Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ II-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özlem AVCI, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; bebek, çocuk ve gençlerin fiziksel, zihinsel, duygusal, sosyal bir varlık olarak toplum ve aile içindeki yerini, gelişimini; sağlıklı ve hasta çocuğun tepkilerini;normalden sapma durumlarının çocuk ve ailesi üzerine etkilerini; aile merkezli ve multidisiplinler yaklaşımlar doğrultusunda tartışmaktır
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Dersin içeriğinin ve öğrenme hedeflerinin paylaşılması,2.Bireyselleştirilmiş Bakım,3.Engelli çocuk ve Hemşirelik,4.Hematolojik – onkolojik sorunu olan çocuk,5.Genetik ve metabolik hastalıklar,Nörolojik sistem sorunu olan çocuk,6.Kronik hastalığı olan çocuk ve ailesi,7.Çocuk istismarı ve ihmali,8.Solunum sorunu olan çocuk,Kardiyolojik sorunu olan çocuk,9.Endokrin sistem sorunu olan çocuk,Genito-üriner sistem sorunu olan çocuk,10.Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde yararlanılan kavram ve kuramlar,11.Hemşirelik tanıları sınıflama sistemlerinin çocuk sağlığı hemşireliğinde kullanımı,12.Hemşirelik tanıları sınıflama sistemlerinin çocuk sağlığı hemşireliğinde kullanımı- örnek model,13.Çocuk sağlığı hemşireliğinin iyileştirilmesine yönelik proje geliştirme,14.Çocuk sağlığı hemşireliğinin iyileştirilmesine yönelik proje geliştirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Dünyada ve Türkiye’de çocuk sağlığının durumu ile ilişkili faktörleri ve etkilerini tartışabilecektir.16, 19, 4, 9A
1.1. Dünyada ve ülkemizde bebek ve çocuk ölüm nedenlerinden üçünü, yaş gruplarına göre listeler.10, 14, 16, 19, 9A
1.2. Ülkemizde çocukların fiziksel ve sosyal sağlık durumlarını tartışır.10, 14, 16, 19, 9
1.3. Ülkemizdeki toplumsal değişimleri ve çocuklar üzerindeki etkilerini tartışır.10, 14, 16, 19, 4, 9A
1.4. Ülkemizdeki sağlık sistemi ve sağlıkla ilgili politikaların çocuk ve aile üzerindeki etkilerini açıklar.10, 13, 14, 16, 19, 9A
1.5. Ülkemizde çocuğa sağlanan hizmetleri ve yeterliliğini sıralar.10, 14, 16, 19, 9A
1.6. Kültürel özelliklerin aile ve çocuğa etkilerini tartışır.10, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9A
1.7. Yoksulluk, şiddet ve göçlerin çocuk üzerindeki etkilerini tanımlar.10, 13, 14, 16, 19, 9A
2. Pediatri hemşireliği görev yetki ve sorumluluklarını açıklayabilecektir.10, 13, 16, 19, 4, 9A
2.1. Pediatri hemşireliğinin gelişimini ve gelişimini etkileyen faktörleri tartışır.13, 14, 16, 19, 9A
2.2. Pediatri hemşiresinin işlevlerini tanımlar.10, 14, 16, 19, 9A
2.3. Pediatride bakımın sürekliliğinin önemini fark eder.10, 13, 14, 16, 19, 4, 9A
3.1. Çocuklarda ağrı ile ilgili yanılgılardan üç tanesini listeler.10, 13, 14, 16, 19, 9A
3.2. Çocuklarda ağrı davranışı ve ağrının değerlendirilmesinde gelişimsel farklılıkları tartışır.10, 16, 19, 4, 9A
3.3. Değişik yaş gruplarındaki çocuklarda ağrının değerlendirilmesinde kullanılan ölçekleri tanımlar.10, 13, 14, 16, 19, 38, 4, 9A
3.4. Çocuklarda kullanılan narkotik ve narkotik olmayan analjeziklerin kullanım özelliklerini ve yan etkilerini açıklar.10, 14, 16, 19, 4, 9A
4. Çocuk ile ilgili yasal ve etik konuları açıklayabilecektir.10, 13, 14, 16, 19, 4, 9A
4.1. Çocuklara yasalarla ve sözleşmelerle verilmiş olan hakları fark eder.10, 12, 16, 19, 9A
4.2. Çocukların haklarının korunmasında ve savunulmasında pediatri hemşiresinin rolünü açıklar.10, 14, 16, 19, 9A
4.3. Çocukların bakımında karşılaşılan yasal sorunları fark eder.10, 13, 16, 19, 38, 4, 5, 9A
4.4. Çocuklarla çalışırken sık karşılaşılan etik ikilemleri fark eder.10, 13, 16, 19, 4, 9A
