Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROLOJİK FİZYOTERAPİ-Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar KAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHareket sisteminin yapı ve fonksiyonlarını, nörolojik hastalıklarda görülen klinik semptomların mekanizmalarını incelemek, nörolojik rehabilitasyon alanında güncel klinik ve bilimsel gelişmeleri değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Motor kontrol,Normal motor kontrol değerlendirme,Normal postüral kontrol,Postüral bozukluğu olan hastaların değerlendirilmesi,Postüral bozukluğu olan hastaların rehabilitasyonu,Hareket bozuklukları ve klinik değerlendirme,Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonu,Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi,Tonus bozuklukları ve rehabilitasyonu,Duyu bozuklukları ve değerlendirilmesi,Duyu-Algı-Motor bütünleme yaklaşımı,Nöral Plastisite,Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan teknolojik yenilikler,Robotik rehabilitasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hareket sisteminin anatomisi ve nörofizyolojisini özetler18, 9E, F
Nörolojik bozuklukları ve oluş mekanizmalarını açıklar18, 9E, F
Nörolojik rehabilitasyonda güncel konuları tartışır18, 9E, F
Nörolojik bozuklukları değerlendirir ve rehabilitasyonunu planlar18, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Motor kontrol4. kaynak sayfa, 23-35
2Normal motor kontrol değerlendirme4. kaynak sayfa, 23-35
3Normal postüral kontrol4. kaynak sayfa, 3-21
4Postüral bozukluğu olan hastaların değerlendirilmesi4. kaynak sayfa, 43-54
5Postüral bozukluğu olan hastaların rehabilitasyonu4. kaynak sayfa, 271-296
6Hareket bozuklukları ve klinik değerlendirme4. kaynak sayfa, 57-65
7Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonu4. kaynak sayfa, 313-323
8Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi4. kaynak sayfa, 57-65
9Tonus bozuklukları ve rehabilitasyonu4. kaynak sayfa, 313-323
10Duyu bozuklukları ve değerlendirilmesi5. kaynak sayfa, 51-70
11Duyu-Algı-Motor bütünleme yaklaşımıLiteratür taraması
12Nöral Plastisite4. kaynak sayfa, 67-71
13Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan teknolojik yenilikler6. kaynak sayfa, 173-187
14Robotik rehabilitasyon6. kaynak sayfa, 173-205
Kaynak
1. Motor Control, Theory and Practical Applications. Anne Shumway-Cook, Marjorie H. Woollacott. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia, 2001 2. Neurological Rehabilitation, Umphred DA (Ed), Mosby-Year Book, St. Louis, 1995 3. The Clinical Science of Neurologic Rehabilitation, Dobkin BH, Oxford University Press 4. Stokes M. Neurological Physiotherapy, Mosby 1998 5. Lennon S.,mStokes M. Pocketbook of Neurological Physiotherapy. Elsevier 2009 6. Karaduman A., Yıldırım S.A., Yılmaz Ö.T. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Pelikan 2014
Literatür taraması

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme148112
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi51260
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)250
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(250/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROLOJİK FİZYOTERAPİ-Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar KAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHareket sisteminin yapı ve fonksiyonlarını, nörolojik hastalıklarda görülen klinik semptomların mekanizmalarını incelemek, nörolojik rehabilitasyon alanında güncel klinik ve bilimsel gelişmeleri değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Motor kontrol,Normal motor kontrol değerlendirme,Normal postüral kontrol,Postüral bozukluğu olan hastaların değerlendirilmesi,Postüral bozukluğu olan hastaların rehabilitasyonu,Hareket bozuklukları ve klinik değerlendirme,Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonu,Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi,Tonus bozuklukları ve rehabilitasyonu,Duyu bozuklukları ve değerlendirilmesi,Duyu-Algı-Motor bütünleme yaklaşımı,Nöral Plastisite,Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan teknolojik yenilikler,Robotik rehabilitasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hareket sisteminin anatomisi ve nörofizyolojisini özetler18, 9E, F
Nörolojik bozuklukları ve oluş mekanizmalarını açıklar18, 9E, F
Nörolojik rehabilitasyonda güncel konuları tartışır18, 9E, F
Nörolojik bozuklukları değerlendirir ve rehabilitasyonunu planlar18, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Motor kontrol4. kaynak sayfa, 23-35
2Normal motor kontrol değerlendirme4. kaynak sayfa, 23-35
3Normal postüral kontrol4. kaynak sayfa, 3-21
4Postüral bozukluğu olan hastaların değerlendirilmesi4. kaynak sayfa, 43-54
5Postüral bozukluğu olan hastaların rehabilitasyonu4. kaynak sayfa, 271-296
6Hareket bozuklukları ve klinik değerlendirme4. kaynak sayfa, 57-65
7Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonu4. kaynak sayfa, 313-323
8Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi4. kaynak sayfa, 57-65
9Tonus bozuklukları ve rehabilitasyonu4. kaynak sayfa, 313-323
10Duyu bozuklukları ve değerlendirilmesi5. kaynak sayfa, 51-70
11Duyu-Algı-Motor bütünleme yaklaşımıLiteratür taraması
12Nöral Plastisite4. kaynak sayfa, 67-71
13Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan teknolojik yenilikler6. kaynak sayfa, 173-187
14Robotik rehabilitasyon6. kaynak sayfa, 173-205
Kaynak
1. Motor Control, Theory and Practical Applications. Anne Shumway-Cook, Marjorie H. Woollacott. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia, 2001 2. Neurological Rehabilitation, Umphred DA (Ed), Mosby-Year Book, St. Louis, 1995 3. The Clinical Science of Neurologic Rehabilitation, Dobkin BH, Oxford University Press 4. Stokes M. Neurological Physiotherapy, Mosby 1998 5. Lennon S.,mStokes M. Pocketbook of Neurological Physiotherapy. Elsevier 2009 6. Karaduman A., Yıldırım S.A., Yılmaz Ö.T. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Pelikan 2014
Literatür taraması

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:54