Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÜREME SAĞLIĞI VE AİLE PLANLAMASI-Güz Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar IRMAK VURAL
Dersi VerenlerProf.Dr. Ergül ASLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÜreme sağlığı, cinsel sağlık ve aile planlaması hizmetleri ile ilgili alanlarda hemşirelik bakış açısı ile bireyleri değerlendirmek ve bütünleyici bir yaklaşım içerisinde sağlığı koruyucu ve bakım verici rollerini gerçekleştirmek için standartların belirlenmesine katkı sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Ders içeriğinin tartışılması ve seminer hazırlığı,2. Üreme Sağlığı ve Üreme Hakları,3. Cinsellik ve Cinsel Sağlık,4. Toplumsal Cinsiyet ve Sağlığa Etkileri,5. Dünyada ve Türkiye’de Kadın Sağlığının Durumu,6. Aile Planlaması Hizmetlerine Genel Bakış,7. İstenmeyen Gebelikler ve İsteyerek Düşükler,8. Aile Planlaması Danışmanlığı,9. Özel Durumlarda Aile Planlaması Danışmanlığı,10. Kontraseptif Yöntemler,11. Aile Planlamasında Yeni Yaklaşımlar,12. İnfertilite,12. Üremeye Yardımcı Teknikler,13. Literatür tarama ve güncel kaynakların tartışılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Üreme sağlığı, üreme haklarının tanımı ve temel sağlık hizmetleri içerisindeki yerini açıklayarak birinci basamakta üreme sağlığı hizmetlerinin uygulanması konusunda standartların oluşturulmasına katkı sağlayabilecektir.10, 16, 9A
2.Cinsellik, cinsel sağlık, toplumsal cinsiyet ve sağlığa etkileri konusunda farkındalık geliştirerek toplumsal değer ve inanç farklılıklarını değerlendirir ve cinsellikle ilgili konularda yargısız bir tutumla bakım ve danışmanlık verebilecektir.10, 16, 9A
3.Türkiye’de ve dünyada nüfus değişimini, istenmeyen gebeliklerin başta kadın sağlığı olmak üzere olumsuz etkilerini ve bunların önlenmesinde aile planlamasının rolünü açıklayabilecektir.10, 16, 9A
4.Nitelikli aile planlaması hizmeti sunabilmek için bireye, topluma ve özel gruplara yönelik aile planlaması danışmanlığının basamaklarına uygun şekilde danışmanlık yapabilecektir.10, 16, 9A
5.İnfertilitenin teşhis ve tedavi yöntemlerine özgü bakım kurallarını uygulayarak gerekli ve alana özgü girişim ve bakım standartlarının oluşturulmasına katkı sağlayabilecektir.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Ders içeriğinin tartışılması ve seminer hazırlığı
22. Üreme Sağlığı ve Üreme Hakları
33. Cinsellik ve Cinsel Sağlık
44. Toplumsal Cinsiyet ve Sağlığa Etkileri
55. Dünyada ve Türkiye’de Kadın Sağlığının Durumu
66. Aile Planlaması Hizmetlerine Genel Bakış
77. İstenmeyen Gebelikler ve İsteyerek Düşükler
88. Aile Planlaması Danışmanlığı
99. Özel Durumlarda Aile Planlaması Danışmanlığı
1010. Kontraseptif Yöntemler
1111. Aile Planlamasında Yeni Yaklaşımlar
1212. İnfertilite
1312. Üremeye Yardımcı Teknikler
1413. Literatür tarama ve güncel kaynakların tartışılması
Kaynak
Adolesan dönemi üreme sağlığı, Sezgin B, Akın A, Sağlık Ve Toplum, yıl 8, sayı:3-4, Tem-Aralık 1998. Aile Planlaması Klinik Uygulama Kitabı. T.C. Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü ve İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı. İstanbul, 1995. 16-19. Aile Planlaması Danışmanlığı Eğitim Programı, eğitici kitabı, Sağlık Bakanlığı, Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, AVSC, Ankara, 1998. Aile Planlaması Klinik Uygulama Kurs Rehberi, Sağlık Bakanlığı, AÇSAP Gen Müd., JHPIEGO, Ankara, 2002. Aile Planlamasında Temel Bilgiler, İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı, İstanbul, 1997. Akın A, Aile Planlamasından Üreme Sağlığına Geçiş, Aktüel Tıp Dergisi, Kadın Sağlığı Özel Sayısı, Cilt:6, Sayı:1,Ocak-Şubat 2001,s. 4-8. Akın Ayşe, Medikal abortus ve kontrasepsiyonda son gelişmeler, IX. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi, Ankara, 2004. Akın Ayşe ve Tayfun Enünlü, 2002. Türkiye’de isteyerek düşükler, Türkiye’de Ana sağlığı ve aile planlaması hizmetleri ve isteyerek düşükler, TNSA İleri Analiz Sonuçları, Edit. A.Akın, Hacettepe Üniversitesi, TAP Vakfı ve UNFPA. Akın A, Üremeye İlişkin Haklar ve Üreme Sağlığı, Dünya Nüfus ve Kalkınma Konferansı Raporu (Özet), Ankara, TC Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, 1994; s. 15-19. Akın A, Özvarış Ş. Ana Sağlığı ve Aile Planlaması (içinde) Halk Sağlığı Temel Bilgiler (Edit. Bertan M, Güler Ç.) Güneş Kitabevi, 2. Baskı 1997, Ankara. Benagiano G, From fertility regulation to reproductive health, Khanna J, Van Look PFA, Griffin PD, (Eds), In: Challenges in reproductive health research Biennial Report 1992- 1993, Geneva, World Health Organization, 1994; pp. 31-33. Cinsel sağlık ve HIV/AIDS, CSEDM Gençlik Grubu Eğitici Eğitimi Kursu, 20 Mart-10 Nisan 2004, HATAM,Ankara. Comprehensive Counselling for Reproductive Health: An Integrated Curriculum, Trainers Manual, ENGENDERHEALTH, New York, 2003, Counseling the Postabortion the client: Engender Health, http://www.engenderhealth.org/ res/offc/ councel/ ccrh/index.htl “Cumhuriyet’in 75.Yılında Türkiye’de Kadının Durumu” T.C. Başbakanlık Kadının Statüsü ve Sorunları Genel Müdürlüğü Yayını, Ankara, 1998. Çalı Ş. Nüfus ve Nüfus Sorunları, Aile Planlamasında Temel Bilgiler. T.C. Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı AD, JHPIEGO, İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı. 17-27, İstanbul, 1997. Definitions and Indicators in Family Planning, Maternal & Child Health and Reproductive Health, World Health Organization, Family and Reproductive Health European Regional Office, 1999, pp.12 Defining Reproductive Health & Reproductive Rights, In: Action for the 21st Century: Reproductive Health & Rights for All Summary report of recommended actions on reproductive health, International Conference on Population and Development (ICPD), Cairo, Egypt, ICPD, September 1994; pp. 10. Doğum Sonrası Aile Planlaması Danışmanlığı Eğitici Kitabı, T.C. Sağlık Bakanlığı AÇSAP Genel Müdürlüğü ve AVSC International. Ankara. 1999. Dünya Sağlık Raporu 1998, 21. Yüzyılda yaşam Herkes İçin bir Vizyon, Dünya Sağlık Örgütü, B. Metin, A. Akın, İ. Güngör (Çev. Ed.), Sağlık Bakanlığı, Dış İlişkile Dairesi Başkanlığı, Ankara, 1998, s. 115. “Eylem Platformu ve Pekin Deklerasyonu”, TC. Başbakanlik Kadının Statüsü veSorunları Genel Müdürlüğü Yayını- Ankara 1996 Fathalla MF, Reproductive health in world: two decades of progress and the challenge ahead, Khanna J, Van Look PFA, Griffin PD, (Eds), In: Reproductive health: a key to a brighter future Biennial Report 1990-1991 Special 20th anniversary issue, Geneva, World Health Organization, 1992; pp. 3-32. FFPRHC Guidance (October 2003): First prescription of combined oral contraception, The journal of family planning and reproductive health care, Vol 29, No:4, October 2003. “Gender and Health”, Technical Paper, World Health Organization publication- Geneva,Switzerland, 1998. Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü, Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırmaları, 2003. Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü, Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Devlet Planlama Teşkilatı ve Avrupa Birliği, Ankara, Türkiye. “Handbook for Mainstreaming-A Gender Perspective in the Health Sector” Swidish International Development Cooperation Agency Publication- 1997,Stockholm-Sweeden. World Health Organization (WHO). Selected practice recommendations for contraceptive use. Geneva. Switzerland: WHO, 2002.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı12828
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12828
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)162
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(162/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÜREME SAĞLIĞI VE AİLE PLANLAMASI-Güz Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar IRMAK VURAL
Dersi VerenlerProf.Dr. Ergül ASLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÜreme sağlığı, cinsel sağlık ve aile planlaması hizmetleri ile ilgili alanlarda hemşirelik bakış açısı ile bireyleri değerlendirmek ve bütünleyici bir yaklaşım içerisinde sağlığı koruyucu ve bakım verici rollerini gerçekleştirmek için standartların belirlenmesine katkı sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Ders içeriğinin tartışılması ve seminer hazırlığı,2. Üreme Sağlığı ve Üreme Hakları,3. Cinsellik ve Cinsel Sağlık,4. Toplumsal Cinsiyet ve Sağlığa Etkileri,5. Dünyada ve Türkiye’de Kadın Sağlığının Durumu,6. Aile Planlaması Hizmetlerine Genel Bakış,7. İstenmeyen Gebelikler ve İsteyerek Düşükler,8. Aile Planlaması Danışmanlığı,9. Özel Durumlarda Aile Planlaması Danışmanlığı,10. Kontraseptif Yöntemler,11. Aile Planlamasında Yeni Yaklaşımlar,12. İnfertilite,12. Üremeye Yardımcı Teknikler,13. Literatür tarama ve güncel kaynakların tartışılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Üreme sağlığı, üreme haklarının tanımı ve temel sağlık hizmetleri içerisindeki yerini açıklayarak birinci basamakta üreme sağlığı hizmetlerinin uygulanması konusunda standartların oluşturulmasına katkı sağlayabilecektir.10, 16, 9A
2.Cinsellik, cinsel sağlık, toplumsal cinsiyet ve sağlığa etkileri konusunda farkındalık geliştirerek toplumsal değer ve inanç farklılıklarını değerlendirir ve cinsellikle ilgili konularda yargısız bir tutumla bakım ve danışmanlık verebilecektir.10, 16, 9A
3.Türkiye’de ve dünyada nüfus değişimini, istenmeyen gebeliklerin başta kadın sağlığı olmak üzere olumsuz etkilerini ve bunların önlenmesinde aile planlamasının rolünü açıklayabilecektir.10, 16, 9A
4.Nitelikli aile planlaması hizmeti sunabilmek için bireye, topluma ve özel gruplara yönelik aile planlaması danışmanlığının basamaklarına uygun şekilde danışmanlık yapabilecektir.10, 16, 9A
5.İnfertilitenin teşhis ve tedavi yöntemlerine özgü bakım kurallarını uygulayarak gerekli ve alana özgü girişim ve bakım standartlarının oluşturulmasına katkı sağlayabilecektir.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Ders içeriğinin tartışılması ve seminer hazırlığı
22. Üreme Sağlığı ve Üreme Hakları
33. Cinsellik ve Cinsel Sağlık
44. Toplumsal Cinsiyet ve Sağlığa Etkileri
55. Dünyada ve Türkiye’de Kadın Sağlığının Durumu
66. Aile Planlaması Hizmetlerine Genel Bakış
77. İstenmeyen Gebelikler ve İsteyerek Düşükler
88. Aile Planlaması Danışmanlığı
99. Özel Durumlarda Aile Planlaması Danışmanlığı
1010. Kontraseptif Yöntemler
1111. Aile Planlamasında Yeni Yaklaşımlar
1212. İnfertilite
1312. Üremeye Yardımcı Teknikler
1413. Literatür tarama ve güncel kaynakların tartışılması
Kaynak
Adolesan dönemi üreme sağlığı, Sezgin B, Akın A, Sağlık Ve Toplum, yıl 8, sayı:3-4, Tem-Aralık 1998. Aile Planlaması Klinik Uygulama Kitabı. T.C. Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü ve İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı. İstanbul, 1995. 16-19. Aile Planlaması Danışmanlığı Eğitim Programı, eğitici kitabı, Sağlık Bakanlığı, Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, AVSC, Ankara, 1998. Aile Planlaması Klinik Uygulama Kurs Rehberi, Sağlık Bakanlığı, AÇSAP Gen Müd., JHPIEGO, Ankara, 2002. Aile Planlamasında Temel Bilgiler, İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı, İstanbul, 1997. Akın A, Aile Planlamasından Üreme Sağlığına Geçiş, Aktüel Tıp Dergisi, Kadın Sağlığı Özel Sayısı, Cilt:6, Sayı:1,Ocak-Şubat 2001,s. 4-8. Akın Ayşe, Medikal abortus ve kontrasepsiyonda son gelişmeler, IX. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi, Ankara, 2004. Akın Ayşe ve Tayfun Enünlü, 2002. Türkiye’de isteyerek düşükler, Türkiye’de Ana sağlığı ve aile planlaması hizmetleri ve isteyerek düşükler, TNSA İleri Analiz Sonuçları, Edit. A.Akın, Hacettepe Üniversitesi, TAP Vakfı ve UNFPA. Akın A, Üremeye İlişkin Haklar ve Üreme Sağlığı, Dünya Nüfus ve Kalkınma Konferansı Raporu (Özet), Ankara, TC Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, 1994; s. 15-19. Akın A, Özvarış Ş. Ana Sağlığı ve Aile Planlaması (içinde) Halk Sağlığı Temel Bilgiler (Edit. Bertan M, Güler Ç.) Güneş Kitabevi, 2. Baskı 1997, Ankara. Benagiano G, From fertility regulation to reproductive health, Khanna J, Van Look PFA, Griffin PD, (Eds), In: Challenges in reproductive health research Biennial Report 1992- 1993, Geneva, World Health Organization, 1994; pp. 31-33. Cinsel sağlık ve HIV/AIDS, CSEDM Gençlik Grubu Eğitici Eğitimi Kursu, 20 Mart-10 Nisan 2004, HATAM,Ankara. Comprehensive Counselling for Reproductive Health: An Integrated Curriculum, Trainers Manual, ENGENDERHEALTH, New York, 2003, Counseling the Postabortion the client: Engender Health, http://www.engenderhealth.org/ res/offc/ councel/ ccrh/index.htl “Cumhuriyet’in 75.Yılında Türkiye’de Kadının Durumu” T.C. Başbakanlık Kadının Statüsü ve Sorunları Genel Müdürlüğü Yayını, Ankara, 1998. Çalı Ş. Nüfus ve Nüfus Sorunları, Aile Planlamasında Temel Bilgiler. T.C. Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı AD, JHPIEGO, İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı. 17-27, İstanbul, 1997. Definitions and Indicators in Family Planning, Maternal & Child Health and Reproductive Health, World Health Organization, Family and Reproductive Health European Regional Office, 1999, pp.12 Defining Reproductive Health & Reproductive Rights, In: Action for the 21st Century: Reproductive Health & Rights for All Summary report of recommended actions on reproductive health, International Conference on Population and Development (ICPD), Cairo, Egypt, ICPD, September 1994; pp. 10. Doğum Sonrası Aile Planlaması Danışmanlığı Eğitici Kitabı, T.C. Sağlık Bakanlığı AÇSAP Genel Müdürlüğü ve AVSC International. Ankara. 1999. Dünya Sağlık Raporu 1998, 21. Yüzyılda yaşam Herkes İçin bir Vizyon, Dünya Sağlık Örgütü, B. Metin, A. Akın, İ. Güngör (Çev. Ed.), Sağlık Bakanlığı, Dış İlişkile Dairesi Başkanlığı, Ankara, 1998, s. 115. “Eylem Platformu ve Pekin Deklerasyonu”, TC. Başbakanlik Kadının Statüsü veSorunları Genel Müdürlüğü Yayını- Ankara 1996 Fathalla MF, Reproductive health in world: two decades of progress and the challenge ahead, Khanna J, Van Look PFA, Griffin PD, (Eds), In: Reproductive health: a key to a brighter future Biennial Report 1990-1991 Special 20th anniversary issue, Geneva, World Health Organization, 1992; pp. 3-32. FFPRHC Guidance (October 2003): First prescription of combined oral contraception, The journal of family planning and reproductive health care, Vol 29, No:4, October 2003. “Gender and Health”, Technical Paper, World Health Organization publication- Geneva,Switzerland, 1998. Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü, Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırmaları, 2003. Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü, Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Devlet Planlama Teşkilatı ve Avrupa Birliği, Ankara, Türkiye. “Handbook for Mainstreaming-A Gender Perspective in the Health Sector” Swidish International Development Cooperation Agency Publication- 1997,Stockholm-Sweeden. World Health Organization (WHO). Selected practice recommendations for contraceptive use. Geneva. Switzerland: WHO, 2002.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:35Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:37