Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ONKOLOJİK FİZYOTERAPİ | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Onkolojik mekanizmaları öğrenmek, onkolojik fizyoterapi ile tedavi edilen olgularda klinik yaklaşımlar, hasta değerlendirme ve izlem prosedürlerini öğrenmek. Kanser riskleri ve komplikasyonları ile fizyoterapinin etkinliğini değerlendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kanser biyolojisi,Kanser rehabilitasyonunda genel konsept,Multidisipliner rehabilitasyon ekibi,Fonksiyonel değerlendirme,Kanserin sistemik etkileri,Meme kanseri ve rehabilitasyonu, Baş ve boyun kanserlerinde rehabilitasyon,Muskuloskeletal sistem kanserleri ve rehabilitasyonu,Kanser sendromları ve rehabilitasyonunda muskuloskeletal yetersizlikler,Primer ve sekonder santral ve periferal sinir sistemi tümörleri, Kanser rehabilitasyonunda holistik yaklaşımlar,Kanser olgularında alternatif tıp,Kanser enstitüleri, kampanya ve raporları / Kanserde risk değerlendirme,Kanserde kanıta dayalı fizyoterapi araştırmaları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kanser kavram ve mekanizmalarını yorumlayabilmesi | 1, 10, 11, 12 | C, D |
Onkolojik fizyoterapi ile ilgili klinik probleme dayalı soru sorabilmesi | 1, 10, 11, 12 | C, D |
Farklı onkolojik yaş grupları ve kanser türlerine uygun fizyoterapi programları oluşturabilmesi | 1, 10, 11, 12 | C, D |
Kanserin seyrine paralel olarak fizyoterapi programlarını çeşitlendirebilmesi | 1, 10, 11, 12 | C, D |
Onkolojik hastada ileri düzey nörolojik,muskuloskeletal ve kardiyopulmoner değerlendirme yapabilmesi | 1, 10, 11, 12 | C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 11: Seminer, 12: Örnek Olay |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kanser biyolojisi | 1. Kaynak.sf 3-11 |
2 | Kanser rehabilitasyonunda genel konsept | 1. kaynak sf11-13 |
3 | Multidisipliner rehabilitasyon ekibi | 2. kaynak sf 2-14 |
4 | Fonksiyonel değerlendirme | 2. kaynak sf 2-14 |
5 | Kanserin sistemik etkileri | 2. kaynak sf 42-132 |
6 | Meme kanseri ve rehabilitasyonu | 2. kaynak sf 89-95 |
7 | Baş ve boyun kanserlerinde rehabilitasyon | 1. kaynak sf 291-303 |
8 | Muskuloskeletal sistem kanserleri ve rehabilitasyonu | 1. kaynak 87-105, |
9 | Kanser sendromları ve rehabilitasyonunda muskuloskeletal yetersizlikler | 1. kaynak sf 517-773 |
10 | Primer ve sekonder santral ve periferal sinir sistemi tümörleri | 1. kaynak sf 267-279 |
11 | Kanser rehabilitasyonunda holistik yaklaşımlar | 1. kaynak sf 907, 2. kaynak sf 142-149 |
12 | Kanser olgularında alternatif tıp | 1. kaynak sf 907-917 |
13 | Kanser enstitüleri, kampanya ve raporları / Kanserde risk değerlendirme | 1. kaynak sf 1025-1063 |
14 | Kanserde kanıta dayalı fizyoterapi araştırmaları | 1. kaynak 1025-1071 |
Kaynak |
Ppt sunum |
1. Canser Rehanilitation, Principles and Practice, Michael D.Stublefield, Michael W.O'dell. DemosMedical,NewYork,2009 2.Canser, Ki Y.Shin, DemosMedical,NewYork,2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
0 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
0 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
0 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
0 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |