Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE YÖNETİM UYGULAMA I-Güz Dönemi0+424
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYönetsel kuramlar ışığında sağlık ve hemşirelik hizmetlerinin yönetimi konusunda geniş kapsamlı bilgi, beceri ve farkındalık kazanmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Dersin Tanıtımı, Ders öğrenme Çıktıları ile Program Yeterlilikleri İlişkisinin Kurulması,Hemşirelik Mesleğinin SWOT Yöntemi ile Analizi,Hemşirelik Mesleğinin SWOT Yöntemi ile Analizi,Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı ,Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Neo-Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Neo-Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Post-Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Post-Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Türkiye'de İdeal Hemşirelik Hizmetlerinin Tasarımı ,Türkiye'de İdeal Hemşirelik Hizmetlerinin Tasarımı,Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Hemşirelik mesleğinin güçlü ve zayıf yönlerini analiz eder.16, 5, 9E, H
2. Yönetim kuramları doğrultusunda hemşirelik hizmetlerini tasarlar. 16, 5, 9E, H
3. Türkiye'de ideal hemşirelik hizmetlerini tasarlar. 16, 5, 9E, H
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Dersin Tanıtımı, Ders öğrenme Çıktıları ile Program Yeterlilikleri İlişkisinin Kurulması
2Hemşirelik Mesleğinin SWOT Yöntemi ile AnaliziBirinci kaynağın incelenmesi
3Hemşirelik Mesleğinin SWOT Yöntemi ile AnaliziBirinci kaynağın incelenmesi
4Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı İkinci kaynağın incelenmesi
5Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımıİkinci kaynağın incelenmesi
6Neo-Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri TasarımıÜçüncü kaynağın incelenmesi
7Neo-Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri TasarımıÜçüncü kaynağın incelenmesi
8Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri TasarımıDördüncü kaynağın incelenmesi
9Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri TasarımıDördüncü kaynağın incelenmesi
10Post-Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri TasarımıDördüncü kaynağın incelenmesi
11Post-Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri TasarımıDördüncü kaynağın incelenmesi
12Türkiye'de İdeal Hemşirelik Hizmetlerinin Tasarımı Beşinci kaynağın incelenmesi
13Türkiye'de İdeal Hemşirelik Hizmetlerinin TasarımıBeşinci kaynağın incelenmesi
14Dersin Değerlendirilmesi
Kaynak
1. Atasever, M, & Bağcı, H. (2020). Türkiye'de Sağlık Sistemi. Ankara: Akademisyen Kitabevi. 2. Bennett, A.C. (1970). Developing scientific management in the hospital field. Hospital Topics, 48(1), 38-42. doi:10.1136/oem.16.1.1. 3. Muldoon, J. (2017). The Hawthorne Studies: an analysis of criticl perspectives, 1936-1958. Journal of Management History, 23(1), 74-94. doi:10.1108/JMH-09-2015-0052 4. Araujo, D.R., Sampaio, F.M.C., Castro, M.C., Pinherio, S.A.V., & Macedo A.P. (2014). Testing in time: from the classical management theory to the current organisation of nursing work. Revista de Enfermagem Referencia, 2, 111-119. 5. Baykal, Ü.& Türkmen, E. (2014). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, İstanbul: Akademi Yayıncılık.
Ders Notları ve Hemşirelikte Yönetim ile ilgili diğer bilimsel kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6742
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14114
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı616
Toplam İş Yükü (Saat)118
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE YÖNETİM UYGULAMA I-Güz Dönemi0+424
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYönetsel kuramlar ışığında sağlık ve hemşirelik hizmetlerinin yönetimi konusunda geniş kapsamlı bilgi, beceri ve farkındalık kazanmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Dersin Tanıtımı, Ders öğrenme Çıktıları ile Program Yeterlilikleri İlişkisinin Kurulması,Hemşirelik Mesleğinin SWOT Yöntemi ile Analizi,Hemşirelik Mesleğinin SWOT Yöntemi ile Analizi,Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı ,Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Neo-Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Neo-Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Post-Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Post-Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı,Türkiye'de İdeal Hemşirelik Hizmetlerinin Tasarımı ,Türkiye'de İdeal Hemşirelik Hizmetlerinin Tasarımı,Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Hemşirelik mesleğinin güçlü ve zayıf yönlerini analiz eder.16, 5, 9E, H
2. Yönetim kuramları doğrultusunda hemşirelik hizmetlerini tasarlar. 16, 5, 9E, H
3. Türkiye'de ideal hemşirelik hizmetlerini tasarlar. 16, 5, 9E, H
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Dersin Tanıtımı, Ders öğrenme Çıktıları ile Program Yeterlilikleri İlişkisinin Kurulması
2Hemşirelik Mesleğinin SWOT Yöntemi ile AnaliziBirinci kaynağın incelenmesi
3Hemşirelik Mesleğinin SWOT Yöntemi ile AnaliziBirinci kaynağın incelenmesi
4Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımı İkinci kaynağın incelenmesi
5Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri Tasarımıİkinci kaynağın incelenmesi
6Neo-Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri TasarımıÜçüncü kaynağın incelenmesi
7Neo-Klasik Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri TasarımıÜçüncü kaynağın incelenmesi
8Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri TasarımıDördüncü kaynağın incelenmesi
9Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri TasarımıDördüncü kaynağın incelenmesi
10Post-Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri TasarımıDördüncü kaynağın incelenmesi
11Post-Modern Yönetim Yaklaşımı: Hemşirelik Hizmetleri TasarımıDördüncü kaynağın incelenmesi
12Türkiye'de İdeal Hemşirelik Hizmetlerinin Tasarımı Beşinci kaynağın incelenmesi
13Türkiye'de İdeal Hemşirelik Hizmetlerinin TasarımıBeşinci kaynağın incelenmesi
14Dersin Değerlendirilmesi
Kaynak
1. Atasever, M, & Bağcı, H. (2020). Türkiye'de Sağlık Sistemi. Ankara: Akademisyen Kitabevi. 2. Bennett, A.C. (1970). Developing scientific management in the hospital field. Hospital Topics, 48(1), 38-42. doi:10.1136/oem.16.1.1. 3. Muldoon, J. (2017). The Hawthorne Studies: an analysis of criticl perspectives, 1936-1958. Journal of Management History, 23(1), 74-94. doi:10.1108/JMH-09-2015-0052 4. Araujo, D.R., Sampaio, F.M.C., Castro, M.C., Pinherio, S.A.V., & Macedo A.P. (2014). Testing in time: from the classical management theory to the current organisation of nursing work. Revista de Enfermagem Referencia, 2, 111-119. 5. Baykal, Ü.& Türkmen, E. (2014). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, İstanbul: Akademi Yayıncılık.
Ders Notları ve Hemşirelikte Yönetim ile ilgili diğer bilimsel kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:35Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:37