Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK ACİL HEMŞİRELİĞİ-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özlem AVCI, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin Pediatrik acil bakım gereksinimlerini saptayabilmesi ve gereksinimlere yönelik acil bakım ihtiyaçlarını karşılayabilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk Acil Hemşireliğine Genel Bakış, Pediatrik tanılama, Pediatrik Canlandırma,Pediatrik spesifik aciller,Yaralanmalar ve Hemşirelik Bakımı,Sepsis, Septik Şok ve Hemşirelik Bakımı ,Pediatrik Çevresel Aciller ve Hemşirelik Bakımı,Ara Sınav,Travma, Yanık ve Hemşirelik Bakımı,Psikososyal Aciller ve Hemşirelik Yaklaşımları,Çocuk Acilde İlaç ve Sıvı Uygulamaları ,Farklı Kültürler ve Etnik Gruplar için Acil Bakım,Afet Yönetimi ve Çocuk Sağlığı Hizmetleri,Pediatrik Yaşam Sonu Bakım,Çocuk Acilde Girişimler ve Hemşirenin Sorumluluğu ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 23, 3, 38, 5, 9A, D, E, F, H, L, R
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 38: Bakım Planı, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, L: Grup değerlendirme, R: Simülasyona Dayalı Değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk Acil Hemşireliğine Genel Bakış, Pediatrik tanılamaKuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara
2 Pediatrik CanlandırmaKuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara
3Pediatrik spesifik acillerKuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara
4Yaralanmalar ve Hemşirelik BakımıKuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara
5Sepsis, Septik Şok ve Hemşirelik Bakımı Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara
6Pediatrik Çevresel Aciller ve Hemşirelik BakımıKuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara
7Ara Sınav
8Travma, Yanık ve Hemşirelik BakımıKuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara
9Psikososyal Aciller ve Hemşirelik YaklaşımlarıKuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara
10Çocuk Acilde İlaç ve Sıvı Uygulamaları Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara
11Farklı Kültürler ve Etnik Gruplar için Acil BakımKuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara
12Afet Yönetimi ve Çocuk Sağlığı HizmetleriKuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara
13Pediatrik Yaşam Sonu BakımKuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara
14Çocuk Acilde Girişimler ve Hemşirenin Sorumluluğu Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara
Kaynak
Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler21020
Proje Sunumu / Seminer21020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı21020
Toplam İş Yükü (Saat)143
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(143/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK ACİL HEMŞİRELİĞİ-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özlem AVCI, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin Pediatrik acil bakım gereksinimlerini saptayabilmesi ve gereksinimlere yönelik acil bakım ihtiyaçlarını karşılayabilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk Acil Hemşireliğine Genel Bakış, Pediatrik tanılama, Pediatrik Canlandırma,Pediatrik spesifik aciller,Yaralanmalar ve Hemşirelik Bakımı,Sepsis, Septik Şok ve Hemşirelik Bakımı ,Pediatrik Çevresel Aciller ve Hemşirelik Bakımı,Ara Sınav,Travma, Yanık ve Hemşirelik Bakımı,Psikososyal Aciller ve Hemşirelik Yaklaşımları,Çocuk Acilde İlaç ve Sıvı Uygulamaları ,Farklı Kültürler ve Etnik Gruplar için Acil Bakım,Afet Yönetimi ve Çocuk Sağlığı Hizmetleri,Pediatrik Yaşam Sonu Bakım,Çocuk Acilde Girişimler ve Hemşirenin Sorumluluğu ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 23, 3, 38, 5, 9A, D, E, F, H, L, R
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 38: Bakım Planı, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, L: Grup değerlendirme, R: Simülasyona Dayalı Değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk Acil Hemşireliğine Genel Bakış, Pediatrik tanılamaKuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara
2 Pediatrik CanlandırmaKuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara
3Pediatrik spesifik acillerKuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara
4Yaralanmalar ve Hemşirelik BakımıKuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara
5Sepsis, Septik Şok ve Hemşirelik Bakımı Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara
6Pediatrik Çevresel Aciller ve Hemşirelik BakımıKuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara
7Ara Sınav
8Travma, Yanık ve Hemşirelik BakımıKuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara
9Psikososyal Aciller ve Hemşirelik YaklaşımlarıKuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara
10Çocuk Acilde İlaç ve Sıvı Uygulamaları Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara
11Farklı Kültürler ve Etnik Gruplar için Acil BakımKuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara
12Afet Yönetimi ve Çocuk Sağlığı HizmetleriKuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara
13Pediatrik Yaşam Sonu BakımKuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara
14Çocuk Acilde Girişimler ve Hemşirenin Sorumluluğu Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara
Kaynak
Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:35Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:37