Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ SEMİNER I-Güz Dönemi0+0-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin hemşirelikte ruh sağlığı ile ilgili, belirledikleri bir konuya yönelik literatür araştırması yaparak bilgi toplama ve topladığı bilgiyi rapor haline getirerek sunmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Seminer konusunun belirlenmesi,2.Literatür araştırması,3.Literatür araştırması,4.Literatür araştırması,5.Literatür araştırması,6.Veri toplama,7.Veri toplama,8.Veri toplama,9.Veri analizi,10.Veri analizi,11.Rapor hazırlama,12.Rapor hazırlama,13.Danışman huzurunda seminerin sunulması,14.Dinleyicilere seminerin sunulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Verilen bir konuda detaylı bir literatür araştırması yapar18, 23E, F, H
Topladığı bilgileri analiz edip yorumlar10, 13, 18, 38, 4, 9H
Yaptığı araştırmayı rapor haline getirir13, 14, 18, 38, 4H
Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunar10, 16, 18, 19, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Seminer konusunun belirlenmesiİlgili literatürün incelenmesi
22.Literatür araştırmasıİlgili literatürün incelenmesi
33.Literatür araştırmasıİlgili literatürün incelenmesi
44.Literatür araştırmasıİlgili literatürün incelenmesi
55.Literatür araştırmasıİlgili literatürün incelenmesi
66.Veri toplamaVeri toplama yönteminin uygulanması
77.Veri toplamaVeri toplama yönteminin uygulanması
88.Veri toplamaVeri toplama yönteminin uygulanması
99.Veri analiziVeri analiz yöntemlerinin belirlenmesi
1010.Veri analiziVeri analiz yöntemlerinin belirlenmesi
1111.Rapor hazırlamaRapor örneklerinin incelenmesi
1212.Rapor hazırlamaRapor tasarımının oluşturulması
1313.Danışman huzurunda seminerin sunulmasıSunum yöntemlerinin belirlenmesi
1414.Dinleyicilere seminerin sunulmasıSunum provasının yapılması
Kaynak
Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme030
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi31545
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14545
Proje Sunumu / Seminer13030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı12020
Toplam İş Yükü (Saat)140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ SEMİNER I-Güz Dönemi0+0-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin hemşirelikte ruh sağlığı ile ilgili, belirledikleri bir konuya yönelik literatür araştırması yaparak bilgi toplama ve topladığı bilgiyi rapor haline getirerek sunmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Seminer konusunun belirlenmesi,2.Literatür araştırması,3.Literatür araştırması,4.Literatür araştırması,5.Literatür araştırması,6.Veri toplama,7.Veri toplama,8.Veri toplama,9.Veri analizi,10.Veri analizi,11.Rapor hazırlama,12.Rapor hazırlama,13.Danışman huzurunda seminerin sunulması,14.Dinleyicilere seminerin sunulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Verilen bir konuda detaylı bir literatür araştırması yapar18, 23E, F, H
Topladığı bilgileri analiz edip yorumlar10, 13, 18, 38, 4, 9H
Yaptığı araştırmayı rapor haline getirir13, 14, 18, 38, 4H
Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunar10, 16, 18, 19, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Seminer konusunun belirlenmesiİlgili literatürün incelenmesi
22.Literatür araştırmasıİlgili literatürün incelenmesi
33.Literatür araştırmasıİlgili literatürün incelenmesi
44.Literatür araştırmasıİlgili literatürün incelenmesi
55.Literatür araştırmasıİlgili literatürün incelenmesi
66.Veri toplamaVeri toplama yönteminin uygulanması
77.Veri toplamaVeri toplama yönteminin uygulanması
88.Veri toplamaVeri toplama yönteminin uygulanması
99.Veri analiziVeri analiz yöntemlerinin belirlenmesi
1010.Veri analiziVeri analiz yöntemlerinin belirlenmesi
1111.Rapor hazırlamaRapor örneklerinin incelenmesi
1212.Rapor hazırlamaRapor tasarımının oluşturulması
1313.Danışman huzurunda seminerin sunulmasıSunum yöntemlerinin belirlenmesi
1414.Dinleyicilere seminerin sunulmasıSunum provasının yapılması
Kaynak
Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:35Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:37