3. Çocuklarda ağrıyı yönetebilecektir.10, 13, 14, 15, 16, 19, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Dersin içeriğinin ve öğrenme hedeflerinin paylaşılması
22.Bireyselleştirilmiş BakımHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
33.Engelli çocuk ve HemşirelikHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
44.Hematolojik – onkolojik sorunu olan çocukHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
55.Genetik ve metabolik hastalıklarHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
6Nörolojik sistem sorunu olan çocukHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
76.Kronik hastalığı olan çocuk ve ailesiHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
87.Çocuk istismarı ve ihmaliHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
98.Solunum sorunu olan çocukHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
10Kardiyolojik sorunu olan çocukHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
119.Endokrin sistem sorunu olan çocukHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
12Genito-üriner sistem sorunu olan çocukHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
1310.Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde yararlanılan kavram ve kuramlarHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
1411.Hemşirelik tanıları sınıflama sistemlerinin çocuk sağlığı hemşireliğinde kullanımıHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
1512.Hemşirelik tanıları sınıflama sistemlerinin çocuk sağlığı hemşireliğinde kullanımı- örnek modelHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
1613.Çocuk sağlığı hemşireliğinin iyileştirilmesine yönelik proje geliştirmeHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
1714.Çocuk sağlığı hemşireliğinin iyileştirilmesine yönelik proje geliştirmeHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
Kaynak
Derse hazırlıklı gelme %40, Tartışmalara aktif katılma %30 Proje/makale hazırlama %30
ÖNERİLEN KAYNAKLAR I. Temel Kitaplar: 1. Çavuşoğlu H (2001) Çocuk Sağlığı Hemşireliği 1 ve 2, Ankara, Bizim Büro Basımevi Tesisleri 2. Görak G, Erdoğan S, Savaşer S ve ark. (1992) Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Ed. H Seçim, AÖF Sağlık Personeli Önlisans Eğitimi 3. Kavaklı A, Pek H, Bahçecik N (2002) Çocuk Hastalıkları Hemşireliği, 2. Baskı (Düzenleme: A Kavaklı), İstanbul, Yüce Yayım 4. Büyükgönenç, Lale, Törüner Ebru, (2011) Çocuk Sağlığı Hemşireliğinde Temel Yaklaşımlar, Göktuğ Yayıncılık, Ankara II. Yardımcı Kitaplar: 1. Ball, Ruth C. Bindler, Kay J. Cowen.(2010) Child health nursing: partnering with children & families / Jane W. WY159 B187c 2010 2. Barbara A. Preusser (2009) Winningham and Preusser's critical thinking cases in nursing :medical-surgical, pediatric, maternity, and psychiatric case studies WY18.2 W776c 2009 3. Barnes K (2003) Paediatrics A Clinical Guide For Nurse Practitioners, Elsevier Science Limited WS100 P13 2003 4. Browne GJ ve ark. (2002) Çocuk acil bakım İlke ve Uygulamaları, Çev. Ed. S Hatipoğlu, İstanbul, Yüce Yayım WS205 B76 2002 5. Burns EC,...[et all] (2000) Pediatric Primary Care a Handbook for Nurse Practitioners, Philadelphia, Saunder WS100 P3658 2000 6. Dadoğlu T, Görak G (2008) Temel Neonotoloji ve Hemşirelik İlkeleri, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevleri WY157.3 T46 2008 7. Donald Janner ; çeviri editörü Ateş Kara . (2008) Çocuk enfeksiyon hastalıkları klinik rehberi WC39 J34c 2008 8. Ertuğrul Türkan ve [et al.].( 2007) Pediyatri el kitabı / WS100 P43 2007 9. James SR, Ashwill JW, Droske SC (2002) Nursing Care of Children, Principles&Practice WY159 N9738 2002 10. Janet Kelsey, Gillian McEwing. (2008) Clinical skills in child health practice WY159 C641 2008 11. Lucy M. Osborn ... [et al.] ; çeviri editörü Murat Yurdakök, resimleyen Nadine Sokol.(2007) Pediatri, WS200 P3720 2007 v.2 12. Maureen McCollough. (2009) Neonatal and infant emergencies / edited by Ghazala Q. Sharieff, WS205 N438 2009 13. Metin Karaböcüoğlu and Tolga F. Köroğlu. (2008) Çocuk yoğun bakım: esaslar ve uygulamalar WS366 C638 2008 14. Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. (2010) Pediyatri WS100 P43 2010 15. Pilillitteri (2003), 4 th Ed., Maternal & child health nursing : care of the childbearing & childrearing family / Adele Pillitteri. New York, Lippincott WY157.3 P641 2003 16. Richard E. Behrman, Robert M. Kliegman, Hal B. Jenson; çeviri editörü Teoman Akçay. Nelson pediatri ( 2008) WS100 N45720 2008 17. Raymond C. Baker ; çeviri İlkay Alptekin Demir(2002) Birinci basamak pediyatri : sağlam çocuk bakımı, WS39 B5720 2002 18. Susan Scott Ricci, Terri Kyle. (2009) Maternity and pediatric nursing WY157.3 R4912m 2009 Dergiler: 1. Klinik Çocuk Forumu 2. Pediatric Nursing 3. Hemşirelik Bülteni 4. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okul Dergisi 5. Hacettepe Hemşirelik Yüksek Okul Dergisi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi32060
Okul Dışı Diğer Faaliyetler21530
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)174
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(174/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ II-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özlem AVCI, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; bebek, çocuk ve gençlerin fiziksel, zihinsel, duygusal, sosyal bir varlık olarak toplum ve aile içindeki yerini, gelişimini; sağlıklı ve hasta çocuğun tepkilerini;normalden sapma durumlarının çocuk ve ailesi üzerine etkilerini; aile merkezli ve multidisiplinler yaklaşımlar doğrultusunda tartışmaktır
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Dersin içeriğinin ve öğrenme hedeflerinin paylaşılması,2.Bireyselleştirilmiş Bakım,3.Engelli çocuk ve Hemşirelik,4.Hematolojik – onkolojik sorunu olan çocuk,5.Genetik ve metabolik hastalıklar,Nörolojik sistem sorunu olan çocuk,6.Kronik hastalığı olan çocuk ve ailesi,7.Çocuk istismarı ve ihmali,8.Solunum sorunu olan çocuk,Kardiyolojik sorunu olan çocuk,9.Endokrin sistem sorunu olan çocuk,Genito-üriner sistem sorunu olan çocuk,10.Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde yararlanılan kavram ve kuramlar,11.Hemşirelik tanıları sınıflama sistemlerinin çocuk sağlığı hemşireliğinde kullanımı,12.Hemşirelik tanıları sınıflama sistemlerinin çocuk sağlığı hemşireliğinde kullanımı- örnek model,13.Çocuk sağlığı hemşireliğinin iyileştirilmesine yönelik proje geliştirme,14.Çocuk sağlığı hemşireliğinin iyileştirilmesine yönelik proje geliştirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Dünyada ve Türkiye’de çocuk sağlığının durumu ile ilişkili faktörleri ve etkilerini tartışabilecektir.16, 19, 4, 9A
1.1. Dünyada ve ülkemizde bebek ve çocuk ölüm nedenlerinden üçünü, yaş gruplarına göre listeler.10, 14, 16, 19, 9A
1.2. Ülkemizde çocukların fiziksel ve sosyal sağlık durumlarını tartışır.10, 14, 16, 19, 9
1.3. Ülkemizdeki toplumsal değişimleri ve çocuklar üzerindeki etkilerini tartışır.10, 14, 16, 19, 4, 9A
1.4. Ülkemizdeki sağlık sistemi ve sağlıkla ilgili politikaların çocuk ve aile üzerindeki etkilerini açıklar.10, 13, 14, 16, 19, 9A
1.5. Ülkemizde çocuğa sağlanan hizmetleri ve yeterliliğini sıralar.10, 14, 16, 19, 9A
1.6. Kültürel özelliklerin aile ve çocuğa etkilerini tartışır.10, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9A
1.7. Yoksulluk, şiddet ve göçlerin çocuk üzerindeki etkilerini tanımlar.10, 13, 14, 16, 19, 9A
2. Pediatri hemşireliği görev yetki ve sorumluluklarını açıklayabilecektir.10, 13, 16, 19, 4, 9A
2.1. Pediatri hemşireliğinin gelişimini ve gelişimini etkileyen faktörleri tartışır.13, 14, 16, 19, 9A
2.2. Pediatri hemşiresinin işlevlerini tanımlar.10, 14, 16, 19, 9A
2.3. Pediatride bakımın sürekliliğinin önemini fark eder.10, 13, 14, 16, 19, 4, 9A
3.1. Çocuklarda ağrı ile ilgili yanılgılardan üç tanesini listeler.10, 13, 14, 16, 19, 9A
3.2. Çocuklarda ağrı davranışı ve ağrının değerlendirilmesinde gelişimsel farklılıkları tartışır.10, 16, 19, 4, 9A
3.3. Değişik yaş gruplarındaki çocuklarda ağrının değerlendirilmesinde kullanılan ölçekleri tanımlar.10, 13, 14, 16, 19, 38, 4, 9A
3.4. Çocuklarda kullanılan narkotik ve narkotik olmayan analjeziklerin kullanım özelliklerini ve yan etkilerini açıklar.10, 14, 16, 19, 4, 9A
4. Çocuk ile ilgili yasal ve etik konuları açıklayabilecektir.10, 13, 14, 16, 19, 4, 9A
4.1. Çocuklara yasalarla ve sözleşmelerle verilmiş olan hakları fark eder.10, 12, 16, 19, 9A
4.2. Çocukların haklarının korunmasında ve savunulmasında pediatri hemşiresinin rolünü açıklar.10, 14, 16, 19, 9A
4.3. Çocukların bakımında karşılaşılan yasal sorunları fark eder.10, 13, 16, 19, 38, 4, 5, 9A
4.4. Çocuklarla çalışırken sık karşılaşılan etik ikilemleri fark eder.10, 13, 16, 19, 4, 9A
3. Çocuklarda ağrıyı yönetebilecektir.10, 13, 14, 15, 16, 19, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Dersin içeriğinin ve öğrenme hedeflerinin paylaşılması
22.Bireyselleştirilmiş BakımHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
33.Engelli çocuk ve HemşirelikHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
44.Hematolojik – onkolojik sorunu olan çocukHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
55.Genetik ve metabolik hastalıklarHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
6Nörolojik sistem sorunu olan çocukHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
76.Kronik hastalığı olan çocuk ve ailesiHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
87.Çocuk istismarı ve ihmaliHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
98.Solunum sorunu olan çocukHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
10Kardiyolojik sorunu olan çocukHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
119.Endokrin sistem sorunu olan çocukHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
12Genito-üriner sistem sorunu olan çocukHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
1310.Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde yararlanılan kavram ve kuramlarHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
1411.Hemşirelik tanıları sınıflama sistemlerinin çocuk sağlığı hemşireliğinde kullanımıHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
1512.Hemşirelik tanıları sınıflama sistemlerinin çocuk sağlığı hemşireliğinde kullanımı- örnek modelHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
1613.Çocuk sağlığı hemşireliğinin iyileştirilmesine yönelik proje geliştirmeHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
1714.Çocuk sağlığı hemşireliğinin iyileştirilmesine yönelik proje geliştirmeHer öğrenciye ders öncesi dersin konusu ile ilgili en az bir Türkçe bir de İngilizce makale araştırarak analiz etmesi ve ders sonunda konuya katkı sağlaması beklenir.
Kaynak
Derse hazırlıklı gelme %40, Tartışmalara aktif katılma %30 Proje/makale hazırlama %30
ÖNERİLEN KAYNAKLAR I. Temel Kitaplar: 1. Çavuşoğlu H (2001) Çocuk Sağlığı Hemşireliği 1 ve 2, Ankara, Bizim Büro Basımevi Tesisleri 2. Görak G, Erdoğan S, Savaşer S ve ark. (1992) Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Ed. H Seçim, AÖF Sağlık Personeli Önlisans Eğitimi 3. Kavaklı A, Pek H, Bahçecik N (2002) Çocuk Hastalıkları Hemşireliği, 2. Baskı (Düzenleme: A Kavaklı), İstanbul, Yüce Yayım 4. Büyükgönenç, Lale, Törüner Ebru, (2011) Çocuk Sağlığı Hemşireliğinde Temel Yaklaşımlar, Göktuğ Yayıncılık, Ankara II. Yardımcı Kitaplar: 1. Ball, Ruth C. Bindler, Kay J. Cowen.(2010) Child health nursing: partnering with children & families / Jane W. WY159 B187c 2010 2. Barbara A. Preusser (2009) Winningham and Preusser's critical thinking cases in nursing :medical-surgical, pediatric, maternity, and psychiatric case studies WY18.2 W776c 2009 3. Barnes K (2003) Paediatrics A Clinical Guide For Nurse Practitioners, Elsevier Science Limited WS100 P13 2003 4. Browne GJ ve ark. (2002) Çocuk acil bakım İlke ve Uygulamaları, Çev. Ed. S Hatipoğlu, İstanbul, Yüce Yayım WS205 B76 2002 5. Burns EC,...[et all] (2000) Pediatric Primary Care a Handbook for Nurse Practitioners, Philadelphia, Saunder WS100 P3658 2000 6. Dadoğlu T, Görak G (2008) Temel Neonotoloji ve Hemşirelik İlkeleri, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevleri WY157.3 T46 2008 7. Donald Janner ; çeviri editörü Ateş Kara . (2008) Çocuk enfeksiyon hastalıkları klinik rehberi WC39 J34c 2008 8. Ertuğrul Türkan ve [et al.].( 2007) Pediyatri el kitabı / WS100 P43 2007 9. James SR, Ashwill JW, Droske SC (2002) Nursing Care of Children, Principles&Practice WY159 N9738 2002 10. Janet Kelsey, Gillian McEwing. (2008) Clinical skills in child health practice WY159 C641 2008 11. Lucy M. Osborn ... [et al.] ; çeviri editörü Murat Yurdakök, resimleyen Nadine Sokol.(2007) Pediatri, WS200 P3720 2007 v.2 12. Maureen McCollough. (2009) Neonatal and infant emergencies / edited by Ghazala Q. Sharieff, WS205 N438 2009 13. Metin Karaböcüoğlu and Tolga F. Köroğlu. (2008) Çocuk yoğun bakım: esaslar ve uygulamalar WS366 C638 2008 14. Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. (2010) Pediyatri WS100 P43 2010 15. Pilillitteri (2003), 4 th Ed., Maternal & child health nursing : care of the childbearing & childrearing family / Adele Pillitteri. New York, Lippincott WY157.3 P641 2003 16. Richard E. Behrman, Robert M. Kliegman, Hal B. Jenson; çeviri editörü Teoman Akçay. Nelson pediatri ( 2008) WS100 N45720 2008 17. Raymond C. Baker ; çeviri İlkay Alptekin Demir(2002) Birinci basamak pediyatri : sağlam çocuk bakımı, WS39 B5720 2002 18. Susan Scott Ricci, Terri Kyle. (2009) Maternity and pediatric nursing WY157.3 R4912m 2009 Dergiler: 1. Klinik Çocuk Forumu 2. Pediatric Nursing 3. Hemşirelik Bülteni 4. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okul Dergisi 5. Hacettepe Hemşirelik Yüksek Okul Dergisi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:35Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:37