Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİKTE YÖNETİM II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve TARHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve TARHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Postmodern yönetim yaklaşımları ışığında yönetsel bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Programı Sunumu ve Paylaşım Hazırlık Küreselleşme ve Hemşirelik Yönetimi,Sağlık Bilgi Teknolojileri ve Hemşirelik Yönetimi,İş Gücü Farklılıkları ve Hemşirelik Yönetimi,Ekonomik Krizler ve Hemşirelik Yönetimi ,Sağlık Politikaları ve Hemşirelik Yönetimi,Dijitalleşme: Akıllı Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi,Kalite Yönetimi: Akredite Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi,Yalın Yönetim: Yalın Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi ,Yönetişim: Yeşil Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi,Örgütsel Öğrenme: Öğrenen Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi ,Örgütsel Güçlendirme: Mıknatıs Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi,Örgütsel Sosyalizasyon: Uyumlu Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi ,Yetenek Yönetimi: Yetenekli Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi ,Yenilik Yönetimi: Yenilikçi Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Postmodern yönetim yaklaşımlarının sağlık ve hemşirelik yönetimine katkılarını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
2. Postmodern yönetim yaklaşımlarının sağlık ve hemşirelik yönetimine yansımalarını tartışır. | 13, 16, 18, 19 | A, E, H |
3. Sağlık bakım sistemindeki postmodern örgütlenme yapılarını açıklar. | 10, 13, 16, 18, 19, 9 | A, E, H |
4. Sağlık bakım sistemindeki postmodern örgütlenme yapılarına yönelik yönetsel uygulamaları yorumlar. | 10, 13, 16, 18, 19 | A, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Programı Sunumu ve Paylaşım Hazırlık Küreselleşme ve Hemşirelik Yönetimi | Birinci kaynağın incelenmesi |
2 | Sağlık Bilgi Teknolojileri ve Hemşirelik Yönetimi | İkinci kaynağın incelenmesi |
3 | İş Gücü Farklılıkları ve Hemşirelik Yönetimi | Üçüncü kaynağın okunması |
4 | Ekonomik Krizler ve Hemşirelik Yönetimi | Dördüncü kaynağın okunması |
5 | Sağlık Politikaları ve Hemşirelik Yönetimi | Beşinci kaynağın okunması |
6 | Dijitalleşme: Akıllı Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi | Altıncı kaynağın okunması |
7 | Kalite Yönetimi: Akredite Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi | Yedinci kaynağın ilgili bölümünün okunması |
8 | Yalın Yönetim: Yalın Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi | Sekizinci kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | Yönetişim: Yeşil Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi | Dokuzuncu kaynağın okunması |
10 | Örgütsel Öğrenme: Öğrenen Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi | Onuncu kaynağın okunması |
11 | Örgütsel Güçlendirme: Mıknatıs Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi | On birinci kaynağın okunması |
12 | Örgütsel Sosyalizasyon: Uyumlu Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi | Sekizinci kaynağın ilgili bölümünün okunması |
13 | Yetenek Yönetimi: Yetenekli Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi | Sekizinci kaynağın ilgili bölümünün okunması |
14 | Yenilik Yönetimi: Yenilikçi Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi | Sekizinci kaynağın ilgili bölümünün okunması |
Kaynak |
1. Bradbury-Jones, C. & Clark, M. (2017). Globalisation and global health: issues for nursing. Nursing Standard, 31 (39), 54-63. doi:10.7748/ns.2017.e10797 2. Alaei, S., Valinejadi, A., Zarein, S. & Salar J. (2018). Information technology in hospitals' nursing management: mixed methos study. International Journal of Computer Science and Network Security, 18(1), 183-189. 3. Craft-Blacksheare, M. (2018). New careers in nursing: an effective model for increasing nursing workforce diversity. Journal of Nursing Education, 57(3), 178-183. doi: 10.3928/01484834-20180221-11. 4. Wray J. (2013). The impact of financlal crisis on nurses and nursing. Journal of Advanced Nursing, 69(3), 497-499. doi: 10.1111/jan.12031. 5. Salvage, J., & White, J. (2019). Nursing leadership and health policy: everybody’s business. International Nursing Review, 66(2), 147-150. doi: 10.1111/inr.12523. 6. Rasoulian-Kasrineh, M., Sharifzadeh, N. & Tabatabaei, SM. (2021). Smart hospitals around the world: a systematic review. Research Square, 1-17. doi: 10.21203/rs.3.rs-258174/v1. 7. Tatar Baykal, Ü., & Türkmen, E. (2021). Hemşirelikte Yönetim. İstanbul: Akademi Yayıncılık 8. Şengün H. (2016). Sağlıkta Pozitif Yönetim. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık 9. Madan, S., Singh, M., Yadav, S., & Ajmera, P. (2018). Green hospitals in healthcare management: a brief review. Journal of Business and Management, 20(9), 45-48. 10. Lyman, B., Hammond, EL., & Cox, JR. (2019). Organisational learning in hospitals: A concept analysis. Journal of Nursing Management, 27(3), 633-646. doi: 10.1111/jonm.12722. 11. Laschinger, HKS, Almost, J., & Tuer-Hodes, D. (2003). Workplace empowerment and magnet hospitals characteristics. The Journal of Nursing Administration, 33(7/8), 41-422. