Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OMURGA SAĞLIĞINDA FİZYOTERAPİ-Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOmurga deformitelerinde güncel değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını öğrenmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Aksiyal iskelet sisteminin temel komponentlerinin analizi,Omurganın kinetik ve kinematik analizi,Omurganın güncel fiziksel değerlendirme yöntemleri ,Yapısal omurga deformiteleri ve güncel rehabilitasyon yaklaşımları,Yapısal olmayan omurga deformiteleri ve güncel rehabilitasyon yaklaşımları,Farklı yaş gruplarında görülen omurga deformiteleri,Skolyoz rehabilitasyonunda güncel yaklaşımlar,Kifoz rehabilitasyonunda güncel yaklaşımlar,Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu,Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu,Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu,Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu,Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu,Vaka çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Omurga deformitelerini tanımlar4, 9A, E
Yapısal ve yapısal olmayan omurga deformitelerinde güncel tedavi yaklaşımlarını açıklar19, 9A, E
Skolyozda güncel tedavi yaklaşımlarını açıklar16, 4, 9A, E
Kifozda güncel tedavi yaklaşımlarını açıklar4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Aksiyal iskelet sisteminin temel komponentlerinin analiziwww.pubmed.com
2Omurganın kinetik ve kinematik analiziwww.pubmed.com
3Omurganın güncel fiziksel değerlendirme yöntemleri www.pubmed.com
4Yapısal omurga deformiteleri ve güncel rehabilitasyon yaklaşımlarıwww.pubmed.com
5Yapısal olmayan omurga deformiteleri ve güncel rehabilitasyon yaklaşımlarıwww.pubmed.com
6Farklı yaş gruplarında görülen omurga deformiteleriwww.pubmed.com
7Skolyoz rehabilitasyonunda güncel yaklaşımlarwww.pubmed.com
8Kifoz rehabilitasyonunda güncel yaklaşımlarwww.pubmed.com
9Ders konularının kapsamında güncel makale sunumuwww.pubmed.com
10Ders konularının kapsamında güncel makale sunumuwww.pubmed.com
11Ders konularının kapsamında güncel makale sunumuwww.pubmed.com
12Ders konularının kapsamında güncel makale sunumuwww.pubmed.com
13Ders konularının kapsamında güncel makale sunumuwww.pubmed.com
14Vaka çalışmasıwww.pubmed.com
Kaynak
1. Kinesiology of the Muskuloskeletal System. Neumann A.D., 2016. 2. Physical Examination of the Spine. Albert J.T; Vaccaro R.A., 2005. 3. Physical Therapy Examination and Assesment. Becker H.A.; Doelken M., 2011. 4. Posture.Curran A. S.,2014. 5. Kliniğe Yönelik Anatomi. Dördüncü. Ersoy M, Peker T. ,2007. 6. Omurga. Şimşek İ.E, 2017.
Mebis notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14570
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14228
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)232
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OMURGA SAĞLIĞINDA FİZYOTERAPİ-Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOmurga deformitelerinde güncel değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını öğrenmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Aksiyal iskelet sisteminin temel komponentlerinin analizi,Omurganın kinetik ve kinematik analizi,Omurganın güncel fiziksel değerlendirme yöntemleri ,Yapısal omurga deformiteleri ve güncel rehabilitasyon yaklaşımları,Yapısal olmayan omurga deformiteleri ve güncel rehabilitasyon yaklaşımları,Farklı yaş gruplarında görülen omurga deformiteleri,Skolyoz rehabilitasyonunda güncel yaklaşımlar,Kifoz rehabilitasyonunda güncel yaklaşımlar,Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu,Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu,Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu,Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu,Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu,Vaka çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Omurga deformitelerini tanımlar4, 9A, E
Yapısal ve yapısal olmayan omurga deformitelerinde güncel tedavi yaklaşımlarını açıklar19, 9A, E
Skolyozda güncel tedavi yaklaşımlarını açıklar16, 4, 9A, E
Kifozda güncel tedavi yaklaşımlarını açıklar4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Aksiyal iskelet sisteminin temel komponentlerinin analiziwww.pubmed.com
2Omurganın kinetik ve kinematik analiziwww.pubmed.com
3Omurganın güncel fiziksel değerlendirme yöntemleri www.pubmed.com
4Yapısal omurga deformiteleri ve güncel rehabilitasyon yaklaşımlarıwww.pubmed.com
5Yapısal olmayan omurga deformiteleri ve güncel rehabilitasyon yaklaşımlarıwww.pubmed.com
6Farklı yaş gruplarında görülen omurga deformiteleriwww.pubmed.com
7Skolyoz rehabilitasyonunda güncel yaklaşımlarwww.pubmed.com
8Kifoz rehabilitasyonunda güncel yaklaşımlarwww.pubmed.com
9Ders konularının kapsamında güncel makale sunumuwww.pubmed.com
10Ders konularının kapsamında güncel makale sunumuwww.pubmed.com
11Ders konularının kapsamında güncel makale sunumuwww.pubmed.com
12Ders konularının kapsamında güncel makale sunumuwww.pubmed.com
13Ders konularının kapsamında güncel makale sunumuwww.pubmed.com
14Vaka çalışmasıwww.pubmed.com
Kaynak
1. Kinesiology of the Muskuloskeletal System. Neumann A.D., 2016. 2. Physical Examination of the Spine. Albert J.T; Vaccaro R.A., 2005. 3. Physical Therapy Examination and Assesment. Becker H.A.; Doelken M., 2011. 4. Posture.Curran A. S.,2014. 5. Kliniğe Yönelik Anatomi. Dördüncü. Ersoy M, Peker T. ,2007. 6. Omurga. Şimşek İ.E, 2017.
Mebis notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:54