Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DOĞUM VE KADIN HASTALIKLARI HEM. UYGULAMA I | - | Güz Dönemi | 0+4 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pınar IRMAK VURAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pınar IRMAK VURAL, Yeliz VARIŞOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Teorik bilgiler doğrultusunda sağlıklı/ hasta kadın ve ailesi ile işbirliği ve iletişim kurarak gerekli durumlarda rehberlik yapmak, bütüncül yaklaşım doğrultusunda kadının gereksinimlerine yönelik yeterli bakımı sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Jinekoloji Servisi Uygulaması,2. Jinekoloji Servisi Uygulaması,3. Jinekoloji Servisi Uygulaması,4. Jinekoloji Servisi Uygulaması,5. Septik Servisi Uygulaması,6. Septik Servisi Uygulaması,7. Septik Servisi Uygulaması,8. Septik Servisi Uygulaması,9. Doğum Servisi Uygulaması,10. Doğum Servisi Uygulaması,11. Doğum Servisi Uygulaması,12. Doğumhane Uygulaması,13. Doğumhane Uygulaması,14. Doğumhane Uygulaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Doğum ve Kadın Hastalıkları alanında teknolojik yenilikleri izleyebilecektir. | ||
2. Kadın ve Kadın Sağlığı Hemşireliği ile ilgili politikaların farkında olabilecektir. | ||
3. Doğum ve Kadın Sağlığı ile ilgili yeni bilgileri analiz ve sentez edebilecektir. | ||
4. Kadın Sağlığı alanı ile ilgili disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilecektir. | ||
5. Hastanelerde kadın sağlığı ve hastalıklarına yönelik bakım uygulamalarını yapabilecektir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Jinekoloji Servisi Uygulaması | |
2 | 2. Jinekoloji Servisi Uygulaması | |
3 | 3. Jinekoloji Servisi Uygulaması | |
4 | 4. Jinekoloji Servisi Uygulaması | |
5 | 5. Septik Servisi Uygulaması | |
6 | 6. Septik Servisi Uygulaması | |
7 | 7. Septik Servisi Uygulaması | |
8 | 8. Septik Servisi Uygulaması | |
9 | 9. Doğum Servisi Uygulaması | |
10 | 10. Doğum Servisi Uygulaması | |
11 | 11. Doğum Servisi Uygulaması | |
12 | 12. Doğumhane Uygulaması | |
13 | 13. Doğumhane Uygulaması | |
14 | 14. Doğumhane Uygulaması |
Kaynak |
Helen Boston, Jennifer Hall, Alyson Henley-Ainion. Midwifery Essentials Basics. Churchill Livingstone Elseiver Limited. ISBN: 978-0-443-10353-7 Helen Boston, Jennifer Hall. Midwifery Essentials Antenatal Volume 2. Churchill Livingstone Elseiver Limited. China. ISBN: 978-0-443-10354-4 Anahit Coşkun. Hemşire ve Ebeler Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Medikal Yayıncılık, ISBN: 978-9944-211-32-1 Kadayıfçı Oktay. Lamaze Yöntemi İle Doğuma Hazırlık ve Doğum. Nobel Tıp Kitabevleri Ltd.Şti. ISBN: 975-8561-47-2 Hülya Okumuş, Semiye Mete. Anne Babalar İçin Doğuma Hazırlık, Sağlık Profesyonelleri için Rehber. Deomed. ISBN: 978-975-8882-31-1 Güvenli Annelik. Türkiye Üreme Sağlığı Programı Katılımcı Kitabı. T.C. Sağlık Bakanlığı Anne Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, ISBN:975-590-134-5 Nuran Kömürcü. Akış Şemaları ile Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul ISBN: 978-975-420-929-7 Nuran Kömürcü, Ayla Berkiten Ergin. Doğum Ağrısı ve Yönetimi. Bedray Yayıncılık, İstanbul. ISBN: 978-605-5989-05-7 Gülay Rathfisch. Doğal Doğum Felsefesi. Nobel Tıp Kitapları, İstanbul. ISBN: 978-975-420-918-1 Leman Birol. Hemşirelik Süreci. 10 bs. Etki Yayınları, İzmir. ISBN: 978-605-4387-45-8 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | ||||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | ||||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | ||||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | ||||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | ||||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | ||||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | ||||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | ||||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | ||||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | ||||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ||||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 4 | 14 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DOĞUM VE KADIN HASTALIKLARI HEM. UYGULAMA I | - | Güz Dönemi | 0+4 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pınar IRMAK VURAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pınar IRMAK VURAL, Yeliz VARIŞOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Teorik bilgiler doğrultusunda sağlıklı/ hasta kadın ve ailesi ile işbirliği ve iletişim kurarak gerekli durumlarda rehberlik yapmak, bütüncül yaklaşım doğrultusunda kadının gereksinimlerine yönelik yeterli bakımı sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Jinekoloji Servisi Uygulaması,2. Jinekoloji Servisi Uygulaması,3. Jinekoloji Servisi Uygulaması,4. Jinekoloji Servisi Uygulaması,5. Septik Servisi Uygulaması,6. Septik Servisi Uygulaması,7. Septik Servisi Uygulaması,8. Septik Servisi Uygulaması,9. Doğum Servisi Uygulaması,10. Doğum Servisi Uygulaması,11. Doğum Servisi Uygulaması,12. Doğumhane Uygulaması,13. Doğumhane Uygulaması,14. Doğumhane Uygulaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Doğum ve Kadın Hastalıkları alanında teknolojik yenilikleri izleyebilecektir. | ||
2. Kadın ve Kadın Sağlığı Hemşireliği ile ilgili politikaların farkında olabilecektir. | ||
3. Doğum ve Kadın Sağlığı ile ilgili yeni bilgileri analiz ve sentez edebilecektir. | ||
4. Kadın Sağlığı alanı ile ilgili disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilecektir. | ||
5. Hastanelerde kadın sağlığı ve hastalıklarına yönelik bakım uygulamalarını yapabilecektir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Jinekoloji Servisi Uygulaması | |
2 | 2. Jinekoloji Servisi Uygulaması | |
3 | 3. Jinekoloji Servisi Uygulaması | |
4 | 4. Jinekoloji Servisi Uygulaması | |
5 | 5. Septik Servisi Uygulaması | |
6 | 6. Septik Servisi Uygulaması | |
7 | 7. Septik Servisi Uygulaması | |
8 | 8. Septik Servisi Uygulaması | |
9 | 9. Doğum Servisi Uygulaması | |
10 | 10. Doğum Servisi Uygulaması | |
11 | 11. Doğum Servisi Uygulaması | |
12 | 12. Doğumhane Uygulaması | |
13 | 13. Doğumhane Uygulaması | |
14 | 14. Doğumhane Uygulaması |
Kaynak |
Helen Boston, Jennifer Hall, Alyson Henley-Ainion. Midwifery Essentials Basics. Churchill Livingstone Elseiver Limited. ISBN: 978-0-443-10353-7 Helen Boston, Jennifer Hall. Midwifery Essentials Antenatal Volume 2. Churchill Livingstone Elseiver Limited. China. ISBN: 978-0-443-10354-4 Anahit Coşkun. Hemşire ve Ebeler Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Medikal Yayıncılık, ISBN: 978-9944-211-32-1 Kadayıfçı Oktay. Lamaze Yöntemi İle Doğuma Hazırlık ve Doğum. Nobel Tıp Kitabevleri Ltd.Şti. ISBN: 975-8561-47-2 Hülya Okumuş, Semiye Mete. Anne Babalar İçin Doğuma Hazırlık, Sağlık Profesyonelleri için Rehber. Deomed. ISBN: 978-975-8882-31-1 Güvenli Annelik. Türkiye Üreme Sağlığı Programı Katılımcı Kitabı. T.C. Sağlık Bakanlığı Anne Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, ISBN:975-590-134-5 Nuran Kömürcü. Akış Şemaları ile Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul ISBN: 978-975-420-929-7 Nuran Kömürcü, Ayla Berkiten Ergin. Doğum Ağrısı ve Yönetimi. Bedray Yayıncılık, İstanbul. ISBN: 978-605-5989-05-7 Gülay Rathfisch. Doğal Doğum Felsefesi. Nobel Tıp Kitapları, İstanbul. ISBN: 978-975-420-918-1 Leman Birol. Hemşirelik Süreci. 10 bs. Etki Yayınları, İzmir. ISBN: 978-605-4387-45-8 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | ||||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | ||||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | ||||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | ||||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | ||||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | ||||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | ||||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | ||||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | ||||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | ||||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | ||||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |