Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE YÖNETİM UYGULAMALARI II-Bahar Dönemi0+424
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPost-modern yönetim yaklaşımları ışığında sağlık ve hemşirelik hizmetlerinin yönetimi konusunda geniş kapsamlı bilgi, beceri ve farkındalık kazanmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterlilikleri İlişkisinin Kurulması,Farklılıkların Yönetimi: Hemşire İnsan Gücünün İncelenmesi,Farklılıkların Yönetimi: Hemşire İnsan Gücünün İncelenmesi,Dijitalleşme: Bakım Süreçlerinin İncelenmesi,Dijitalleşme: Bakım Süreçlerinin İncelenmesi,Kalite Yönetimi: Tıbbi Hata ve Risklerin İncelenmesi,Kalite Yönetimi: Tıbbi Hata ve Risklerin İncelenmesi,Örgütsel Öğrenme: Hemşirelik Eğitim Süreçlerinin İncelenmesi,Örgütsel Öğrenme: Hemşirelik Eğitim Süreçlerinin İncelenmesi,Örgütsel Güçlendirme: Hemşireleri Güçlendirme Kaynaklarının İncelenmesi,Örgütsel Güçlendirme: Hemşireleri Güçlendirme Kaynaklarının İncelenmesi,Yenilik Yönetimi: Bakım Süreçlerinde İyileştirmeye Açık Alanların İncelenmesi,Yenilik Yönetimi: Bakım Süreçlerinde İyileştirmeye Açık Alanların İncelenmesi,Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hemşire iş gücü farklılıklarını analiz etmesi 16, 5, 9E, H
Dijitalleşme, kalite yönetimi ve yenilik yönetimi açısından bakım süreçlerinin analiz etmesi16, 5, 9E, H
Kurumun örgütsel öğrenme ve örgütsel güçlendirme açısından hemşirelere sunduğu kaynakları incelemesi 16, 5, 9E, H
Post-modern yönetim yaklaşımları ışığında ideal hemşirelik hizmetleri yönetimini tasarlaması16, 5, 9E, H
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterlilikleri İlişkisinin Kurulması
2Farklılıkların Yönetimi: Hemşire İnsan Gücünün İncelenmesi
3Farklılıkların Yönetimi: Hemşire İnsan Gücünün İncelenmesi
4Dijitalleşme: Bakım Süreçlerinin İncelenmesi
5Dijitalleşme: Bakım Süreçlerinin İncelenmesi
6Kalite Yönetimi: Tıbbi Hata ve Risklerin İncelenmesi
7Kalite Yönetimi: Tıbbi Hata ve Risklerin İncelenmesi
8Örgütsel Öğrenme: Hemşirelik Eğitim Süreçlerinin İncelenmesi
9Örgütsel Öğrenme: Hemşirelik Eğitim Süreçlerinin İncelenmesi
10Örgütsel Güçlendirme: Hemşireleri Güçlendirme Kaynaklarının İncelenmesi
11Örgütsel Güçlendirme: Hemşireleri Güçlendirme Kaynaklarının İncelenmesi
12Yenilik Yönetimi: Bakım Süreçlerinde İyileştirmeye Açık Alanların İncelenmesi
13Yenilik Yönetimi: Bakım Süreçlerinde İyileştirmeye Açık Alanların İncelenmesi
14Dersin Değerlendirilmesi
Kaynak
1-Eleanor J. Sullivan (2004). Effective Leadership and Management in Nursing. Publisher: Prentice Hall 2-Patricia Kelly (2011). Nursing Leadership & Management. Publisher: Delmar Cengage Learning 3-Cemil Sözen (2012). Hemşirelikte Yönetim. Palme yayınevi. Ankara. 4-Oğuz Işık, Dilaver Tengilimoğlu, Mahmut Akbolat (2011). Sağlık İşletmeleri Yönetimi. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE YÖNETİM UYGULAMALARI II-Bahar Dönemi0+424
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPost-modern yönetim yaklaşımları ışığında sağlık ve hemşirelik hizmetlerinin yönetimi konusunda geniş kapsamlı bilgi, beceri ve farkındalık kazanmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterlilikleri İlişkisinin Kurulması,Farklılıkların Yönetimi: Hemşire İnsan Gücünün İncelenmesi,Farklılıkların Yönetimi: Hemşire İnsan Gücünün İncelenmesi,Dijitalleşme: Bakım Süreçlerinin İncelenmesi,Dijitalleşme: Bakım Süreçlerinin İncelenmesi,Kalite Yönetimi: Tıbbi Hata ve Risklerin İncelenmesi,Kalite Yönetimi: Tıbbi Hata ve Risklerin İncelenmesi,Örgütsel Öğrenme: Hemşirelik Eğitim Süreçlerinin İncelenmesi,Örgütsel Öğrenme: Hemşirelik Eğitim Süreçlerinin İncelenmesi,Örgütsel Güçlendirme: Hemşireleri Güçlendirme Kaynaklarının İncelenmesi,Örgütsel Güçlendirme: Hemşireleri Güçlendirme Kaynaklarının İncelenmesi,Yenilik Yönetimi: Bakım Süreçlerinde İyileştirmeye Açık Alanların İncelenmesi,Yenilik Yönetimi: Bakım Süreçlerinde İyileştirmeye Açık Alanların İncelenmesi,Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hemşire iş gücü farklılıklarını analiz etmesi 16, 5, 9E, H
Dijitalleşme, kalite yönetimi ve yenilik yönetimi açısından bakım süreçlerinin analiz etmesi16, 5, 9E, H
Kurumun örgütsel öğrenme ve örgütsel güçlendirme açısından hemşirelere sunduğu kaynakları incelemesi 16, 5, 9E, H
Post-modern yönetim yaklaşımları ışığında ideal hemşirelik hizmetleri yönetimini tasarlaması16, 5, 9E, H
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterlilikleri İlişkisinin Kurulması
2Farklılıkların Yönetimi: Hemşire İnsan Gücünün İncelenmesi
3Farklılıkların Yönetimi: Hemşire İnsan Gücünün İncelenmesi
4Dijitalleşme: Bakım Süreçlerinin İncelenmesi
5Dijitalleşme: Bakım Süreçlerinin İncelenmesi
6Kalite Yönetimi: Tıbbi Hata ve Risklerin İncelenmesi
7Kalite Yönetimi: Tıbbi Hata ve Risklerin İncelenmesi
8Örgütsel Öğrenme: Hemşirelik Eğitim Süreçlerinin İncelenmesi
9Örgütsel Öğrenme: Hemşirelik Eğitim Süreçlerinin İncelenmesi
10Örgütsel Güçlendirme: Hemşireleri Güçlendirme Kaynaklarının İncelenmesi
11Örgütsel Güçlendirme: Hemşireleri Güçlendirme Kaynaklarının İncelenmesi
12Yenilik Yönetimi: Bakım Süreçlerinde İyileştirmeye Açık Alanların İncelenmesi
13Yenilik Yönetimi: Bakım Süreçlerinde İyileştirmeye Açık Alanların İncelenmesi
14Dersin Değerlendirilmesi
Kaynak
1-Eleanor J. Sullivan (2004). Effective Leadership and Management in Nursing. Publisher: Prentice Hall 2-Patricia Kelly (2011). Nursing Leadership & Management. Publisher: Delmar Cengage Learning 3-Cemil Sözen (2012). Hemşirelikte Yönetim. Palme yayınevi. Ankara. 4-Oğuz Işık, Dilaver Tengilimoğlu, Mahmut Akbolat (2011). Sağlık İşletmeleri Yönetimi. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:35Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:37