Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NÖRODEJENERATİF HAST. GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı | Pazartesi 18:30-19:15 Pazartesi 19:30-20:15 Salı 18:30-19:15 Salı 19:30-20:15 Cumartesi 18:30-19:15 Cumartesi 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Nörodejeneratif hastalıklarda patoloji, güncel yaklaşım ve fizyoterapi yöntemlerinin incelenmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Nörodejeneratif Hastalıkta Enfeksiyon Hipotezi ,Nörodejeneratif Hastalık için Gen Tedavisi,EMG ve Beyin Görüntüleme Sistemlerinin Rehabilitasyonda Kullanımı,Neuro Nutrition,COVID-19 Pandemisinin Demans Riski Üzerindeki Etkisi,Mononöropati ve Rehabilitasyonu,Alzheimer hastalığı (AH) ve Rehabilitasyon ,Demans Tipleri ve Fizyoterapi,Kompleks bölgesel ağrı sendromu ve Fizyoterapi,Polinöropati ve Rehabilitasyonu,Mononörit Multipleks ve Rehabilitasyonu,Radikülopati ve Rehabilitasyonu ,HIV Polinöropatisinde Fizyoterapi,Fizyoterpide Gelişmeler ve Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Nörodejeneratif hastalıklarda enfeksiyon hipotezini ve gen tedavisini bilir | 1, 10, 11, 2, 3 | C, D |
Neuronutrition ve beyin görüntüleme yöntemleri hakkında fikir sahibidir | 1, 10, 11, 2, 3 | C, D |
Farklı nöropatik tablolarda rehabilitasyonu planlar | 1, 10, 11, 2, 3 | C, D |
Alzheimer ve demansta güncel fizyoterapi yaklaşımlarını takip eder | 1, 10, 11, 2, 3 | C, D |
Kompleks bölgesel ağrı sendromunda güncel fizyoterapi yaklaşımlarını takip eder | 1, 10, 11 | C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 11: Seminer, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Nörodejeneratif Hastalıkta Enfeksiyon Hipotezi | |
2 | Nörodejeneratif Hastalık için Gen Tedavisi | |
3 | EMG ve Beyin Görüntüleme Sistemlerinin Rehabilitasyonda Kullanımı | |
4 | Neuro Nutrition | |
5 | COVID-19 Pandemisinin Demans Riski Üzerindeki Etkisi | |
6 | Mononöropati ve Rehabilitasyonu | |
7 | Alzheimer hastalığı (AH) ve Rehabilitasyon | |
8 | Demans Tipleri ve Fizyoterapi | |
9 | Kompleks bölgesel ağrı sendromu ve Fizyoterapi | |
10 | Polinöropati ve Rehabilitasyonu | |
11 | Mononörit Multipleks ve Rehabilitasyonu | |
12 | Radikülopati ve Rehabilitasyonu | |
13 | HIV Polinöropatisinde Fizyoterapi | |
14 | Fizyoterpide Gelişmeler ve Tartışma |
Kaynak |
Daniela Galimberti, Elio Scarpin. Neurodegenerative Diseases, Clinical Aspects, Molecular Genetics and Biomarkers ISBN: 978-3-319-72938-1 M. Flint Beal, Neurodegenerative Diseases Neurobiology, Pathogenesis and Therapeutics https://doi.org/10.1017/CBO9780511544873 |
PubMed, PeDro, WoS |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
0 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
0 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
0 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
0 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |