Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİ SEMİNER II-Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYüksek lisans öğrenim hedeflerine ek olarak, fizyoterapide özel konularda karmaşık problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme, eğitim ve araştırma becerisi geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Genel Giriş,Omurga Hastalıkları,Omurga Egzersizleri - Germe/Esneme, Stabilizasyon, Kas Dayanıklılığı, Kuvvetlendirme, Fonksiyonel Aktiviteler,Omuz Hastalıkları,Omuz Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizler,Dirsek, El Bileği, El Hastalıkları,Dirsek, El Bileği, El Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı, Nöromüsküler Kontrol ve Koordineli Hareket için Egzersizler,Kalça Hastalıkları,Kalça Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizler,Diz-Ayak Bileği-Ayak Hastalıkları,Diz, Ayak Bileği, Ayak Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Nöromüsküler Kontrol için Egzersizler,Egzersiz Broşürlerinin Hazırlanması,Egzersiz Broşürlerinin Hazırlaması,Egzersiz Broşürlerinin Değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Omurga hastalıklarında uygulanan egzersiz yöntemlerini açıklayabilmesi10, 18, 5, 9A, E
Omuz hastalıklarını tanımlayıp, uygulanan egzersiz yöntemlerini tartışabilmesi 10, 18, 5, 9A, E
Dirsek, el bileği ve el hastalıklarını ayırt edip, uygulanan egzersiz yöntemlerini açıklayabilmesi 10, 18, 5, 9A, E
Kalça hastalıklarında uygulanan egzersiz yöntemlerini açıklayabilmesi 10, 18, 5, 9A, E
Diz, ayak bileği ve ayak hastalıklarını ayırt edip, uygulanan egzersiz yöntemlerini açıklayabilmesi 10, 18, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse Genel Girişhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com/wos/woscc/basic-search
2Omurga Hastalıklarıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
3Omurga Egzersizleri - Germe/Esneme, Stabilizasyon, Kas Dayanıklılığı, Kuvvetlendirme, Fonksiyonel Aktivitelerhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
4Omuz Hastalıklarıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
5Omuz Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizlerhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
6Dirsek, El Bileği, El Hastalıklarıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
7Dirsek, El Bileği, El Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı, Nöromüsküler Kontrol ve Koordineli Hareket için Egzersizlerhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
8Kalça Hastalıklarıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
9Kalça Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizlerhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
10Diz-Ayak Bileği-Ayak Hastalıklarıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
11Diz, Ayak Bileği, Ayak Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Nöromüsküler Kontrol için Egzersizlerhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
12Egzersiz Broşürlerinin Hazırlanmasıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
13Egzersiz Broşürlerinin Hazırlamasıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
14Egzersiz Broşürlerinin Değerlendirilmesi https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
Kaynak
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi51050
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer51260
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)229
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(229/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİ SEMİNER II-Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYüksek lisans öğrenim hedeflerine ek olarak, fizyoterapide özel konularda karmaşık problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme, eğitim ve araştırma becerisi geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Genel Giriş,Omurga Hastalıkları,Omurga Egzersizleri - Germe/Esneme, Stabilizasyon, Kas Dayanıklılığı, Kuvvetlendirme, Fonksiyonel Aktiviteler,Omuz Hastalıkları,Omuz Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizler,Dirsek, El Bileği, El Hastalıkları,Dirsek, El Bileği, El Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı, Nöromüsküler Kontrol ve Koordineli Hareket için Egzersizler,Kalça Hastalıkları,Kalça Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizler,Diz-Ayak Bileği-Ayak Hastalıkları,Diz, Ayak Bileği, Ayak Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Nöromüsküler Kontrol için Egzersizler,Egzersiz Broşürlerinin Hazırlanması,Egzersiz Broşürlerinin Hazırlaması,Egzersiz Broşürlerinin Değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Omurga hastalıklarında uygulanan egzersiz yöntemlerini açıklayabilmesi10, 18, 5, 9A, E
Omuz hastalıklarını tanımlayıp, uygulanan egzersiz yöntemlerini tartışabilmesi 10, 18, 5, 9A, E
Dirsek, el bileği ve el hastalıklarını ayırt edip, uygulanan egzersiz yöntemlerini açıklayabilmesi 10, 18, 5, 9A, E
Kalça hastalıklarında uygulanan egzersiz yöntemlerini açıklayabilmesi 10, 18, 5, 9A, E
Diz, ayak bileği ve ayak hastalıklarını ayırt edip, uygulanan egzersiz yöntemlerini açıklayabilmesi 10, 18, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse Genel Girişhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com/wos/woscc/basic-search
2Omurga Hastalıklarıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
3Omurga Egzersizleri - Germe/Esneme, Stabilizasyon, Kas Dayanıklılığı, Kuvvetlendirme, Fonksiyonel Aktivitelerhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
4Omuz Hastalıklarıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
5Omuz Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizlerhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
6Dirsek, El Bileği, El Hastalıklarıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
7Dirsek, El Bileği, El Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı, Nöromüsküler Kontrol ve Koordineli Hareket için Egzersizlerhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
8Kalça Hastalıklarıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
9Kalça Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizlerhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
10Diz-Ayak Bileği-Ayak Hastalıklarıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
11Diz, Ayak Bileği, Ayak Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Nöromüsküler Kontrol için Egzersizlerhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
12Egzersiz Broşürlerinin Hazırlanmasıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
13Egzersiz Broşürlerinin Hazırlamasıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
14Egzersiz Broşürlerinin Değerlendirilmesi https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
Kaynak
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:54