Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK POLİTİKALARI-Güz Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Osman Erol HAYRAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık politikaları konusunda ülkemizde ve dünyadaki örnekler üzerinden önemli uygulamaları tanımak ve yorumlayabilmek.
Dersin İçeriğiBu ders; 1-Politika ve sağlık politikaları kavramları,2-Devlet ve hükümetlerin sağlık politikalarındaki rolü,3-Özel sektörün sağlık politikalarındaki rolü,4-Sağlık politikalarının bileşenleri, politika üçgeni,5-Politika oyuncuları ve paydaşlar,6-Sağlık politikaları için uygun zemin ve ortamın anlamı,7-Sağlık politikalarında “içerik” kavramı ve önemi,8-Sağlık politikalarında süreç yönetimi,9-Neoliberal politikalar ve sağlık,10-Olgu sunumları: 3 öğrenci,11-Olgu sunumları: 3 öğrenci,12-Olgu sunumları: 2 öğrenci,13-Olgu sunumları: 2 öğrenci,14-Genel tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Sağlık politikası kavramının anlamını,13, 14, 16, 9
2-Ülke ve/ya kurum düzeyinde politikaların bileşenlerini,13, 14, 16, 9
3-Sağlık politika üçgenini kullanarak politika hazırlayabilmeyi,13, 14, 16, 9
4-Politikaların bileşenlerini kullanarak değerlendirme yapabilmeyi,13, 14, 9E
5-Çeşitli ülkelerdeki sağlık politikası örneklerini,13, 9E
6-Çeşitli sağlık konularında yürütülen politika örneklerini öğrenecektir13, 21, 9
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11-Politika ve sağlık politikaları kavramları
22-Devlet ve hükümetlerin sağlık politikalarındaki rolü
33-Özel sektörün sağlık politikalarındaki rolü
44-Sağlık politikalarının bileşenleri, politika üçgeni
55-Politika oyuncuları ve paydaşlar
66-Sağlık politikaları için uygun zemin ve ortamın anlamı
77-Sağlık politikalarında “içerik” kavramı ve önemi
88-Sağlık politikalarında süreç yönetimi
99-Neoliberal politikalar ve sağlık
1010-Olgu sunumları: 3 öğrenci
1111-Olgu sunumları: 3 öğrenci
1212-Olgu sunumları: 2 öğrenci
1313-Olgu sunumları: 2 öğrenci
1414-Genel tartışma
Kaynak
1-Buse K, Mays N, Walt G. Making Health Policy. Open University Press, London, 2005. 2-Rovner J. Health care policy and politics A to Z. 3rd edition. CQ Press, Washington, 2009. 3-Thissen WAH, Walker WE (eds.) Public policy analysis: New Developments. Springer, New York, 2013. 4-Hayran O. Sağlık Yönetimi Yazıları. SAGEYA Yayınevi, Ankara, 2012. 5-Berman P, Bitran R. Health Systems Analysis for Better Health System Strengthening. World Bank, Washington DC, 2011 6-Sağlık Hizmetleri El Kitabı, Hayran O., Sur H, Çevik Matbaası, 1998, İstanbul 7-Türkiye Nüfus Sağlık Araştırması, Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri, Ankara, 2003-2008 -www.thd.org.tr

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)28
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(28/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK POLİTİKALARI-Güz Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Osman Erol HAYRAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık politikaları konusunda ülkemizde ve dünyadaki örnekler üzerinden önemli uygulamaları tanımak ve yorumlayabilmek.
Dersin İçeriğiBu ders; 1-Politika ve sağlık politikaları kavramları,2-Devlet ve hükümetlerin sağlık politikalarındaki rolü,3-Özel sektörün sağlık politikalarındaki rolü,4-Sağlık politikalarının bileşenleri, politika üçgeni,5-Politika oyuncuları ve paydaşlar,6-Sağlık politikaları için uygun zemin ve ortamın anlamı,7-Sağlık politikalarında “içerik” kavramı ve önemi,8-Sağlık politikalarında süreç yönetimi,9-Neoliberal politikalar ve sağlık,10-Olgu sunumları: 3 öğrenci,11-Olgu sunumları: 3 öğrenci,12-Olgu sunumları: 2 öğrenci,13-Olgu sunumları: 2 öğrenci,14-Genel tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Sağlık politikası kavramının anlamını,13, 14, 16, 9
2-Ülke ve/ya kurum düzeyinde politikaların bileşenlerini,13, 14, 16, 9
3-Sağlık politika üçgenini kullanarak politika hazırlayabilmeyi,13, 14, 16, 9
4-Politikaların bileşenlerini kullanarak değerlendirme yapabilmeyi,13, 14, 9E
5-Çeşitli ülkelerdeki sağlık politikası örneklerini,13, 9E
6-Çeşitli sağlık konularında yürütülen politika örneklerini öğrenecektir13, 21, 9
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11-Politika ve sağlık politikaları kavramları
22-Devlet ve hükümetlerin sağlık politikalarındaki rolü
33-Özel sektörün sağlık politikalarındaki rolü
44-Sağlık politikalarının bileşenleri, politika üçgeni
55-Politika oyuncuları ve paydaşlar
66-Sağlık politikaları için uygun zemin ve ortamın anlamı
77-Sağlık politikalarında “içerik” kavramı ve önemi
88-Sağlık politikalarında süreç yönetimi
99-Neoliberal politikalar ve sağlık
1010-Olgu sunumları: 3 öğrenci
1111-Olgu sunumları: 3 öğrenci
1212-Olgu sunumları: 2 öğrenci
1313-Olgu sunumları: 2 öğrenci
1414-Genel tartışma
Kaynak
1-Buse K, Mays N, Walt G. Making Health Policy. Open University Press, London, 2005. 2-Rovner J. Health care policy and politics A to Z. 3rd edition. CQ Press, Washington, 2009. 3-Thissen WAH, Walker WE (eds.) Public policy analysis: New Developments. Springer, New York, 2013. 4-Hayran O. Sağlık Yönetimi Yazıları. SAGEYA Yayınevi, Ankara, 2012. 5-Berman P, Bitran R. Health Systems Analysis for Better Health System Strengthening. World Bank, Washington DC, 2011 6-Sağlık Hizmetleri El Kitabı, Hayran O., Sur H, Çevik Matbaası, 1998, İstanbul 7-Türkiye Nüfus Sağlık Araştırması, Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri, Ankara, 2003-2008 -www.thd.org.tr

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
X
5
4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
X
6
5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
X
7
6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
8
7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
9
8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
10
9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
11
10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
12
11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
13
12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
14
13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
15
14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X
16
15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:35Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:37