Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ROMATİZMAL HASTALIKLARDA FİZYOTERAPİ | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı | Salı 18:30-19:15 Salı 19:30-20:15 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ, Dr.Öğr.Üye. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Romatizmal hastalıklarda güncel tedavi yaklaşımlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Romatizmal hastalık kavramına bakış,Romatizmal hastalıklarda kas ve eklemlerin klinik değerlendirme, anamnez ve testleri,Fibromyalji ve polimyaljiya romatika,Pediatrik romatolojik hastalıklar,Periartiküler romatolojik hastalıklar,Romatoid Artrit ve Osteoartrit,Spondilartropatiler,Sistemik Lupus Eritematozus ve Sistemik Skleroz,Romatizmal hastalıklarda esneklik ve kondüsyon egzersizleri,Romatizmal hastalıklarda aerobik egzersizler ve vücut farkındalığı,Romatizmal hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları,Romatizmal hastalıklar ve splintleme,Artrit semptomlarının tedavisinde termal ve elektrofiziksel ajanlar,Romatizmal hastalıklarda yaşam kalitesinin değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Romatizmal hastalık değerlendirme yöntem ve prensiplerini özetleyebilmesi | 1, 10, 2 | A |
Değerlendirme metodlarını özetleyebilmesi | 1, 10, 2 | A |
Seronegatif ve seropozitif artropatileri tartışabilmesi | 1, 10, 2 | A |
Romatizmal hastanın fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlayabilmesi | 1, 10, 2 | A |
Romatizmal hastalıklarda kullanılan güncel fizyoterapi uygulamalarını tartışabilmesi | 1, 10, 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Romatizmal hastalık kavramına bakış | Kaynak 1; Sayfa: 5-89 |
2 | Romatizmal hastalıklarda kas ve eklemlerin klinik değerlendirme, anamnez ve testleri | Kaynak 1; Sayfa: 35-89 |
3 | Fibromyalji ve polimyaljiya romatika | Kaynak 1; Sayfa: 103-109; 153-157 |
4 | Pediatrik romatolojik hastalıklar | Kaynak 1; Sayfa: 141-145. |
5 | Periartiküler romatolojik hastalıklar | Kaynak 1; Sayfa: 145-153. |
6 | Romatoid Artrit ve Osteoartrit | Kaynak 1; Sayfa: 157-167; 127-135. |
7 | Spondilartropatiler | Kaynak 1; Sayfa: 177-187 |
8 | Sistemik Lupus Eritematozus ve Sistemik Skleroz | Kaynak 1; Sayfa: 187-193 |
9 | Romatizmal hastalıklarda esneklik ve kondüsyon egzersizleri | Kaynak 1; Sayfa: 211-221 |
10 | Romatizmal hastalıklarda aerobik egzersizler ve vücut farkındalığı | Kaynak 1; Sayfa: 203-221 |
11 | Romatizmal hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları | Kaynak 1; Sayfa: 255-261 |
12 | Romatizmal hastalıklar ve splintleme | Kaynak 1; Sayfa: 261-267. |
13 | Artrit semptomlarının tedavisinde termal ve elektrofiziksel ajanlar | Kaynak 1; Sayfa: 249-255 |
14 | Romatizmal hastalıklarda yaşam kalitesinin değerlendirilmesi | Kaynak 1; Sayfa: 279-303 |
Kaynak |
Ders notu verilecektir |
- Romatizmal Hastalıklarda Klinik Tedavi. Bartlett SJ, Bingham CO, Maricic MJ, Iversen MD, Ruffing V. Çev. Ayhan Dinç, Romatoloji araştırma ve eğitim derneği yayınları, 2007 - Medipol e-kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
0 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
0 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
0 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
0 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |