Pediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında yer alan çeşitli çocukluk çağı hastalıklarına yönelik uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin seçilmesi, değerlendirmeler ışığında problem çözme ve etkin fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kapsamlı olarak incelemek
Dersin İçeriği
Bu ders; Pediatrik Rehabilitasyona Giriş,Pediatrik Rehabilitasyonda Karşılaşılan Sorunlar,Pediatrik Rehabilitasyona ait özel değerlendirmeler,Serebral Palsi'de Pediatrik Rehabilitasyona ait özel değerlendirmeler,Serebral Palsi'de Pediatrik Rehabilitasyona ait yeni tedavi yaklaşımları,Serebral Palsi'de Engellilik Süreci ve Yaklaşım,Serebral Palsi'li Olgularda Yaklaşım,Çocukluk Çağı Nöromüsküler Hastalıklarda değerlendirmeler ve tedavi yaklaşımları,Brakial Pleksus Hasarında özel değerlendirmeler ve tedavi yaklaşımları,Spina Bifidalı Olgularda Pediatrik Rehabilitasyona ait yeni tedavi yaklaşımları,Pediatrik Rehabilitasyonda Kanıta Dayalı Uygulamalar,Pediatrik fizyoterapide teknolojik destekli tedavi yaklaşımları,Pediatrik Rehabilitasyonda ortez ve yardımcı cihaz seçimi,Pediatrik Rehabilitasyonda Multidisipliner çalışma ekibini kurma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Pediatirk rehabilitasyona özel değerlendirme ve kullanılan özel tedavileri uygular
10, 12, 14, 2, 4, 9
A, E
Pediatrik rehabilitasyonda farklı hasta gruplarında özel değerlendirmeleri ve tedavi yaklaşımlarını tanımlar
13, 14, 2, 4, 6, 9
A, E
Farklı pediatrik hastalıklarda yeni tedavi yaklaşımlarını ve serebral palsi rehabilitasyonu ile yenilikleri ifade eder
10, 13, 14, 19, 2, 6, 9
A, E
Pediatrik rehabilitasyonda multidisipliner çalışma,yardımcı cihaz ve teknolojik destekli tedavinin önemini açıklar
10, 13, 14, 2, 4, 5, 9
A, E
Pediatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı uygulamalara göre çalışır
10, 13, 14, 2, 6, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Pediatrik Rehabilitasyona Giriş
"Pediatric Rehabilitation: Principles and Practice" by Michael A. Alexander ve Dennis J. Matthews:
1.Livanelioğlu A, Günel MK, Serebral Palsi?de Fizyoterapi, 19-60, 2009 Ankara, Yeni Özbek Matbaası
2."Pediatric Rehabilitation: Principles and Practice" by Michael A. Alexander ve Dennis J. Matthews
3. "Pediatric Physical Therapy" by Jan S. Tecklin
4. Pediatric Neurologic Physical Therapy" by Jan Stephen Tecklin
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
4
56
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
3
42
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
7
5
35
Proje Sunumu / Seminer
7
2
14
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
6
5
30
Genel Sınav ve Hazırlığı
6
7
42
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
247
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(247/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
PEDİATRİK REHABİLİTASYON
-
Bahar Dönemi
2+0
2
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi Verenler
Doç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Pediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında yer alan çeşitli çocukluk çağı hastalıklarına yönelik uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin seçilmesi, değerlendirmeler ışığında problem çözme ve etkin fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kapsamlı olarak incelemek
Dersin İçeriği
Bu ders; Pediatrik Rehabilitasyona Giriş,Pediatrik Rehabilitasyonda Karşılaşılan Sorunlar,Pediatrik Rehabilitasyona ait özel değerlendirmeler,Serebral Palsi'de Pediatrik Rehabilitasyona ait özel değerlendirmeler,Serebral Palsi'de Pediatrik Rehabilitasyona ait yeni tedavi yaklaşımları,Serebral Palsi'de Engellilik Süreci ve Yaklaşım,Serebral Palsi'li Olgularda Yaklaşım,Çocukluk Çağı Nöromüsküler Hastalıklarda değerlendirmeler ve tedavi yaklaşımları,Brakial Pleksus Hasarında özel değerlendirmeler ve tedavi yaklaşımları,Spina Bifidalı Olgularda Pediatrik Rehabilitasyona ait yeni tedavi yaklaşımları,Pediatrik Rehabilitasyonda Kanıta Dayalı Uygulamalar,Pediatrik fizyoterapide teknolojik destekli tedavi yaklaşımları,Pediatrik Rehabilitasyonda ortez ve yardımcı cihaz seçimi,Pediatrik Rehabilitasyonda Multidisipliner çalışma ekibini kurma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Pediatirk rehabilitasyona özel değerlendirme ve kullanılan özel tedavileri uygular
10, 12, 14, 2, 4, 9
A, E
Pediatrik rehabilitasyonda farklı hasta gruplarında özel değerlendirmeleri ve tedavi yaklaşımlarını tanımlar
13, 14, 2, 4, 6, 9
A, E
Farklı pediatrik hastalıklarda yeni tedavi yaklaşımlarını ve serebral palsi rehabilitasyonu ile yenilikleri ifade eder
10, 13, 14, 19, 2, 6, 9
A, E
Pediatrik rehabilitasyonda multidisipliner çalışma,yardımcı cihaz ve teknolojik destekli tedavinin önemini açıklar
10, 13, 14, 2, 4, 5, 9
A, E
Pediatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı uygulamalara göre çalışır
10, 13, 14, 2, 6, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Pediatrik Rehabilitasyona Giriş
"Pediatric Rehabilitation: Principles and Practice" by Michael A. Alexander ve Dennis J. Matthews:
1.Livanelioğlu A, Günel MK, Serebral Palsi?de Fizyoterapi, 19-60, 2009 Ankara, Yeni Özbek Matbaası
2."Pediatric Rehabilitation: Principles and Practice" by Michael A. Alexander ve Dennis J. Matthews
3. "Pediatric Physical Therapy" by Jan S. Tecklin
4. Pediatric Neurologic Physical Therapy" by Jan Stephen Tecklin
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.