Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DOĞUM VE KADIN HASTALIKLARI HEM. UYGULAMA II-Bahar Dönemi0+424
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar IRMAK VURAL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Pınar IRMAK VURAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTeorik bilgiler doğrultusunda sağlıklı/ hasta kadın ve ailesi ile işbirliği ve iletişim kurarak gerekli durumlarda rehberlik yapmak, bütüncül yaklaşım doğrultusunda kadının gereksinimlerine yönelik yeterli bakımı sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Jinekoloji Servisi Uygulaması,2. Jinekoloji Servisi Uygulaması,3. Jinekoloji Servisi Uygulaması,4. Jinekoloji Servisi Uygulaması,5. Septik Servisi Uygulaması,6. Septik Servisi Uygulaması,7. Septik Servisi Uygulaması,8. Septik Servisi Uygulaması,9. Doğum Servisi Uygulaması,10. Doğum Servisi Uygulaması,11. Doğum Servisi Uygulaması,12. Doğumhane Uygulaması,13. Doğumhane Uygulaması,14. Doğumhane Uygulaması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Doğum ve Kadın Hastalıkları alanında teknolojik yenilikleri izleyebilecektir.16, 9A
2. Kadın ve Kadın Sağlığı Hemşireliği ile ilgili politikaların farkında olabilecektir.16, 9A
3. Doğum ve Kadın Sağlığı ile ilgili yeni bilgileri analiz ve sentez edebilecektir.16, 9A
4. Kadın Sağlığı alanı ile ilgili disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilecektir.16, 9A
5. Hastanelerde kadın sağlığı ve hastalıklarına yönelik bakım uygulamalarını yapabilecektir.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Jinekoloji Servisi Uygulaması
22. Jinekoloji Servisi Uygulaması
33. Jinekoloji Servisi Uygulaması
44. Jinekoloji Servisi Uygulaması
55. Septik Servisi Uygulaması
66. Septik Servisi Uygulaması
77. Septik Servisi Uygulaması
88. Septik Servisi Uygulaması
99. Doğum Servisi Uygulaması
1010. Doğum Servisi Uygulaması
1111. Doğum Servisi Uygulaması
1212. Doğumhane Uygulaması
1313. Doğumhane Uygulaması
1414. Doğumhane Uygulaması
Kaynak
Helen Boston, Jennifer Hall, Alyson Henley-Ainion. Midwifery Essentials Basics. Churchill Livingstone Elseiver Limited. ISBN: 978-0-443-10353-7 Helen Boston, Jennifer Hall. Midwifery Essentials Antenatal Volume 2. Churchill Livingstone Elseiver Limited. China. ISBN: 978-0-443-10354-4 Anahit Coşkun. Hemşire ve Ebeler Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Medikal Yayıncılık, ISBN: 978-9944-211-32-1 Kadayıfçı Oktay. Lamaze Yöntemi İle Doğuma Hazırlık ve Doğum. Nobel Tıp Kitabevleri Ltd.Şti. ISBN: 975-8561-47-2 Hülya Okumuş, Semiye Mete. Anne Babalar İçin Doğuma Hazırlık, Sağlık Profesyonelleri için Rehber. Deomed. ISBN: 978-975-8882-31-1 Güvenli Annelik. Türkiye Üreme Sağlığı Programı Katılımcı Kitabı. T.C. Sağlık Bakanlığı Anne Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, ISBN:975-590-134-5 Nuran Kömürcü. Akış Şemaları ile Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul ISBN: 978-975-420-929-7 Nuran Kömürcü, Ayla Berkiten Ergin. Doğum Ağrısı ve Yönetimi. Bedray Yayıncılık, İstanbul. ISBN: 978-605-5989-05-7 Gülay Rathfisch. Doğal Doğum Felsefesi. Nobel Tıp Kitapları, İstanbul. ISBN: 978-975-420-918-1 Leman Birol. Hemşirelik Süreci. 10 bs. Etki Yayınları, İzmir. ISBN: 978-605-4387-45-8

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı14456
