Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PEDİATRİK REHABİLİTASYON | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında yer alan çeşitli çocukluk çağı hastalıklarına yönelik uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin seçilmesi, değerlendirmeler ışığında problem çözme ve etkin fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kapsamlı olarak incelemek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pediatrik Rehabilitasyona Giriş,Pediatrik Rehabilitasyonda Karşılaşılan Sorunlar,Pediatrik Rehabilitasyona ait özel değerlendirmeler,Serebral Palsi'de Pediatrik Rehabilitasyona ait özel değerlendirmeler,Serebral Palsi'de Pediatrik Rehabilitasyona ait yeni tedavi yaklaşımları,Serebral Palsi'de Engellilik Süreci ve Yaklaşım,Serebral Palsi'li Olgularda Yaklaşım,Çocukluk Çağı Nöromüsküler Hastalıklarda değerlendirmeler ve tedavi yaklaşımları,Brakial Pleksus Hasarında özel değerlendirmeler ve tedavi yaklaşımları,Spina Bifidalı Olgularda Pediatrik Rehabilitasyona ait yeni tedavi yaklaşımları,Pediatrik Rehabilitasyonda Kanıta Dayalı Uygulamalar,Pediatrik fizyoterapide teknolojik destekli tedavi yaklaşımları,Pediatrik Rehabilitasyonda ortez ve yardımcı cihaz seçimi,Pediatrik Rehabilitasyonda Multidisipliner çalışma ekibini kurma; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Pediatirk rehabilitasyona özel değerlendirme ve kullanılan özel tedavileri uygulayabilmesi. | 1, 12, 4 | A, E |
Pediatrik rehabilitasyonda farklı hasta gruplarında özel değerlendirmeleri ve tedavi yaklaşımlarını tanımlayabilmesi | 1, 12, 4 | A, E |
Farklı pediatrik hastalıklarda yeni tedavi yaklaşımlarını ve serebral palsi rehabilitasyonu ile yenilikleri ifade edebilmesi | 1, 12, 4 | A, E |
Pediatrik rehabilitasyonda multidisipliner çalışma,yardımcı cihaz ve teknolojik destekli tedavinin önemini açıklayabilmesi | 1, 12, 4 | A, E |
Pediatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı uygulamalara göre çalışabilmesi | 1, 12, 4 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, E: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Pediatrik Rehabilitasyona Giriş | http://docplayer.biz.tr/24670792-Pediatrik-rehabilitasyon-fizyoterapist-tayfun-arslan.html |
2 | Pediatrik Rehabilitasyonda Karşılaşılan Sorunlar | http://docplayer.biz.tr/24670792-Pediatrik-rehabilitasyon-fizyoterapist-tayfun-arslan.html |
3 | Pediatrik Rehabilitasyona ait özel değerlendirmeler | http://www.istanbulftr.com/uploads/documents/ped_rehab_giris.pdf |
4 | Serebral Palsi'de Pediatrik Rehabilitasyona ait özel değerlendirmeler | 3. kaynak sayfa 557-574 |
5 | Serebral Palsi'de Pediatrik Rehabilitasyona ait yeni tedavi yaklaşımları | 3. kaynak sayfa 557-574 |
6 | Serebral Palsi'de Engellilik Süreci ve Yaklaşım | 3. kaynak sayfa 557-574 |
7 | Serebral Palsi'li Olgularda Yaklaşım | 3. kaynak sayfa 557-574 |
8 | Çocukluk Çağı Nöromüsküler Hastalıklarda değerlendirmeler ve tedavi yaklaşımları | 3. kaynak sayfa 581-590 |
9 | Brakial Pleksus Hasarında özel değerlendirmeler ve tedavi yaklaşımları | 3. kaynak sayfa 611-619 |
10 | Spina Bifidalı Olgularda Pediatrik Rehabilitasyona ait yeni tedavi yaklaşımları | 3. kaynak sayfa 693-697 |
11 | Pediatrik Rehabilitasyonda Kanıta Dayalı Uygulamalar | Literatür taraması |
12 | Pediatrik fizyoterapide teknolojik destekli tedavi yaklaşımları | www.teknoterapi.com |
13 | Pediatrik Rehabilitasyonda ortez ve yardımcı cihaz seçimi | 3. kaynak sayfa 653-682 |
14 | Pediatrik Rehabilitasyonda Multidisipliner çalışma ekibini kurma | http://docplayer.biz.tr/24670792-Pediatrik-rehabilitasyon-fizyoterapist-tayfun-arslan.html |
Kaynak |
Ders Notları öğrencilere verilecektir |
1.Livanelioğlu A, Günel MK, Serebral Palsi?de Fizyoterapi, 19-60, 2009 Ankara, Yeni Özbek Matbaası 2.Physiotherapy in Paediatrics, Roberta Shepherd, Third edition, Butterworth-Heinemann, 1995 3. Karaduman A., Yılmaz Ö.T.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ortopedik Rehabilitasyon Pediatrik Rehabilitasyon. Pelikan 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
0 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
0 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
0 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
0 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |