Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK FİZYOTERAPİ I | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı | Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Fatma MUTLUAY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Fatma MUTLUAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hastalıklarda ve yaralanmalarda belirli fizyoterapi yaklasımları ile klinik muhakeme ve karar verme ile uygulama becerilerinin geliştirilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kas iskelet sistemi hastalıklarında biomekanik yaklaşım,Mekanik bel ağrısı ve FTR, Boyun ağrıları ve FTR,Omuz ağrıları ve FTR,Torasik outlet sendromu ve klinik fizyoterapi,Temporomandibuler eklem problemlerinde FTR,Alt ekstremitenin bölgesel ağrılarında değerlendirme ve FTR yaklaşımları,Romatolojik hastalıklarda güncel fizyoterapi uygulamaları,Kırıklarda erken dönem klinik rehabilitasyon uygulamaları,Plastik cerrahi ve yanık sonrası klinik fizyoterapi uygulamaları,Ayna Tedavisi,Pediatrik nörolojide fizyoterapi,Kadın sağlığında koruyucu fizyoterapi yaklaşımları,Sağlıklı kişilerde kişiye özel egzersiz programlarının planlanması ve organizasyonu; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kas iskelet sistemi problemlerinde biyomekanik yaklaşımları tanımlayabilmesi | 1, 11, 21 | A, E |
Ekstremitelere ve omurgaya yönelik fizyoterapi uygulamalarını açıklayabilmesi | 1, 11, 21 | A, E |
Eklem ve kemik yapıyı ilgilendiren hastalıklarda klinik fizyoterapi uygulamalarını özetleyebilmesi | 1, 11, 21 | A, E |
Romatolojik hastalıklarda güncel fizyoterapi uygulamalarını açıklayabilmesi | 1, 11, 21 | A, E |
Klinik fizyoterapide kadın sağlığında fizyoterapi gibi özel konuları tartışabilmesi | 1, 11, 21 | A, E |
Sağlıklı kişilerde egzersiz programlarının kişiye özel yönetim ve organizasyon tekniklerini ayırt edebilmesi | 1, 11, 21 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 11: Seminer, 21: Video |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, E: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kas iskelet sistemi hastalıklarında biomekanik yaklaşım | 4. kaynak sayfa, 1-80 |
2 | Mekanik bel ağrısı ve FTR | 4. kaynak sayfa, 193-209 |
3 | Boyun ağrıları ve FTR | 4. kaynak sayfa, 137-157 |
4 | Omuz ağrıları ve FTR | 4. kaynak sayfa, 83-91 |
5 | Torasik outlet sendromu ve klinik fizyoterapi | 7. kaynak sayfa 370-373 |
6 | Temporomandibuler eklem problemlerinde FTR | 5. kaynak sayfa,265-273 |
7 | Alt ekstremitenin bölgesel ağrılarında değerlendirme ve FTR yaklaşımları | 7. kaynak sayfa 644-765 |
8 | Romatolojik hastalıklarda güncel fizyoterapi uygulamaları | 5. kaynak sayfa 197-238 |
9 | Kırıklarda erken dönem klinik rehabilitasyon uygulamaları | 7. kaynak sayfa, 322-323 |
10 | Plastik cerrahi ve yanık sonrası klinik fizyoterapi uygulamaları | 7. kaynak sayfa 295-307 |
11 | Ayna Tedavisi | 6. kaynak sayfa 113-122 |
12 | Pediatrik nörolojide fizyoterapi | 5. kaynak sayfa, 345-367 |
13 | Kadın sağlığında koruyucu fizyoterapi yaklaşımları | 5. kaynak sayfa, 125-147 |
14 | Sağlıklı kişilerde kişiye özel egzersiz programlarının planlanması ve organizasyonu | 5. kaynak sayfa, 1-11 |
Kaynak |
Ders notu verilecektir |
1. Tidy's Physiotherapy Porte S. Elsevier Butterworth-Heinemann 2003 2. Leonard CT. The Neuroscience of Human Movement Mosby! 998 3. Nordin V., D. Frankel, Basic Biomechanics of the Musculoskeletal System Lippincot Williams and Wilkins, 1998 4. Akalan E., Temelli Y. Temel Kinezyo-mekanik. İstanbul Tıp, 2017 5. Ünal E. Fizyoterapide Kanıta Dayalı Egzersiz Yaklaşımları, Pelikan 2015 6. Karaduman A., Yıldırım S.A., Yılmaz Ö.T. İnme Sonrası" Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Pelikan, 2014 7. Kısner C., Colby L.A. Therapeutic Exercise 5. Edition, Davis Plus 2007 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
0 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
0 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
0 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
0 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |