Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOTERAPİ SEMİNER II | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yüksek lisans öğrenim hedeflerine ek olarak, fizyoterapide özel konularda karmaşık problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme, eğitim ve araştırma becerisi geliştirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Genel Giriş,Omurga Hastalıkları,Omurga Egzersizleri - Germe/Esneme, Stabilizasyon, Kas Dayanıklılığı, Kuvvetlendirme, Fonksiyonel Aktiviteler,Omuz Hastalıkları,Omuz Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizler,Dirsek, El Bileği, El Hastalıkları,Dirsek, El Bileği, El Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı, Nöromüsküler Kontrol ve Koordineli Hareket için Egzersizler,Kalça Hastalıkları,Kalça Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizler,Diz-Ayak Bileği-Ayak Hastalıkları,Diz, Ayak Bileği, Ayak Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Nöromüsküler Kontrol için Egzersizler,Egzersiz Broşürlerinin Hazırlanması,Egzersiz Broşürlerinin Hazırlaması,Egzersiz Broşürlerinin Değerlendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Omurga hastalıklarında uygulanan egzersiz yöntemlerini açıklayabilmesi | 1, 11, 3, 8 | A, C |
Omuz hastalıklarını tanımlayıp, uygulanan egzersiz yöntemlerini tartışabilmesi | 1, 11, 3, 8 | A, C |
Dirsek, el bileği ve el hastalıklarını ayırt edip, uygulanan egzersiz yöntemlerini açıklayabilmesi | 1, 11, 3, 8 | A, C |
Kalça hastalıklarında uygulanan egzersiz yöntemlerini açıklayabilmesi | 1, 11, 3, 8 | A, C |
Diz, ayak bileği ve ayak hastalıklarını ayırt edip, uygulanan egzersiz yöntemlerini açıklayabilmesi | 1, 11, 3, 8 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 11: Seminer, 3: Tartışma, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Genel Giriş | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com/wos/woscc/basic-search |
2 | Omurga Hastalıkları | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
3 | Omurga Egzersizleri - Germe/Esneme, Stabilizasyon, Kas Dayanıklılığı, Kuvvetlendirme, Fonksiyonel Aktiviteler | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
4 | Omuz Hastalıkları | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
5 | Omuz Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizler | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
6 | Dirsek, El Bileği, El Hastalıkları | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
7 | Dirsek, El Bileği, El Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı, Nöromüsküler Kontrol ve Koordineli Hareket için Egzersizler | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
8 | Kalça Hastalıkları | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
9 | Kalça Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizler | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
10 | Diz-Ayak Bileği-Ayak Hastalıkları | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
11 | Diz, Ayak Bileği, Ayak Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Nöromüsküler Kontrol için Egzersizler | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
12 | Egzersiz Broşürlerinin Hazırlanması | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
13 | Egzersiz Broşürlerinin Hazırlaması | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
14 | Egzersiz Broşürlerinin Değerlendirilmesi | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
Kaynak |
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
0 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
0 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
0 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
0 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |