Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özlem AVCI, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; bebek, çocuk ve gençlerin fiziksel, zihinsel, duygusal, sosyal bir varlık olarak toplum ve aile içindeki yerini, gelişimini; sağlıklı ve hasta çocuğun tepkilerini;normalden sapma durumlarının çocuk ve ailesi üzerine etkilerini; aile merkezli ve multidisiplinler yaklaşımlar doğrultusunda tartışmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.1.Tanışma - Dersin içeriğinin ve öğrenme hedeflerinin paylaşılması,2.Dünya’da Çocuk Sağlığının Durumu,3. Dünya’da Çocuk Sağlığının Durumu,4.Türkiye'de Çocuk Sağlığının Durumu,5.Türkiye'de Çocuk Sağlığının Durumu,6.Pediatri Hemşireliği(Tanımı,tarihçesi,gelişimi, Dünyada ve Türkiye deki durumu, yasal ve etik konular, yararlanılan/ kullanılan kavram ve kuramlar ),7. Pediatri Hemşireliği(Tanımı,tarihçesi,gelişimi, Dünyada ve Türkiye deki durumu, yasal ve etik konular, yararlanılan/ kullanılan kavram ve kuramlar ),8.Çocukluk dönemlerine göre fiziksel psikososyal mental bilişsel ve cinsel gelişimin kuramcılara göre açıklanması,9.Çocukluk dönemlerine göre fiziksel psikososyal mental bilişsel ve cinsel gelişimin kuramcılara göre açıklanması,10.Çocukluk dönemlerine göre fiziksel psikososyal mental bilişsel ve cinsel gelişimin kuramcılara göre açıklanması,11. Çocuklarda bağışıklama,12. Dünyada ve Türkiye de Çocuk İstismar ve İhmali Çocukların İstismardan Korunabilmesi İçin Gerekli Önlemler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Dünyada ve Türkiye’de çocuk sağlığının durumu ile ilişkili faktörleri ve etkilerini açıklayabilecektir.10, 12, 16, 19, 9A
1.1. Dünyada ve ülkemizde bebek ve çocuk ölüm nedenlerinden üçünü, yaş gruplarına göre listeler10, 14, 16, 19, 4, 5, 9A
1.2. Ülkemizde çocukların fiziksel ve sosyal sağlık durumlarını tartışır10, 12, 14, 16, 19, 4, 5, 9A
1.3. Ülkemizdeki toplumsal değişimleri ve çocuklar üzerindeki etkilerini tartışır10, 12, 13, 14, 16, 19, 20, 4, 5, 9A
1.4. Ülkemizdeki sağlık sistemi ve sağlıkla ilgili politikaların çocuk ve aile üzerindeki etkilerini tartışır10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9A
1.5. Ülkemizde çocuğa sağlanan hizmetleri ve yeterliliğini tartışır10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9A
1.6. Kültürel özelliklerin aile ve çocuğa etkilerini tartışır10, 12, 13, 14, 16, 19, 2, 4, 5, 9A
1.7. Yoksulluk, şiddet ve göçlerin çocuk üzerindeki etkilerini tanımlar10, 12, 13, 16, 19, 4, 5, 9A, E
2. Pediatri hemşireliği görev yetki ve sorumluluklarını sıralayabilecektir.10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9A, E
2.1. Pediatri hemşireliğinin gelişimini ve gelişimini etkileyen faktörleri tartışır10, 12, 14, 15, 16, 19, 4, 9A, E
2.2. Pediatri hemşiresinin işlevlerini tanımlar10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9A, E
2.3. Pediatride bakımın sürekliliğinin önemini fark eder10, 12, 13, 14, 16, 19, 38, 4, 9E
3.1. Çocuklarda ağrı ile ilgili yanılgılardan üç tanesini tanımlar10, 14, 16, 19, 38, 4, 9A
3.2. Çocuklarda ağrı davranışı ve ağrının değerlendirilmesinde gelişimsel farklılıkları tartışır10, 12, 14, 16, 19, 38, 4, 5, 9E
3.3. Değişik yaş gruplarındaki çocuklarda ağrının değerlendirilmesinde kullanılan ölçekleri tanımlar10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 38, 4, 8, 9E
3.4. Çocuklarda kullanılan narkotik ve narkotik olmayan analjeziklerin kullanım özelliklerini ve yan etkilerini açıklar10, 12, 13, 14, 16, 19, 38, 4, 5, 9E
4. Çocuk sağlığı ve hastalıklarının yönetiminde aileyi yönlendirir, danışmanlık yapabilecektir.10, 12, 14, 15, 16, 19, 38, 4, 5, 9
4.2. Ailenin çocuğun büyüme-gelişmesine etkilerini tartışır10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9E
4.3. Aile kuramlarını tartışır10, 12, 14, 16, 19, 4, 9E
4.4. Özel ebeveynlik durumlarının (boşanma, tek ebeveynlik, evlat edinme gibi) anlamını fark eder10, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9E
4.5. Pediatri hemşireliğinde aile merkezli yaklaşımın önemini açıklar10, 14, 16, 19, 4, 5, 9A, E
4.6. Atravmatik bakımı tanımlar10, 12, 14, 16, 19, 38, 4, 5, 9A
5. Çocuk ile ilgili yasal ve etik konuları tartışır10, 12, 14, 16, 19, 38, 4, 5, 9A, E
5.1. Çocuklara yasalarla ve sözleşmelerle verilmiş olan hakları fark eder
5.2. Çocukların haklarının korunmasında ve savunulmasında pediatri hemşiresinin rolünü açıklar
5.3. Çocukların bakımında karşılaşılan yasal sorunları fark eder
5.4. Çocuklarla çalışırken sık karşılaşılan etik ikilemleri fark eder
3. Çocuklarda ağrıyı yönebilecektir.10, 12, 14, 16, 19, 38, 4, 5, 9A
4.1. Ailenin işlevlerini açıklar10, 12, 14, 16, 19, 4, 5, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.1.Tanışma - Dersin içeriğinin ve öğrenme hedeflerinin paylaşılması
22.Dünya’da Çocuk Sağlığının Durumu
33. Dünya’da Çocuk Sağlığının Durumu
44.Türkiye'de Çocuk Sağlığının Durumu
55.Türkiye'de Çocuk Sağlığının Durumu
66.Pediatri Hemşireliği(Tanımı,tarihçesi,gelişimi, Dünyada ve Türkiye deki durumu, yasal ve etik konular, yararlanılan/ kullanılan kavram ve kuramlar )
77. Pediatri Hemşireliği(Tanımı,tarihçesi,gelişimi, Dünyada ve Türkiye deki durumu, yasal ve etik konular, yararlanılan/ kullanılan kavram ve kuramlar )
88.Çocukluk dönemlerine göre fiziksel psikososyal mental bilişsel ve cinsel gelişimin kuramcılara göre açıklanması
99.Çocukluk dönemlerine göre fiziksel psikososyal mental bilişsel ve cinsel gelişimin kuramcılara göre açıklanması
1010.Çocukluk dönemlerine göre fiziksel psikososyal mental bilişsel ve cinsel gelişimin kuramcılara göre açıklanması
1111. Çocuklarda bağışıklama
1212. Dünyada ve Türkiye de Çocuk İstismar ve İhmali Çocukların İstismardan Korunabilmesi İçin Gerekli Önlemler
Kaynak
Proje/makale, derste anlatılan çıktılar
1. Behrman R E, Kliegman R M (2003) Nelson Essentials of Pediatrics, Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara. 2. Wong DL. (2003) “Family Centered Care of Toddler” in Nursing Care of Infants and Children, Mos , 7. Edition, pp:592-605. 3. Neyzi, O., Ertuğrul, T. (1993) Pediatri, Nobel Tıp Kitabevi, II. Baskı, Cilt 1-2, İstanbul. 4. Kavaklı A (1995) Çocuk Hastalıkları Hemşireliği, Yüce Reklam Yayınevi Dağıtım, İstanbul. 5. Atay M (2005) Çocukluk Döneminde Gelişim, Kök yayıncılık, Ankara. 6. Çavuşoğlu H.(2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Basımevi, Genişletilmiş 9. Baskı, C: I, Ankara. 7. Görak G, Erdoğan S, Savaşer S ve ark. (1992) Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Ed. H Seçim, AÖF Sağlık Personeli Önlisans Eğitimi 8. Büyükgönenç, Lale, Törüner Ebru, (2011) Çocuk Sağlığı Hemşireliğinde Temel Yaklaşımlar, Göktuğ Yayıncılık, Ankara Yardımcı Kitaplar: 1. Ball, Ruth C. Bindler, Kay J. Cowen.(2010) Child health nursing: partnering with children & families / Jane W. WY159 B187c 2010 2. Barbara A. Preusser (2009) Winningham and Preusser's critical thinking cases in nursing :medical-surgical, pediatric, maternity, and psychiatric case studies WY18.2 W776c 2009 3. Barnes K (2003) Paediatrics A Clinical Guide For Nurse Practitioners, Elsevier Science Limited WS100 P13 2003 4. Browne GJ ve ark. (2002) Çocuk acil bakım İlke ve Uygulamaları, Çev. Ed. S Hatipoğlu, İstanbul, Yüce Yayım WS205 B76 2002 5. Burns EC,...[et all] (2000) Pediatric Primary Care a Handbook for Nurse Practitioners, Philadelphia, Saunder WS100 P3658 2000 6. Dadoğlu T, Görak G (2008) Temel Neonotoloji ve Hemşirelik İlkeleri, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevleri WY157.3 T46 2008 7. Donald Janner ; çeviri editörü Ateş Kara . (2008) Çocuk enfeksiyon hastalıkları klinik rehberi WC39 J34c 2008 8. Ertuğrul Türkan ve [et al.].( 2007) Pediyatri el kitabı / WS100 P43 2007 9. James SR, Ashwill JW, Droske SC (2002) Nursing Care of Children, Principles&Practice WY159 N9738 2002 10. Janet Kelsey, Gillian McEwing. (2008) Clinical skills in child health practice WY159 C641 2008 11. Lucy M. Osborn ... [et al.] ; çeviri editörü Murat Yurdakök, resimleyen Nadine Sokol.(2007) Pediatri, WS200 P3720 2007 v.2 12. Maureen McCollough. (2009) Neonatal and infant emergencies / edited by Ghazala Q. Sharieff, WS205 N438 2009 13. Metin Karaböcüoğlu and Tolga F. Köroğlu. (2008) Çocuk yoğun bakım: esaslar ve uygulamalar WS366 C638 2008 14. Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. (2010) Pediyatri WS100 P43 2010 15. Pilillitteri (2003), 4 th Ed., Maternal & child health nursing : care of the childbearing & childrearing family / Adele Pillitteri. New York, Lippincott WY157.3 P641 2003 16. Richard E. Behrman, Robert M. Kliegman, Hal B. Jenson; çeviri editörü Teoman Akçay. Nelson pediatri ( 2008) WS100 N45720 2008 17. Raymond C. Baker ; çeviri İlkay Alptekin Demir(2002) Birinci basamak pediyatri : sağlam çocuk bakımı, WS39 B5720 2002 18. Susan Scott Ricci, Terri Kyle. (2009) Maternity and pediatric nursing WY157.3 R4912m 2009 19. Palmer Luanne L, (2019) Pediatric Nursing Care: A Concept Based Approach, Jones & Bartlett Learning MA. Dergiler: 1. Klinik Çocuk Forumu 2. Pediatric Nursing 3. Hemşirelik Bülteni 4. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okul Dergisi 5. Hacettepe Hemşirelik Yüksek Okul Dergisi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)42
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(42/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özlem AVCI, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; bebek, çocuk ve gençlerin fiziksel, zihinsel, duygusal, sosyal bir varlık olarak toplum ve aile içindeki yerini, gelişimini; sağlıklı ve hasta çocuğun tepkilerini;normalden sapma durumlarının çocuk ve ailesi üzerine etkilerini; aile merkezli ve multidisiplinler yaklaşımlar doğrultusunda tartışmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.1.Tanışma - Dersin içeriğinin ve öğrenme hedeflerinin paylaşılması,2.Dünya’da Çocuk Sağlığının Durumu,3. Dünya’da Çocuk Sağlığının Durumu,4.Türkiye'de Çocuk Sağlığının Durumu,5.Türkiye'de Çocuk Sağlığının Durumu,6.Pediatri Hemşireliği(Tanımı,tarihçesi,gelişimi, Dünyada ve Türkiye deki durumu, yasal ve etik konular, yararlanılan/ kullanılan kavram ve kuramlar ),7. Pediatri Hemşireliği(Tanımı,tarihçesi,gelişimi, Dünyada ve Türkiye deki durumu, yasal ve etik konular, yararlanılan/ kullanılan kavram ve kuramlar ),8.Çocukluk dönemlerine göre fiziksel psikososyal mental bilişsel ve cinsel gelişimin kuramcılara göre açıklanması,9.Çocukluk dönemlerine göre fiziksel psikososyal mental bilişsel ve cinsel gelişimin kuramcılara göre açıklanması,10.Çocukluk dönemlerine göre fiziksel psikososyal mental bilişsel ve cinsel gelişimin kuramcılara göre açıklanması,11. Çocuklarda bağışıklama,12. Dünyada ve Türkiye de Çocuk İstismar ve İhmali Çocukların İstismardan Korunabilmesi İçin Gerekli Önlemler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Dünyada ve Türkiye’de çocuk sağlığının durumu ile ilişkili faktörleri ve etkilerini açıklayabilecektir.10, 12, 16, 19, 9A
1.1. Dünyada ve ülkemizde bebek ve çocuk ölüm nedenlerinden üçünü, yaş gruplarına göre listeler10, 14, 16, 19, 4, 5, 9A
1.2. Ülkemizde çocukların fiziksel ve sosyal sağlık durumlarını tartışır10, 12, 14, 16, 19, 4, 5, 9A
1.3. Ülkemizdeki toplumsal değişimleri ve çocuklar üzerindeki etkilerini tartışır10, 12, 13, 14, 16, 19, 20, 4, 5, 9A
1.4. Ülkemizdeki sağlık sistemi ve sağlıkla ilgili politikaların çocuk ve aile üzerindeki etkilerini tartışır10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9A
1.5. Ülkemizde çocuğa sağlanan hizmetleri ve yeterliliğini tartışır10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9A
1.6. Kültürel özelliklerin aile ve çocuğa etkilerini tartışır10, 12, 13, 14, 16, 19, 2, 4, 5, 9A
1.7. Yoksulluk, şiddet ve göçlerin çocuk üzerindeki etkilerini tanımlar10, 12, 13, 16, 19, 4, 5, 9A, E
2. Pediatri hemşireliği görev yetki ve sorumluluklarını sıralayabilecektir.10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9A, E
2.1. Pediatri hemşireliğinin gelişimini ve gelişimini etkileyen faktörleri tartışır10, 12, 14, 15, 16, 19, 4, 9A, E
2.2. Pediatri hemşiresinin işlevlerini tanımlar10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9A, E
2.3. Pediatride bakımın sürekliliğinin önemini fark eder10, 12, 13, 14, 16, 19, 38, 4, 9E
3.1. Çocuklarda ağrı ile ilgili yanılgılardan üç tanesini tanımlar10, 14, 16, 19, 38, 4, 9A
3.2. Çocuklarda ağrı davranışı ve ağrının değerlendirilmesinde gelişimsel farklılıkları tartışır10, 12, 14, 16, 19, 38, 4, 5, 9E
3.3. Değişik yaş gruplarındaki çocuklarda ağrının değerlendirilmesinde kullanılan ölçekleri tanımlar10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 38, 4, 8, 9E
3.4. Çocuklarda kullanılan narkotik ve narkotik olmayan analjeziklerin kullanım özelliklerini ve yan etkilerini açıklar10, 12, 13, 14, 16, 19, 38, 4, 5, 9E
4. Çocuk sağlığı ve hastalıklarının yönetiminde aileyi yönlendirir, danışmanlık yapabilecektir.10, 12, 14, 15, 16, 19, 38, 4, 5, 9
4.2. Ailenin çocuğun büyüme-gelişmesine etkilerini tartışır10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9E
4.3. Aile kuramlarını tartışır10, 12, 14, 16, 19, 4, 9E
4.4. Özel ebeveynlik durumlarının (boşanma, tek ebeveynlik, evlat edinme gibi) anlamını fark eder10, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9E
4.5. Pediatri hemşireliğinde aile merkezli yaklaşımın önemini açıklar10, 14, 16, 19, 4, 5, 9A, E
4.6. Atravmatik bakımı tanımlar10, 12, 14, 16, 19, 38, 4, 5, 9A
5. Çocuk ile ilgili yasal ve etik konuları tartışır10, 12, 14, 16, 19, 38, 4, 5, 9A, E
5.1. Çocuklara yasalarla ve sözleşmelerle verilmiş olan hakları fark eder
5.2. Çocukların haklarının korunmasında ve savunulmasında pediatri hemşiresinin rolünü açıklar
5.3. Çocukların bakımında karşılaşılan yasal sorunları fark eder
5.4. Çocuklarla çalışırken sık karşılaşılan etik ikilemleri fark eder
3. Çocuklarda ağrıyı yönebilecektir.10, 12, 14, 16, 19, 38, 4, 5, 9A
4.1. Ailenin işlevlerini açıklar10, 12, 14, 16, 19, 4, 5, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.1.Tanışma - Dersin içeriğinin ve öğrenme hedeflerinin paylaşılması
22.Dünya’da Çocuk Sağlığının Durumu
33. Dünya’da Çocuk Sağlığının Durumu
44.Türkiye'de Çocuk Sağlığının Durumu
55.Türkiye'de Çocuk Sağlığının Durumu
66.Pediatri Hemşireliği(Tanımı,tarihçesi,gelişimi, Dünyada ve Türkiye deki durumu, yasal ve etik konular, yararlanılan/ kullanılan kavram ve kuramlar )
77. Pediatri Hemşireliği(Tanımı,tarihçesi,gelişimi, Dünyada ve Türkiye deki durumu, yasal ve etik konular, yararlanılan/ kullanılan kavram ve kuramlar )
88.Çocukluk dönemlerine göre fiziksel psikososyal mental bilişsel ve cinsel gelişimin kuramcılara göre açıklanması
99.Çocukluk dönemlerine göre fiziksel psikososyal mental bilişsel ve cinsel gelişimin kuramcılara göre açıklanması
1010.Çocukluk dönemlerine göre fiziksel psikososyal mental bilişsel ve cinsel gelişimin kuramcılara göre açıklanması
1111. Çocuklarda bağışıklama
1212. Dünyada ve Türkiye de Çocuk İstismar ve İhmali Çocukların İstismardan Korunabilmesi İçin Gerekli Önlemler
Kaynak
Proje/makale, derste anlatılan çıktılar
1. Behrman R E, Kliegman R M (2003) Nelson Essentials of Pediatrics, Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara. 2. Wong DL. (2003) “Family Centered Care of Toddler” in Nursing Care of Infants and Children, Mos , 7. Edition, pp:592-605. 3. Neyzi, O., Ertuğrul, T. (1993) Pediatri, Nobel Tıp Kitabevi, II. Baskı, Cilt 1-2, İstanbul. 4. Kavaklı A (1995) Çocuk Hastalıkları Hemşireliği, Yüce Reklam Yayınevi Dağıtım, İstanbul. 5. Atay M (2005) Çocukluk Döneminde Gelişim, Kök yayıncılık, Ankara. 6. Çavuşoğlu H.(2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Basımevi, Genişletilmiş 9. Baskı, C: I, Ankara. 7. Görak G, Erdoğan S, Savaşer S ve ark. (1992) Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Ed. H Seçim, AÖF Sağlık Personeli Önlisans Eğitimi 8. Büyükgönenç, Lale, Törüner Ebru, (2011) Çocuk Sağlığı Hemşireliğinde Temel Yaklaşımlar, Göktuğ Yayıncılık, Ankara Yardımcı Kitaplar: 1. Ball, Ruth C. Bindler, Kay J. Cowen.(2010) Child health nursing: partnering with children & families / Jane W. WY159 B187c 2010 2. Barbara A. Preusser (2009) Winningham and Preusser's critical thinking cases in nursing :medical-surgical, pediatric, maternity, and psychiatric case studies WY18.2 W776c 2009 3. Barnes K (2003) Paediatrics A Clinical Guide For Nurse Practitioners, Elsevier Science Limited WS100 P13 2003 4. Browne GJ ve ark. (2002) Çocuk acil bakım İlke ve Uygulamaları, Çev. Ed. S Hatipoğlu, İstanbul, Yüce Yayım WS205 B76 2002 5. Burns EC,...[et all] (2000) Pediatric Primary Care a Handbook for Nurse Practitioners, Philadelphia, Saunder WS100 P3658 2000 6. Dadoğlu T, Görak G (2008) Temel Neonotoloji ve Hemşirelik İlkeleri, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevleri WY157.3 T46 2008 7. Donald Janner ; çeviri editörü Ateş Kara . (2008) Çocuk enfeksiyon hastalıkları klinik rehberi WC39 J34c 2008 8. Ertuğrul Türkan ve [et al.].( 2007) Pediyatri el kitabı / WS100 P43 2007 9. James SR, Ashwill JW, Droske SC (2002) Nursing Care of Children, Principles&Practice WY159 N9738 2002 10. Janet Kelsey, Gillian McEwing. (2008) Clinical skills in child health practice WY159 C641 2008 11. Lucy M. Osborn ... [et al.] ; çeviri editörü Murat Yurdakök, resimleyen Nadine Sokol.(2007) Pediatri, WS200 P3720 2007 v.2 12. Maureen McCollough. (2009) Neonatal and infant emergencies / edited by Ghazala Q. Sharieff, WS205 N438 2009 13. Metin Karaböcüoğlu and Tolga F. Köroğlu. (2008) Çocuk yoğun bakım: esaslar ve uygulamalar WS366 C638 2008 14. Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. (2010) Pediyatri WS100 P43 2010 15. Pilillitteri (2003), 4 th Ed., Maternal & child health nursing : care of the childbearing & childrearing family / Adele Pillitteri. New York, Lippincott WY157.3 P641 2003 16. Richard E. Behrman, Robert M. Kliegman, Hal B. Jenson; çeviri editörü Teoman Akçay. Nelson pediatri ( 2008) WS100 N45720 2008 17. Raymond C. Baker ; çeviri İlkay Alptekin Demir(2002) Birinci basamak pediyatri : sağlam çocuk bakımı, WS39 B5720 2002 18. Susan Scott Ricci, Terri Kyle. (2009) Maternity and pediatric nursing WY157.3 R4912m 2009 19. Palmer Luanne L, (2019) Pediatric Nursing Care: A Concept Based Approach, Jones & Bartlett Learning MA. Dergiler: 1. Klinik Çocuk Forumu 2. Pediatric Nursing 3. Hemşirelik Bülteni 4. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okul Dergisi 5. Hacettepe Hemşirelik Yüksek Okul Dergisi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:35Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:37