Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK FİZYOTERAPİ II-Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili klinik ortamda karşılaşacağı problemlere yaklaşım, problem çözme becerisini geliştirmek ve klinik deneyim kazandırmak amacıyla uygulama alanlarında bireysel paylaşım metotlarının kullanılması ile bilgi beceri ve deneyimin sağlanmasıdır
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içeriği hakkında bilgi-vakaların dağıtılması ve belirlenmesi,Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu ve Kanıta dayalı uygulama,Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulması,Vakalarla ilgili oluşturulan klinik soruların belirlenmesi ve tartışılması,Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin öneminin tartışılması ve literatürdeki ihtiyaçların belirlenmesi,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamalar,Araştırma projesi ,Araştırma projesinin uygulanması,Araştırma projesinin uygulanması
,Araştırma projesinin uygulanması
,Araştırma projesinin uygulanması
,Araştırma projesi sonuçlarının sunulması,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamalar,Literatür örneklerinin karşılaştırmalı analizi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili hastalık ve yaralanmaların klinik özelliklerini bilir12, 19, 2, 4, 6, 9F, H
Uygulanan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının özelliklerini ayırt edebilir12, 14, 19, 3, 37, 6, 9F, H
Rehabilitasyon tekniklerini ve uygulamayı açıklayabilmesi10, 12, 2, 6, 9G
Karşılaşılan sorunlarda klinik problem çözme becerilerini kullanmayı kavrar12, 19, 2, 9G
Multidisipliner yaklaşım prensiplerini ve iletişimin önemini kavrar19, 2, 3, 9G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içeriği hakkında bilgi-vakaların dağıtılması ve belirlenmesi
2Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu ve Kanıta dayalı uygulama
3Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulmasıVakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulması
4Vakalarla ilgili oluşturulan klinik soruların belirlenmesi ve tartışılmasıVakalarla ilgili oluşturulan klinik soruların belirlenmesi
5Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin öneminin tartışılması ve literatürdeki ihtiyaçların belirlenmesiKısa ve uzun dönem tedavi hedefleri ve literatürdeki ihtiyaçların belirlenmesi
6Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamalarTedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamalar ve literatür araştırması
7Araştırma projesi Araştırma projesi konusunun belirlenmesi ve etik kurul hazırlanması
8Araştırma projesinin uygulanmasıAraştırma projesinin uygulanması
9Araştırma projesinin uygulanması
Araştırma projesinin uygulanması
10Araştırma projesinin uygulanması
Araştırma projesinin uygulanması
11Araştırma projesinin uygulanması
Araştırma projesinin uygulanması
12Araştırma projesi sonuçlarının sunulmasıAraştırma projesi sonuçlarının analizi
13Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamalarTedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamalar ve literatür araştırması
14Literatür örneklerinin karşılaştırmalı analiziLiteratür örneklerinin karşılaştırmalı analizi
Kaynak
Vakalarla ilişkili güncel literatür
1- Stuart Porter,Tidy’s Physiotherapy. Elsvier Butterworth-Heinemann,2003 2- Lori Thein Brody, Carrie M.Hall. Therapeutic Exercise Moving Toward Function, Lippincott Williams&Wilkins,2011 3- Donalt A. Neumann,Kinesiology of Musculoskeletal System Foundations for Rehabilitation. Mosby Elsevier. 2010 4- Gelecek N., Terapatik Egzersiz,O'Tıp Kitapevi, 2016 5- Yüksel İ. Ortopedik Problemlerde Manuel Terapi, Hipokrat Ktapevi,2017

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK FİZYOTERAPİ II-Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili klinik ortamda karşılaşacağı problemlere yaklaşım, problem çözme becerisini geliştirmek ve klinik deneyim kazandırmak amacıyla uygulama alanlarında bireysel paylaşım metotlarının kullanılması ile bilgi beceri ve deneyimin sağlanmasıdır
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içeriği hakkında bilgi-vakaların dağıtılması ve belirlenmesi,Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu ve Kanıta dayalı uygulama,Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulması,Vakalarla ilgili oluşturulan klinik soruların belirlenmesi ve tartışılması,Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin öneminin tartışılması ve literatürdeki ihtiyaçların belirlenmesi,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamalar,Araştırma projesi ,Araştırma projesinin uygulanması,Araştırma projesinin uygulanması
,Araştırma projesinin uygulanması
,Araştırma projesinin uygulanması
,Araştırma projesi sonuçlarının sunulması,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamalar,Literatür örneklerinin karşılaştırmalı analizi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili hastalık ve yaralanmaların klinik özelliklerini bilir12, 19, 2, 4, 6, 9F, H
Uygulanan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının özelliklerini ayırt edebilir12, 14, 19, 3, 37, 6, 9F, H
Rehabilitasyon tekniklerini ve uygulamayı açıklayabilmesi10, 12, 2, 6, 9G
Karşılaşılan sorunlarda klinik problem çözme becerilerini kullanmayı kavrar12, 19, 2, 9G
Multidisipliner yaklaşım prensiplerini ve iletişimin önemini kavrar19, 2, 3, 9G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içeriği hakkında bilgi-vakaların dağıtılması ve belirlenmesi
2Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu ve Kanıta dayalı uygulama
3Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulmasıVakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulması
4Vakalarla ilgili oluşturulan klinik soruların belirlenmesi ve tartışılmasıVakalarla ilgili oluşturulan klinik soruların belirlenmesi
5Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin öneminin tartışılması ve literatürdeki ihtiyaçların belirlenmesiKısa ve uzun dönem tedavi hedefleri ve literatürdeki ihtiyaçların belirlenmesi
6Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamalarTedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamalar ve literatür araştırması
7Araştırma projesi Araştırma projesi konusunun belirlenmesi ve etik kurul hazırlanması
8Araştırma projesinin uygulanmasıAraştırma projesinin uygulanması
9Araştırma projesinin uygulanması
Araştırma projesinin uygulanması
10Araştırma projesinin uygulanması
Araştırma projesinin uygulanması
11Araştırma projesinin uygulanması
Araştırma projesinin uygulanması
12Araştırma projesi sonuçlarının sunulmasıAraştırma projesi sonuçlarının analizi
13Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamalarTedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamalar ve literatür araştırması
14Literatür örneklerinin karşılaştırmalı analiziLiteratür örneklerinin karşılaştırmalı analizi
Kaynak
Vakalarla ilişkili güncel literatür
1- Stuart Porter,Tidy’s Physiotherapy. Elsvier Butterworth-Heinemann,2003 2- Lori Thein Brody, Carrie M.Hall. Therapeutic Exercise Moving Toward Function, Lippincott Williams&Wilkins,2011 3- Donalt A. Neumann,Kinesiology of Musculoskeletal System Foundations for Rehabilitation. Mosby Elsevier. 2010 4- Gelecek N., Terapatik Egzersiz,O'Tıp Kitapevi, 2016 5- Yüksel İ. Ortopedik Problemlerde Manuel Terapi, Hipokrat Ktapevi,2017

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:54