Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DOĞUM VE KADIN HASTALIKLARI HEM. SEMİNER II | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pınar IRMAK VURAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pınar IRMAK VURAL, Yeliz VARIŞOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Literatür araştırması yapma, yaptığı araştırma sonucunu rapor halinde hazırlayıp sunma konusunda bilgi ve beceri kazanmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Seminer konularının belirlenmesi,2. Literatür taraması,3. Literatür taraması,4. Literatür taraması,5. Literatür taraması,6. Veri toplama,7. Veri toplama,8. Veri toplama,9. Veri analizi,10. Veri analizi,11. Rapor hazırlama,12. Rapor hazırlama,13. Danışman huzurunda seminerin sunulması,14. Dinleyicilere seminerin sunulması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İlgi alanları hakkında detaylı literatür taraması yapabilecektir. | 16, 9 | A |
2. Elde ettiği verileri analiz edip yorumlayabilir. | 16, 9 | A |
3. Kadın ve Doğum Hemşireliği alanına özgü yeni gelişmeleri takip edebilecektir. | 16, 9 | A |
4. Literatür verilerini rapor haline getirebilir. | 16, 9 | A |
5. Ulaştığı sonuçları bilimsel ve akademik ortamlarda sunabilecektir. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Seminer konularının belirlenmesi | |
2 | 2. Literatür taraması | |
3 | 3. Literatür taraması | |
4 | 4. Literatür taraması | |
5 | 5. Literatür taraması | |
6 | 6. Veri toplama | |
7 | 7. Veri toplama | |
8 | 8. Veri toplama | |
9 | 9. Veri analizi | |
10 | 10. Veri analizi | |
11 | 11. Rapor hazırlama | |
12 | 12. Rapor hazırlama | |
13 | 13. Danışman huzurunda seminerin sunulması | |
14 | 14. Dinleyicilere seminerin sunulması |
Kaynak |
Hemşirelik, Kadın Hastalıkları ve Doğum Alanındaki Akademik Dergiler; American Journal of Nursing Clinical Nursing Research Research and Theory for Nursing Practice Research in Nursing & Health Journal of Perinatal & Neonatal Nursing Journal of Transcultural Nursing The American Journal of Maternal- Child Nursing European Journal of Oncology Nursing International Journal of Nursing Knowledge International Journal of Urological Nursing Journal of Obstetric Gynecologic and Neonatal Nursing Journal of Midwifery & Womens Health Midwifery British Journal of Midwifery |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | ||||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | ||||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | ||||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | ||||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | ||||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | ||||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | ||||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | ||||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | ||||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ||||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 8 | 112 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DOĞUM VE KADIN HASTALIKLARI HEM. SEMİNER II | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pınar IRMAK VURAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pınar IRMAK VURAL, Yeliz VARIŞOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Literatür araştırması yapma, yaptığı araştırma sonucunu rapor halinde hazırlayıp sunma konusunda bilgi ve beceri kazanmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Seminer konularının belirlenmesi,2. Literatür taraması,3. Literatür taraması,4. Literatür taraması,5. Literatür taraması,6. Veri toplama,7. Veri toplama,8. Veri toplama,9. Veri analizi,10. Veri analizi,11. Rapor hazırlama,12. Rapor hazırlama,13. Danışman huzurunda seminerin sunulması,14. Dinleyicilere seminerin sunulması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İlgi alanları hakkında detaylı literatür taraması yapabilecektir. | 16, 9 | A |
2. Elde ettiği verileri analiz edip yorumlayabilir. | 16, 9 | A |
3. Kadın ve Doğum Hemşireliği alanına özgü yeni gelişmeleri takip edebilecektir. | 16, 9 | A |
4. Literatür verilerini rapor haline getirebilir. | 16, 9 | A |
5. Ulaştığı sonuçları bilimsel ve akademik ortamlarda sunabilecektir. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Seminer konularının belirlenmesi | |
2 | 2. Literatür taraması | |
3 | 3. Literatür taraması | |
4 | 4. Literatür taraması | |
5 | 5. Literatür taraması | |
6 | 6. Veri toplama | |
7 | 7. Veri toplama | |
8 | 8. Veri toplama | |
9 | 9. Veri analizi | |
10 | 10. Veri analizi | |
11 | 11. Rapor hazırlama | |
12 | 12. Rapor hazırlama | |
13 | 13. Danışman huzurunda seminerin sunulması | |
14 | 14. Dinleyicilere seminerin sunulması |
Kaynak |
Hemşirelik, Kadın Hastalıkları ve Doğum Alanındaki Akademik Dergiler; American Journal of Nursing Clinical Nursing Research Research and Theory for Nursing Practice Research in Nursing & Health Journal of Perinatal & Neonatal Nursing Journal of Transcultural Nursing The American Journal of Maternal- Child Nursing European Journal of Oncology Nursing International Journal of Nursing Knowledge International Journal of Urological Nursing Journal of Obstetric Gynecologic and Neonatal Nursing Journal of Midwifery & Womens Health Midwifery British Journal of Midwifery |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | ||||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | ||||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | ||||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | ||||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | ||||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | ||||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | ||||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | ||||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | ||||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ||||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |