Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ I-Güz Dönemi3+4510
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıRuh sağlığının korunması, geliştirilmesi,ruhsal hastalıkların tedavi ve bakım süreci kapsamında, psikiyatri hemşireliği felsefesi, temel kavram ve ilkelerinin öğretilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ruh sağlığında temel kavramlar, ruh sağlığı epidemiyolojisi, öncelikli ruh sağlığı sorunları,Ruh sağlığı uygulamalarının tarihsel gelişimi,Psikiyatri ve Psikiyatri Hemşireliğinde Kuramsal Yaklaşımlar,Psikiyatri hemşiresinin rolleri, uygulama alanları, uygulama standartları,Psikiyatri Hemşireliğinin Felsefesi ve Temel İlkeleri,Teropatik iletişim ,bireysel iletişim/görüşme, grup dinamikleri,Psikiyatri hemşireliği uygulamalarında özel gruplar,Çocukluk dönemi ruhsal sorunları,Yaşlı bireyler ve ruhsal sorunları,Kronik hastalığı olan birey ve bakım verenlerle ilgili problemler,Tıbbi problemi olan birey ve sorunları,Madde bağımlılığı ile ilgili sorunlar,Toplum Merkezli Psikiyatri Hemşireliği,Hastane Merkezli Psikiyatri Hemşireliği, KLP Hemşireliği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramları ve tarihsel gelişimi tanımlar10, 13, 16, 18, 19, 4, 9A, H
3.Psikiyatri hemşireliğinin çalışma ve uygulama alanlarını açıklar10, 14, 18, 9A, H
2. Dünyada ve ülkemizde psikiyatri hemşireliğinin gelişimini açıklar10, 13, 18, 19, 4, 9A, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ruh sağlığında temel kavramlar, ruh sağlığı epidemiyolojisi, öncelikli ruh sağlığı sorunlarıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
2Ruh sağlığı uygulamalarının tarihsel gelişimiKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
3Psikiyatri ve Psikiyatri Hemşireliğinde Kuramsal YaklaşımlarKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
4Psikiyatri hemşiresinin rolleri, uygulama alanları, uygulama standartlarıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
5Psikiyatri Hemşireliğinin Felsefesi ve Temel İlkeleriKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
6Teropatik iletişim ,bireysel iletişim/görüşme, grup dinamikleriKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
7Psikiyatri hemşireliği uygulamalarında özel gruplarKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
8Çocukluk dönemi ruhsal sorunlarıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
9Yaşlı bireyler ve ruhsal sorunlarıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
10Kronik hastalığı olan birey ve bakım verenlerle ilgili problemlerKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
11Tıbbi problemi olan birey ve sorunlarıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
12Madde bağımlılığı ile ilgili sorunlarKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
13Toplum Merkezli Psikiyatri HemşireliğiKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
14Hastane Merkezli Psikiyatri Hemşireliği, KLP HemşireliğiKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
Kaynak
1.Elizabeth M. Varcarolis (2009) Foundations of Psychiatric Mental Health Nursing: A Clinical Approach, Publisher: Saunders Company 2.Sheila L. Videbeck (2010) . Psychiatric Mental Health Nursing. Publisher: Lippincott Williams & Wilkins Company . 3.Katherine M. Fortinash, Patricia A. Holoday Worret (2011). Psychiatric-Mental Health Nursing, Publisher: Mosby Company. 4.Linda M. Gorman; Donna F. Sultan (2007). Psychosocial Nursing for General Patient Care. Publisher: F.A. Davis Company 5.Kum N. ve Arkadaşları (2000) Psikiyatri Hemşireliğinin El Kitabı. Vehbi Koç Yayınları,İstanbul 6.Öztürk O (2004) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Hekimler Yayın Birliği, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme51575
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi42080
Okul Dışı Diğer Faaliyetler16060
Proje Sunumu / Seminer122
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12222
Genel Sınav ve Hazırlığı12222
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)303
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(303/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ I-Güz Dönemi3+4510
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıRuh sağlığının korunması, geliştirilmesi,ruhsal hastalıkların tedavi ve bakım süreci kapsamında, psikiyatri hemşireliği felsefesi, temel kavram ve ilkelerinin öğretilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ruh sağlığında temel kavramlar, ruh sağlığı epidemiyolojisi, öncelikli ruh sağlığı sorunları,Ruh sağlığı uygulamalarının tarihsel gelişimi,Psikiyatri ve Psikiyatri Hemşireliğinde Kuramsal Yaklaşımlar,Psikiyatri hemşiresinin rolleri, uygulama alanları, uygulama standartları,Psikiyatri Hemşireliğinin Felsefesi ve Temel İlkeleri,Teropatik iletişim ,bireysel iletişim/görüşme, grup dinamikleri,Psikiyatri hemşireliği uygulamalarında özel gruplar,Çocukluk dönemi ruhsal sorunları,Yaşlı bireyler ve ruhsal sorunları,Kronik hastalığı olan birey ve bakım verenlerle ilgili problemler,Tıbbi problemi olan birey ve sorunları,Madde bağımlılığı ile ilgili sorunlar,Toplum Merkezli Psikiyatri Hemşireliği,Hastane Merkezli Psikiyatri Hemşireliği, KLP Hemşireliği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramları ve tarihsel gelişimi tanımlar10, 13, 16, 18, 19, 4, 9A, H
3.Psikiyatri hemşireliğinin çalışma ve uygulama alanlarını açıklar10, 14, 18, 9A, H
2. Dünyada ve ülkemizde psikiyatri hemşireliğinin gelişimini açıklar10, 13, 18, 19, 4, 9A, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ruh sağlığında temel kavramlar, ruh sağlığı epidemiyolojisi, öncelikli ruh sağlığı sorunlarıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
2Ruh sağlığı uygulamalarının tarihsel gelişimiKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
3Psikiyatri ve Psikiyatri Hemşireliğinde Kuramsal YaklaşımlarKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
4Psikiyatri hemşiresinin rolleri, uygulama alanları, uygulama standartlarıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
5Psikiyatri Hemşireliğinin Felsefesi ve Temel İlkeleriKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
6Teropatik iletişim ,bireysel iletişim/görüşme, grup dinamikleriKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
7Psikiyatri hemşireliği uygulamalarında özel gruplarKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
8Çocukluk dönemi ruhsal sorunlarıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
9Yaşlı bireyler ve ruhsal sorunlarıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
10Kronik hastalığı olan birey ve bakım verenlerle ilgili problemlerKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
11Tıbbi problemi olan birey ve sorunlarıKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
12Madde bağımlılığı ile ilgili sorunlarKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
13Toplum Merkezli Psikiyatri HemşireliğiKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
14Hastane Merkezli Psikiyatri Hemşireliği, KLP HemşireliğiKaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi
Kaynak
1.Elizabeth M. Varcarolis (2009) Foundations of Psychiatric Mental Health Nursing: A Clinical Approach, Publisher: Saunders Company 2.Sheila L. Videbeck (2010) . Psychiatric Mental Health Nursing. Publisher: Lippincott Williams & Wilkins Company . 3.Katherine M. Fortinash, Patricia A. Holoday Worret (2011). Psychiatric-Mental Health Nursing, Publisher: Mosby Company. 4.Linda M. Gorman; Donna F. Sultan (2007). Psychosocial Nursing for General Patient Care. Publisher: F.A. Davis Company 5.Kum N. ve Arkadaşları (2000) Psikiyatri Hemşireliğinin El Kitabı. Vehbi Koç Yayınları,İstanbul 6.Öztürk O (2004) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Hekimler Yayın Birliği, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:35Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:37