Omurga deformitelerinde güncel değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını öğrenmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Aksiyal iskelet sisteminin temel komponentlerinin analizi,Omurganın kinetik ve kinematik analizi,Omurganın güncel fiziksel değerlendirme yöntemleri ,Yapısal omurga deformiteleri ve güncel rehabilitasyon yaklaşımları,Yapısal olmayan omurga deformiteleri ve güncel rehabilitasyon yaklaşımları,Farklı yaş gruplarında görülen omurga deformiteleri,Skolyoz rehabilitasyonunda güncel yaklaşımlar,Kifoz rehabilitasyonunda güncel yaklaşımlar,Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu,Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu,Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu,Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu,Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu,Vaka çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Omurga deformitelerini tanımlar
4, 9
A, E
Yapısal ve yapısal olmayan omurga deformitelerinde güncel tedavi yaklaşımlarını açıklar
19, 9
A, E
Skolyozda güncel tedavi yaklaşımlarını açıklar
16, 4, 9
A, E
Kifozda güncel tedavi yaklaşımlarını açıklar
4, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Aksiyal iskelet sisteminin temel komponentlerinin analizi
www.pubmed.com
2
Omurganın kinetik ve kinematik analizi
www.pubmed.com
3
Omurganın güncel fiziksel değerlendirme yöntemleri
www.pubmed.com
4
Yapısal omurga deformiteleri ve güncel rehabilitasyon yaklaşımları
www.pubmed.com
5
Yapısal olmayan omurga deformiteleri ve güncel rehabilitasyon yaklaşımları
www.pubmed.com
6
Farklı yaş gruplarında görülen omurga deformiteleri
www.pubmed.com
7
Skolyoz rehabilitasyonunda güncel yaklaşımlar
www.pubmed.com
8
Kifoz rehabilitasyonunda güncel yaklaşımlar
www.pubmed.com
9
Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu
www.pubmed.com
10
Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu
www.pubmed.com
11
Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu
www.pubmed.com
12
Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu
www.pubmed.com
13
Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu
www.pubmed.com
14
Vaka çalışması
www.pubmed.com
Kaynak
1. Kinesiology of the Muskuloskeletal System. Neumann A.D., 2016.
2. Physical Examination of the Spine. Albert J.T; Vaccaro R.A., 2005.
3. Physical Therapy Examination and Assesment. Becker H.A.; Doelken M., 2011.
4. Posture.Curran A. S.,2014.
5. Kliniğe Yönelik Anatomi. Dördüncü. Ersoy M, Peker T. ,2007.
6. Omurga. Şimşek İ.E, 2017.
Mebis notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
14
5
70
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
14
2
28
Proje Sunumu / Seminer
14
2
28
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
232
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
OMURGA SAĞLIĞINDA FİZYOTERAPİ
-
Bahar Dönemi
2+0
2
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Omurga deformitelerinde güncel değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını öğrenmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Aksiyal iskelet sisteminin temel komponentlerinin analizi,Omurganın kinetik ve kinematik analizi,Omurganın güncel fiziksel değerlendirme yöntemleri ,Yapısal omurga deformiteleri ve güncel rehabilitasyon yaklaşımları,Yapısal olmayan omurga deformiteleri ve güncel rehabilitasyon yaklaşımları,Farklı yaş gruplarında görülen omurga deformiteleri,Skolyoz rehabilitasyonunda güncel yaklaşımlar,Kifoz rehabilitasyonunda güncel yaklaşımlar,Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu,Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu,Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu,Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu,Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu,Vaka çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Omurga deformitelerini tanımlar
4, 9
A, E
Yapısal ve yapısal olmayan omurga deformitelerinde güncel tedavi yaklaşımlarını açıklar
19, 9
A, E
Skolyozda güncel tedavi yaklaşımlarını açıklar
16, 4, 9
A, E
Kifozda güncel tedavi yaklaşımlarını açıklar
4, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Aksiyal iskelet sisteminin temel komponentlerinin analizi
www.pubmed.com
2
Omurganın kinetik ve kinematik analizi
www.pubmed.com
3
Omurganın güncel fiziksel değerlendirme yöntemleri
www.pubmed.com
4
Yapısal omurga deformiteleri ve güncel rehabilitasyon yaklaşımları
www.pubmed.com
5
Yapısal olmayan omurga deformiteleri ve güncel rehabilitasyon yaklaşımları
www.pubmed.com
6
Farklı yaş gruplarında görülen omurga deformiteleri
www.pubmed.com
7
Skolyoz rehabilitasyonunda güncel yaklaşımlar
www.pubmed.com
8
Kifoz rehabilitasyonunda güncel yaklaşımlar
www.pubmed.com
9
Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu
www.pubmed.com
10
Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu
www.pubmed.com
11
Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu
www.pubmed.com
12
Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu
www.pubmed.com
13
Ders konularının kapsamında güncel makale sunumu
www.pubmed.com
14
Vaka çalışması
www.pubmed.com
Kaynak
1. Kinesiology of the Muskuloskeletal System. Neumann A.D., 2016.
2. Physical Examination of the Spine. Albert J.T; Vaccaro R.A., 2005.
3. Physical Therapy Examination and Assesment. Becker H.A.; Doelken M., 2011.
4. Posture.Curran A. S.,2014.
5. Kliniğe Yönelik Anatomi. Dördüncü. Ersoy M, Peker T. ,2007.
6. Omurga. Şimşek İ.E, 2017.
Mebis notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.