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DOĞUM VE KADIN HASTALIKLARI HEM. UYGULAMA II-Bahar Dönemi0+424
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar IRMAK VURAL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Pınar IRMAK VURAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTeorik bilgiler doğrultusunda sağlıklı/ hasta kadın ve ailesi ile işbirliği ve iletişim kurarak gerekli durumlarda rehberlik yapmak, bütüncül yaklaşım doğrultusunda kadının gereksinimlerine yönelik yeterli bakımı sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Jinekoloji Servisi Uygulaması,2. Jinekoloji Servisi Uygulaması,3. Jinekoloji Servisi Uygulaması,4. Jinekoloji Servisi Uygulaması,5. Septik Servisi Uygulaması,6. Septik Servisi Uygulaması,7. Septik Servisi Uygulaması,8. Septik Servisi Uygulaması,9. Doğum Servisi Uygulaması,10. Doğum Servisi Uygulaması,11. Doğum Servisi Uygulaması,12. Doğumhane Uygulaması,13. Doğumhane Uygulaması,14. Doğumhane Uygulaması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Doğum ve Kadın Hastalıkları alanında teknolojik yenilikleri izleyebilecektir.16, 9A
2. Kadın ve Kadın Sağlığı Hemşireliği ile ilgili politikaların farkında olabilecektir.16, 9A
3. Doğum ve Kadın Sağlığı ile ilgili yeni bilgileri analiz ve sentez edebilecektir.16, 9A
4. Kadın Sağlığı alanı ile ilgili disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilecektir.16, 9A
5. Hastanelerde kadın sağlığı ve hastalıklarına yönelik bakım uygulamalarını yapabilecektir.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Jinekoloji Servisi Uygulaması
22. Jinekoloji Servisi Uygulaması
33. Jinekoloji Servisi Uygulaması
44. Jinekoloji Servisi Uygulaması
55. Septik Servisi Uygulaması
66. Septik Servisi Uygulaması
77. Septik Servisi Uygulaması
88. Septik Servisi Uygulaması
99. Doğum Servisi Uygulaması
1010. Doğum Servisi Uygulaması
1111. Doğum Servisi Uygulaması
1212. Doğumhane Uygulaması
1313. Doğumhane Uygulaması
1414. Doğumhane Uygulaması
Kaynak
Helen Boston, Jennifer Hall, Alyson Henley-Ainion. Midwifery Essentials Basics. Churchill Livingstone Elseiver Limited. ISBN: 978-0-443-10353-7 Helen Boston, Jennifer Hall. Midwifery Essentials Antenatal Volume 2. Churchill Livingstone Elseiver Limited. China. ISBN: 978-0-443-10354-4 Anahit Coşkun. Hemşire ve Ebeler Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Medikal Yayıncılık, ISBN: 978-9944-211-32-1 Kadayıfçı Oktay. Lamaze Yöntemi İle Doğuma Hazırlık ve Doğum. Nobel Tıp Kitabevleri Ltd.Şti. ISBN: 975-8561-47-2 Hülya Okumuş, Semiye Mete. Anne Babalar İçin Doğuma Hazırlık, Sağlık Profesyonelleri için Rehber. Deomed. ISBN: 978-975-8882-31-1 Güvenli Annelik. Türkiye Üreme Sağlığı Programı Katılımcı Kitabı. T.C. Sağlık Bakanlığı Anne Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, ISBN:975-590-134-5 Nuran Kömürcü. Akış Şemaları ile Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul ISBN: 978-975-420-929-7 Nuran Kömürcü, Ayla Berkiten Ergin. Doğum Ağrısı ve Yönetimi. Bedray Yayıncılık, İstanbul. ISBN: 978-605-5989-05-7 Gülay Rathfisch. Doğal Doğum Felsefesi. Nobel Tıp Kitapları, İstanbul. ISBN: 978-975-420-918-1 Leman Birol. Hemşirelik Süreci. 10 bs. Etki Yayınları, İzmir. ISBN: 978-605-4387-45-8

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:35Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:37