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | |||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | X | |||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 15 | 45 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 3 | 5 | 15 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİKTE YÖNETİM II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve TARHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve TARHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Postmodern yönetim yaklaşımları ışığında yönetsel bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Programı Sunumu ve Paylaşım Hazırlık Küreselleşme ve Hemşirelik Yönetimi,Sağlık Bilgi Teknolojileri ve Hemşirelik Yönetimi,İş Gücü Farklılıkları ve Hemşirelik Yönetimi,Ekonomik Krizler ve Hemşirelik Yönetimi ,Sağlık Politikaları ve Hemşirelik Yönetimi,Dijitalleşme: Akıllı Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi,Kalite Yönetimi: Akredite Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi,Yalın Yönetim: Yalın Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi ,Yönetişim: Yeşil Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi,Örgütsel Öğrenme: Öğrenen Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi ,Örgütsel Güçlendirme: Mıknatıs Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi,Örgütsel Sosyalizasyon: Uyumlu Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi ,Yetenek Yönetimi: Yetenekli Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi ,Yenilik Yönetimi: Yenilikçi Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Postmodern yönetim yaklaşımlarının sağlık ve hemşirelik yönetimine katkılarını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
2. Postmodern yönetim yaklaşımlarının sağlık ve hemşirelik yönetimine yansımalarını tartışır. | 13, 16, 18, 19 | A, E, H |
3. Sağlık bakım sistemindeki postmodern örgütlenme yapılarını açıklar. | 10, 13, 16, 18, 19, 9 | A, E, H |
4. Sağlık bakım sistemindeki postmodern örgütlenme yapılarına yönelik yönetsel uygulamaları yorumlar. | 10, 13, 16, 18, 19 | A, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Programı Sunumu ve Paylaşım Hazırlık Küreselleşme ve Hemşirelik Yönetimi | Birinci kaynağın incelenmesi |
2 | Sağlık Bilgi Teknolojileri ve Hemşirelik Yönetimi | İkinci kaynağın incelenmesi |
3 | İş Gücü Farklılıkları ve Hemşirelik Yönetimi | Üçüncü kaynağın okunması |
4 | Ekonomik Krizler ve Hemşirelik Yönetimi | Dördüncü kaynağın okunması |
5 | Sağlık Politikaları ve Hemşirelik Yönetimi | Beşinci kaynağın okunması |
6 | Dijitalleşme: Akıllı Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi | Altıncı kaynağın okunması |
7 | Kalite Yönetimi: Akredite Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi | Yedinci kaynağın ilgili bölümünün okunması |
8 | Yalın Yönetim: Yalın Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi | Sekizinci kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | Yönetişim: Yeşil Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi | Dokuzuncu kaynağın okunması |
10 | Örgütsel Öğrenme: Öğrenen Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi | Onuncu kaynağın okunması |
11 | Örgütsel Güçlendirme: Mıknatıs Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi | On birinci kaynağın okunması |
12 | Örgütsel Sosyalizasyon: Uyumlu Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi | Sekizinci kaynağın ilgili bölümünün okunması |
13 | Yetenek Yönetimi: Yetenekli Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi | Sekizinci kaynağın ilgili bölümünün okunması |
14 | Yenilik Yönetimi: Yenilikçi Hastaneler ve Hemşirelik Yönetimi | Sekizinci kaynağın ilgili bölümünün okunması |
Kaynak |
1. Bradbury-Jones, C. & Clark, M. (2017). Globalisation and global health: issues for nursing. Nursing Standard, 31 (39), 54-63. doi:10.7748/ns.2017.e10797 2. Alaei, S., Valinejadi, A., Zarein, S. & Salar J. (2018). Information technology in hospitals' nursing management: mixed methos study. International Journal of Computer Science and Network Security, 18(1), 183-189. 3. Craft-Blacksheare, M. (2018). New careers in nursing: an effective model for increasing nursing workforce diversity. Journal of Nursing Education, 57(3), 178-183. doi: 10.3928/01484834-20180221-11. 4. Wray J. (2013). The impact of financlal crisis on nurses and nursing. Journal of Advanced Nursing, 69(3), 497-499. doi: 10.1111/jan.12031. 5. Salvage, J., & White, J. (2019). Nursing leadership and health policy: everybody’s business. International Nursing Review, 66(2), 147-150. doi: 10.1111/inr.12523. 6. Rasoulian-Kasrineh, M., Sharifzadeh, N. & Tabatabaei, SM. (2021). Smart hospitals around the world: a systematic review. Research Square, 1-17. doi: 10.21203/rs.3.rs-258174/v1. 7. Tatar Baykal, Ü., & Türkmen, E. (2021). Hemşirelikte Yönetim. İstanbul: Akademi Yayıncılık 8. Şengün H. (2016). Sağlıkta Pozitif Yönetim. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık 9. Madan, S., Singh, M., Yadav, S., & Ajmera, P. (2018). Green hospitals in healthcare management: a brief review. Journal of Business and Management, 20(9), 45-48. 10. Lyman, B., Hammond, EL., & Cox, JR. (2019). Organisational learning in hospitals: A concept analysis. Journal of Nursing Management, 27(3), 633-646. doi: 10.1111/jonm.12722. 11. Laschinger, HKS, Almost, J., & Tuer-Hodes, D. (2003). Workplace empowerment and magnet hospitals characteristics. The Journal of Nursing Administration, 33(7/8), 41-422. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | |||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | X | |||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |