Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DOĞUM VE KADIN HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar IRMAK VURAL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Pınar IRMAK VURAL, Yeliz VARIŞOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAilenin kadının fetüsün ve yenidoğanın sağlığının korunması ve yükseltilmesi için gerekli bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersten Beklentiler, Dersin Amaç ve Hedefleri Doğum konusuna giriş ,Doğum Korkusu, Doğum Eyleminde Etkili Hormonlar,Prekonsepsiyonel Bakım,Prenatal tanı ve fetal değerlendirme, güncel gelişmeler,Perinatal Hasta Güvenliği,Gebelik ve Doğumun Pelvik Taban ve Alt Üriner Sistem Üzerine Etkileri,Doğum Eyleminin Birinci Evresinin Yönetiminde Kanıta Dayalı Uygulamalar,Doğum Eyleminin İkinci ve Üçüncü Evresinde Kanıta Dayalı Uygulamalar,Doğal Doğum, Suda Doğum, Evde Doğum,Doğum Koçluğu,Ebeveyn Eğitim Sınıfları,Gebelik ve Lohusalık Döneminde Cinsel Fonksiyon,İntra_partum Fetal Değerlendirme,Doğum Eyleminde Rahatlık ve Destek (Ağrı kontrolü); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Prekonsepsiyonel dönemden başlamak üzere gebelik ve lohusa bakımını kanıt temelli uygulamalar doğrultusunda tartışabilecektir.
2.Doğum ve doğum eyleminin aşamalarını açıklayabilecektir.
3.Doğum ve doğum sonu hemşirelik bakımını tartışabilecektir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersten Beklentiler, Dersin Amaç ve Hedefleri Doğum konusuna giriş
2Doğum Korkusu, Doğum Eyleminde Etkili Hormonlar
3Prekonsepsiyonel Bakım
4Prenatal tanı ve fetal değerlendirme, güncel gelişmeler
5Perinatal Hasta Güvenliği
6Gebelik ve Doğumun Pelvik Taban ve Alt Üriner Sistem Üzerine Etkileri
7Doğum Eyleminin Birinci Evresinin Yönetiminde Kanıta Dayalı Uygulamalar
8Doğum Eyleminin İkinci ve Üçüncü Evresinde Kanıta Dayalı Uygulamalar
9Doğal Doğum, Suda Doğum, Evde Doğum
10Doğum Koçluğu
11Ebeveyn Eğitim Sınıfları
12Gebelik ve Lohusalık Döneminde Cinsel Fonksiyon
13İntra_partum Fetal Değerlendirme
14Doğum Eyleminde Rahatlık ve Destek (Ağrı kontrolü)
Kaynak
1. Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi . Coşkun A (Ed). İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul, 2008, 2. Taşkın L . Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Genişletilmiş VI. Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2003, 3. Ayhan A., Durukan T., Günalp S., Gürgan T., Önderoğlu L.S., Yaralı H., Yüce K.. Temel Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi. Güneş Tıp Kitabevi, 2008, 4. Fogel CI., Woods NF. Women's Health Care in Advanced Practice Nursing. Springer Publishing Company; 1 edition, 2008, 5. Mckinney ES, James SR, Murray SS, Ashwill J. Maternal-Chıld Nursıng - Text And Mosby's Maternal-Newborn & Womens Health Nursıng Vıdeo Skılls. Saunders; 2 Edition 2007, 6. Tharpe N. Clinical Guidelines For Midwifery & Women's Health (Paperback) 471 pages, Jones & Bartlett Publishers; 3 edition. 2008, 7. Netter MD, Frank H. The Ciba Collection of Medical Illustrations. Volume:2, Reproductive System, New Jersey. (Anatomi Atlası), 1961.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22244
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11212
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11818
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)169
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(169/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DOĞUM VE KADIN HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar IRMAK VURAL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Pınar IRMAK VURAL, Yeliz VARIŞOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAilenin kadının fetüsün ve yenidoğanın sağlığının korunması ve yükseltilmesi için gerekli bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersten Beklentiler, Dersin Amaç ve Hedefleri Doğum konusuna giriş ,Doğum Korkusu, Doğum Eyleminde Etkili Hormonlar,Prekonsepsiyonel Bakım,Prenatal tanı ve fetal değerlendirme, güncel gelişmeler,Perinatal Hasta Güvenliği,Gebelik ve Doğumun Pelvik Taban ve Alt Üriner Sistem Üzerine Etkileri,Doğum Eyleminin Birinci Evresinin Yönetiminde Kanıta Dayalı Uygulamalar,Doğum Eyleminin İkinci ve Üçüncü Evresinde Kanıta Dayalı Uygulamalar,Doğal Doğum, Suda Doğum, Evde Doğum,Doğum Koçluğu,Ebeveyn Eğitim Sınıfları,Gebelik ve Lohusalık Döneminde Cinsel Fonksiyon,İntra_partum Fetal Değerlendirme,Doğum Eyleminde Rahatlık ve Destek (Ağrı kontrolü); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Prekonsepsiyonel dönemden başlamak üzere gebelik ve lohusa bakımını kanıt temelli uygulamalar doğrultusunda tartışabilecektir.
2.Doğum ve doğum eyleminin aşamalarını açıklayabilecektir.
3.Doğum ve doğum sonu hemşirelik bakımını tartışabilecektir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersten Beklentiler, Dersin Amaç ve Hedefleri Doğum konusuna giriş
2Doğum Korkusu, Doğum Eyleminde Etkili Hormonlar
3Prekonsepsiyonel Bakım
4Prenatal tanı ve fetal değerlendirme, güncel gelişmeler
5Perinatal Hasta Güvenliği
6Gebelik ve Doğumun Pelvik Taban ve Alt Üriner Sistem Üzerine Etkileri
7Doğum Eyleminin Birinci Evresinin Yönetiminde Kanıta Dayalı Uygulamalar
8Doğum Eyleminin İkinci ve Üçüncü Evresinde Kanıta Dayalı Uygulamalar
9Doğal Doğum, Suda Doğum, Evde Doğum
10Doğum Koçluğu
11Ebeveyn Eğitim Sınıfları
12Gebelik ve Lohusalık Döneminde Cinsel Fonksiyon
13İntra_partum Fetal Değerlendirme
14Doğum Eyleminde Rahatlık ve Destek (Ağrı kontrolü)
Kaynak
1. Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi . Coşkun A (Ed). İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul, 2008, 2. Taşkın L . Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Genişletilmiş VI. Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2003, 3. Ayhan A., Durukan T., Günalp S., Gürgan T., Önderoğlu L.S., Yaralı H., Yüce K.. Temel Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi. Güneş Tıp Kitabevi, 2008, 4. Fogel CI., Woods NF. Women's Health Care in Advanced Practice Nursing. Springer Publishing Company; 1 edition, 2008, 5. Mckinney ES, James SR, Murray SS, Ashwill J. Maternal-Chıld Nursıng - Text And Mosby's Maternal-Newborn & Womens Health Nursıng Vıdeo Skılls. Saunders; 2 Edition 2007, 6. Tharpe N. Clinical Guidelines For Midwifery & Women's Health (Paperback) 471 pages, Jones & Bartlett Publishers; 3 edition. 2008, 7. Netter MD, Frank H. The Ciba Collection of Medical Illustrations. Volume:2, Reproductive System, New Jersey. (Anatomi Atlası), 1961.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:35Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:37