Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CERRAHİ HASTALIKLARI HEM. SEMİNER II | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra EREN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra EREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Cerrahi yöntemle tedavi edilecek hastaların, ameliyat öncesi, sırası ve sonrası dönemdeki bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla verebilmesi amacı ile literatür araştırması yaparak güncel bilgilere ulaşabilme, analitik ve sentez sürecinden geçirebilme ve yorumlayabilme becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Dersin gerektirdiği nitelikte örnek bir sunum yapılması,2.Seminer konularının belirlenmesi,3.Literatür araştırması,4.Literatür araştırması,5.Literatür araştırması,6.Literatür araştırması,7.Veri toplama,8.Veri toplama,9.Veri toplama,10.Veri analizi,11.Veri analizi,12.Rapor hazırlama,12Rapor hazırlama,13.Danışman huzurunda seminerin sunulması,14.Dinleyicilere seminerin sunulması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Araştırmak istenilen konudaki etkin kaynaklara kısa sürede ulaşır. | 16, 9 | A |
2.Literatür tararken amacına yönelik bilgi seçiciliğine ulaşır. | 16, 9 | A |
3.Literatür taraması sonucu elde edilen bilgileri analiz ederek yorumlar. | 16, 9 | A |
4.Analiz ve sentez sonucu elde edilen bilgileri rapor halinde özetler. | 16, 9 | A |
5.Elde ettiği yeni ve güncel bilgileri akademik sunum tekniklerini kullanarak topluluk önünde ifade eder. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Dersin gerektirdiği nitelikte örnek bir sunum yapılması | |
2 | 2.Seminer konularının belirlenmesi | |
3 | 3.Literatür araştırması | |
4 | 4.Literatür araştırması | |
5 | 5.Literatür araştırması | |
6 | 6.Literatür araştırması | |
7 | 7.Veri toplama | |
8 | 8.Veri toplama | |
9 | 9.Veri toplama | |
10 | 10.Veri analizi | |
11 | 11.Veri analizi | |
12 | 12.Rapor hazırlama | |
13 | 12Rapor hazırlama | |
14 | 13.Danışman huzurunda seminerin sunulması | |
15 | 14.Dinleyicilere seminerin sunulması |
Kaynak |
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar - Ulusal/uluslararası elektronik veri tabanları ve kütüphaneler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | |||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | X | |||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | ||||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 10 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 5 | 5 | 25 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CERRAHİ HASTALIKLARI HEM. SEMİNER II | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra EREN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra EREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Cerrahi yöntemle tedavi edilecek hastaların, ameliyat öncesi, sırası ve sonrası dönemdeki bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla verebilmesi amacı ile literatür araştırması yaparak güncel bilgilere ulaşabilme, analitik ve sentez sürecinden geçirebilme ve yorumlayabilme becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Dersin gerektirdiği nitelikte örnek bir sunum yapılması,2.Seminer konularının belirlenmesi,3.Literatür araştırması,4.Literatür araştırması,5.Literatür araştırması,6.Literatür araştırması,7.Veri toplama,8.Veri toplama,9.Veri toplama,10.Veri analizi,11.Veri analizi,12.Rapor hazırlama,12Rapor hazırlama,13.Danışman huzurunda seminerin sunulması,14.Dinleyicilere seminerin sunulması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Araştırmak istenilen konudaki etkin kaynaklara kısa sürede ulaşır. | 16, 9 | A |
2.Literatür tararken amacına yönelik bilgi seçiciliğine ulaşır. | 16, 9 | A |
3.Literatür taraması sonucu elde edilen bilgileri analiz ederek yorumlar. | 16, 9 | A |
4.Analiz ve sentez sonucu elde edilen bilgileri rapor halinde özetler. | 16, 9 | A |
5.Elde ettiği yeni ve güncel bilgileri akademik sunum tekniklerini kullanarak topluluk önünde ifade eder. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Dersin gerektirdiği nitelikte örnek bir sunum yapılması | |
2 | 2.Seminer konularının belirlenmesi | |
3 | 3.Literatür araştırması | |
4 | 4.Literatür araştırması | |
5 | 5.Literatür araştırması | |
6 | 6.Literatür araştırması | |
7 | 7.Veri toplama | |
8 | 8.Veri toplama | |
9 | 9.Veri toplama | |
10 | 10.Veri analizi | |
11 | 11.Veri analizi | |
12 | 12.Rapor hazırlama | |
13 | 12Rapor hazırlama | |
14 | 13.Danışman huzurunda seminerin sunulması | |
15 | 14.Dinleyicilere seminerin sunulması |
Kaynak |
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar - Ulusal/uluslararası elektronik veri tabanları ve kütüphaneler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | |||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | X | |||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | ||||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |