uyku, rüyalar ve hayallerKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
66.Dil ve yapısıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
77. Ara sınavKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
88.Dürtüler, güdüler, duygularKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
99.Limbik sistemKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
1010.Frontal Şebeke; Dikkat, yönetici işlevler ve sosyal davranışKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
1111.Düşünme, kavram oluşturma, Karar verme, mantık, Problem çözme, yaratıcılık, zekaKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
1212.Beyin-Zihin sorunu ve Bilinç, kendilik (self)Kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
1313.Bilişsel gelişim kuramları, genetik ve çevrenin davranışın gelişimi üzerine etkileriKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
1414. Nörobiyolojik kuramların uygulamaya yansımasıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
Kaynak
Koptagel – İlal. Tıpsal psikoloji (Tıpta davranış bilimleri) Güneş Tıp kitabevi Ankara 1991 Morgan. Psikolojiye giriş ders kitabı. Hacettepe yay. Ankara 1980 Atkinson, Smith, Bem, Hoeksema. Psikolojiye giriş. Arkadaş yayınevi Ankara 2010 Solso, Maclin, Maclin. Bilişsel psikoloji. Kitabevi İstanbul 2007

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme23060
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler155
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)143
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(143/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNSAN DAVRANIŞLARINDA NÖROBİYOLOJİK TEMELLER-Güz Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnsan davranışının organizasyonu ve altında yatan psikolojik ve nörolojik işleyişleri ve ilişkilerini değerlendirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Amaç ve içeriğin verilmesi, Nörobiyolojide temel kavramlar,2.İnsan davranışını anlamada geleneksel yöntemler,3.Duyular Algı & Dikkat,4.Bellek öğrenme ve bilginin temsili,5.Zihinsel imgelem, uyku, rüyalar ve hayaller,6.Dil ve yapısı,7. Ara sınav,8.Dürtüler, güdüler, duygular,9.Limbik sistem,10.Frontal Şebeke; Dikkat, yönetici işlevler ve sosyal davranış,11.Düşünme, kavram oluşturma, Karar verme, mantık, Problem çözme, yaratıcılık, zeka,12.Beyin-Zihin sorunu ve Bilinç, kendilik (self),13.Bilişsel gelişim kuramları, genetik ve çevrenin davranışın gelişimi üzerine etkileri,14. Nörobiyolojik kuramların uygulamaya yansıması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel bilişsel işlevlerin özelliklerini ve beyindeki organizasyon biçimlerini tartışır10, 9A
Bilişsel işlevlerin bozulma durumları ve bunların insan davranışına olan etkilerini özetler.10, 9A
İnsanın psikolojik ve zihinsel gelişim süreçlerini ve bozukluk durumlarını tartışır10, 9A
Zihinsel ve psikososyal gelişme bozuklukları ve davranış üzerine etkilerini özetler.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Amaç ve içeriğin verilmesi, Nörobiyolojide temel kavramlarKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
22.İnsan davranışını anlamada geleneksel yöntemlerKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
33.Duyular Algı & DikkatKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
44.Bellek öğrenme ve bilginin temsiliKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
55.Zihinsel imgelem, uyku, rüyalar ve hayallerKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
66.Dil ve yapısıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
77. Ara sınavKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
88.Dürtüler, güdüler, duygularKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
99.Limbik sistemKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
1010.Frontal Şebeke; Dikkat, yönetici işlevler ve sosyal davranışKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
1111.Düşünme, kavram oluşturma, Karar verme, mantık, Problem çözme, yaratıcılık, zekaKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
1212.Beyin-Zihin sorunu ve Bilinç, kendilik (self)Kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
1313.Bilişsel gelişim kuramları, genetik ve çevrenin davranışın gelişimi üzerine etkileriKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
1414. Nörobiyolojik kuramların uygulamaya yansımasıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
Kaynak
Koptagel – İlal. Tıpsal psikoloji (Tıpta davranış bilimleri) Güneş Tıp kitabevi Ankara 1991 Morgan. Psikolojiye giriş ders kitabı. Hacettepe yay. Ankara 1980 Atkinson, Smith, Bem, Hoeksema. Psikolojiye giriş. Arkadaş yayınevi Ankara 2010 Solso, Maclin, Maclin. Bilişsel psikoloji. Kitabevi İstanbul 2007

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:35Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:37