Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ROMATİZMAL HASTALIKLARDA FİZYOTERAPİ -Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ, Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıRomatizmal hastalıklarda güncel tedavi yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Romatizmal hastalık kavramına bakış,Romatizmal hastalıklarda kas ve eklemlerin klinik değerlendirme, anamnez ve testleri,Fibromyalji ve polimyaljiya romatika,Pediatrik romatolojik hastalıklar,Periartiküler romatolojik hastalıklar,Romatoid Artrit ve Osteoartrit,Spondilartropatiler,Sistemik Lupus Eritematozus ve Sistemik Skleroz,Romatizmal hastalıklarda esneklik ve kondüsyon egzersizleri,Romatizmal hastalıklarda aerobik egzersizler ve vücut farkındalığı,Romatizmal hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları,Romatizmal hastalıklar ve splintleme,Artrit semptomlarının tedavisinde termal ve elektrofiziksel ajanlar,Romatizmal hastalıklarda yaşam kalitesinin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Romatizmal hastalıkların değerlendirme yöntemlerini ve prensiplerini tartışır.16, 4, 9A, E
Seronegatif ve seropozitif artropatileri açıklar.16, 9A, E
Romatizmal hastanın fizyoterapi ve rehabilitasyon programını belirler.16, 19, 9A, E
Romatizmal hastalıklarda kullanılan güncel fizyoterapi uygulamalarını tartışır.16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Romatizmal hastalık kavramına bakışKaynak 1; Sayfa: 5-89
2Romatizmal hastalıklarda kas ve eklemlerin klinik değerlendirme, anamnez ve testleriKaynak 1; Sayfa: 35-89
3Fibromyalji ve polimyaljiya romatikaKaynak 1; Sayfa: 103-109; 153-157
4Pediatrik romatolojik hastalıklarKaynak 1; Sayfa: 141-145.
5Periartiküler romatolojik hastalıklarKaynak 1; Sayfa: 145-153.
6Romatoid Artrit ve OsteoartritKaynak 1; Sayfa: 157-167; 127-135.
7SpondilartropatilerKaynak 1; Sayfa: 177-187
8Sistemik Lupus Eritematozus ve Sistemik SklerozKaynak 1; Sayfa: 187-193
9Romatizmal hastalıklarda esneklik ve kondüsyon egzersizleriKaynak 1; Sayfa: 211-221
10Romatizmal hastalıklarda aerobik egzersizler ve vücut farkındalığıKaynak 1; Sayfa: 203-221
11Romatizmal hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarıKaynak 1; Sayfa: 255-261
12Romatizmal hastalıklar ve splintlemeKaynak 1; Sayfa: 261-267.
13Artrit semptomlarının tedavisinde termal ve elektrofiziksel ajanlarKaynak 1; Sayfa: 249-255
14Romatizmal hastalıklarda yaşam kalitesinin değerlendirilmesiKaynak 1; Sayfa: 279-303
Kaynak
Mebis notları
1. Romatizmal Hastalıklarda Klinik Tedavi. Bartlett SJ, Bingham CO, Maricic MJ, Iversen MD, Ruffing V. Çev. Ayhan Dinç, Romatoloji araştırma ve eğitim derneği yayınları, 2007 2. Medipol e-kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme148112
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer51260
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)245
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(245/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ROMATİZMAL HASTALIKLARDA FİZYOTERAPİ -Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ, Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıRomatizmal hastalıklarda güncel tedavi yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Romatizmal hastalık kavramına bakış,Romatizmal hastalıklarda kas ve eklemlerin klinik değerlendirme, anamnez ve testleri,Fibromyalji ve polimyaljiya romatika,Pediatrik romatolojik hastalıklar,Periartiküler romatolojik hastalıklar,Romatoid Artrit ve Osteoartrit,Spondilartropatiler,Sistemik Lupus Eritematozus ve Sistemik Skleroz,Romatizmal hastalıklarda esneklik ve kondüsyon egzersizleri,Romatizmal hastalıklarda aerobik egzersizler ve vücut farkındalığı,Romatizmal hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları,Romatizmal hastalıklar ve splintleme,Artrit semptomlarının tedavisinde termal ve elektrofiziksel ajanlar,Romatizmal hastalıklarda yaşam kalitesinin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Romatizmal hastalıkların değerlendirme yöntemlerini ve prensiplerini tartışır.16, 4, 9A, E
Seronegatif ve seropozitif artropatileri açıklar.16, 9A, E
Romatizmal hastanın fizyoterapi ve rehabilitasyon programını belirler.16, 19, 9A, E
Romatizmal hastalıklarda kullanılan güncel fizyoterapi uygulamalarını tartışır.16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Romatizmal hastalık kavramına bakışKaynak 1; Sayfa: 5-89
2Romatizmal hastalıklarda kas ve eklemlerin klinik değerlendirme, anamnez ve testleriKaynak 1; Sayfa: 35-89
3Fibromyalji ve polimyaljiya romatikaKaynak 1; Sayfa: 103-109; 153-157
4Pediatrik romatolojik hastalıklarKaynak 1; Sayfa: 141-145.
5Periartiküler romatolojik hastalıklarKaynak 1; Sayfa: 145-153.
6Romatoid Artrit ve OsteoartritKaynak 1; Sayfa: 157-167; 127-135.
7SpondilartropatilerKaynak 1; Sayfa: 177-187
8Sistemik Lupus Eritematozus ve Sistemik SklerozKaynak 1; Sayfa: 187-193
9Romatizmal hastalıklarda esneklik ve kondüsyon egzersizleriKaynak 1; Sayfa: 211-221
10Romatizmal hastalıklarda aerobik egzersizler ve vücut farkındalığıKaynak 1; Sayfa: 203-221
11Romatizmal hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarıKaynak 1; Sayfa: 255-261
12Romatizmal hastalıklar ve splintlemeKaynak 1; Sayfa: 261-267.
13Artrit semptomlarının tedavisinde termal ve elektrofiziksel ajanlarKaynak 1; Sayfa: 249-255
14Romatizmal hastalıklarda yaşam kalitesinin değerlendirilmesiKaynak 1; Sayfa: 279-303
Kaynak
Mebis notları
1. Romatizmal Hastalıklarda Klinik Tedavi. Bartlett SJ, Bingham CO, Maricic MJ, Iversen MD, Ruffing V. Çev. Ayhan Dinç, Romatoloji araştırma ve eğitim derneği yayınları, 2007 2. Medipol e-kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:54