Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK FİZYOTERAPİ II | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı | Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Pınar KAYA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pınar KAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili klinik ortamda karşılaşacağı problemlere yaklaşım, problem çözme becerisini geliştirmek ve klinik deneyim kazandırmak amacıyla uygulama alanlarında bireysel paylaşım metotlarının kullanılması ile bilgi beceri ve deneyimin sağlanmasıdır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içeriği hakkında bilgi-vakaların dağıtılması ve belirlenmesi,Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu ve Kanıta dayalı uygulama,Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulması,Vakalarla ilgili oluşturulan klinik soruların belirlenmesi ve tartışılması,Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin öneminin tartışılması ve literatürdeki ihtiyaçların belirlenmesi,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamalar,Araştırma projesi ,Araştırma projesinin uygulanması,Araştırma projesinin uygulanması ,Araştırma projesinin uygulanması ,Araştırma projesinin uygulanması ,Araştırma projesi sonuçlarının sunulması,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamalar,Literatür örneklerinin karşılaştırmalı analizi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili hastalık ve yaralanmaların klinik özelliklerini bilir | 1, 10, 15, 16, 18, 4 | D, F |
Uygulanan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının özelliklerini ayırt edebilir | 1, 10, 14, 15, 21, 22, 4 | D, F |
Rehabilitasyon tekniklerini ve uygulamayı açıklayabilmesi | 1, 15, 16, 3, 4 | E |
Karşılaşılan sorunlarda klinik problem çözme becerilerini kullanmayı kavrar | 1, 10, 15, 16 | E |
Multidisipliner yaklaşım prensiplerini ve iletişimin önemini kavrar | 1, 10, 16, 22 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 18: Vaka Çalışması, 21: Video, 22: probleme dayalı öğrenme, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | D: Proje / Tasarım, E: Kısa Sınav, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin içeriği hakkında bilgi-vakaların dağıtılması ve belirlenmesi | |
2 | Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu ve Kanıta dayalı uygulama | |
3 | Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulması | Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulması |
4 | Vakalarla ilgili oluşturulan klinik soruların belirlenmesi ve tartışılması | Vakalarla ilgili oluşturulan klinik soruların belirlenmesi |
5 | Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin öneminin tartışılması ve literatürdeki ihtiyaçların belirlenmesi | Kısa ve uzun dönem tedavi hedefleri ve literatürdeki ihtiyaçların belirlenmesi |
6 | Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamalar | Tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamalar ve literatür araştırması |
7 | Araştırma projesi | Araştırma projesi konusunun belirlenmesi ve etik kurul hazırlanması |
8 | Araştırma projesinin uygulanması | Araştırma projesinin uygulanması |
9 | Araştırma projesinin uygulanması | Araştırma projesinin uygulanması |
10 | Araştırma projesinin uygulanması | Araştırma projesinin uygulanması |
11 | Araştırma projesinin uygulanması | Araştırma projesinin uygulanması |
12 | Araştırma projesi sonuçlarının sunulması | Araştırma projesi sonuçlarının analizi |
13 | Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamalar | Tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamalar ve literatür araştırması |
14 | Literatür örneklerinin karşılaştırmalı analizi | Literatür örneklerinin karşılaştırmalı analizi |
Kaynak |
Vakalarla ilişkili güncel literatür |
1- Stuart Porter,Tidy’s Physiotherapy. Elsvier Butterworth-Heinemann,2003 2- Lori Thein Brody, Carrie M.Hall. Therapeutic Exercise Moving Toward Function, Lippincott Williams&Wilkins,2011 3- Donalt A. Neumann,Kinesiology of Musculoskeletal System Foundations for Rehabilitation. Mosby Elsevier. 2010 4- Gelecek N., Terapatik Egzersiz,O'Tıp Kitapevi, 2016 5- Yüksel İ. Ortopedik Problemlerde Manuel Terapi, Hipokrat Ktapevi,2017 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
0 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
0 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
0 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
0 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |