Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KORUYUCU FİZYOTERAPİ | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı | Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Fatma MUTLUAY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Fatma MUTLUAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlıklı hasta ve farklı yaş gruplarında koruyucufizyoterapiyi öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaşam stili tıbbı ve fizyoterapisi,Interdisipliner toplum tabanlı çalışmalar,Kronik hastalık riskleri ve bireysel kontrolü,Çalışanlarda yaralanmalardan koruma,Onkolojide koruyucu fizyoterapi,Spor yaralanmalarında koruyucu fizyoterapi,Vaka sunumu,Pediatrik koruyucu fizyoterapi,Yaşlılarda koruyucu fizyoterapi,Koruyucu fizyoterapide ergonomik düzenlemelerin yeri,Kanıta dayalı koruyucu fizyoterapi,Ulusal ve uluslarası düzeyde prevensiyon politikaları,Olgu örnekleri,Koruyucu tıp / fizyoterapi için elektronik sağlık kayıtları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Koruyucu fizyoterapi ve yaşam tıbbı kavramlarını tanımlayabilmesi | 1, 3 | A, C |
Koruyucu fizyoterapi değerlendirme ve izleme yaklaşımlarını planlayabilmesi | 1, 3 | A, C |
Koruyucu fizyoterapide değerlendirme yöntemlerini uygulayabilmesi | 1, 3 | A, C |
Farklı yaş gruplarına uygun koruyucu fizyoterapi kampanyaları tasarlayabilmesi | 1, 3 | A, C |
Sağlıklı bireylerde nörolojik, muskuloskeletal, kardiyopulmoner koruyucu fizyoterapi yaklaşımlarına karar verebilmesi | 1, 3 | A, C |
Koruyucu fizyoterapide toplum tabanlı egzersiz modelleri geliştirebilmesi | 1, 3 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yaşam stili tıbbı ve fizyoterapisi | http://www.tihudum.org/tihud_content/uploads/assets/7.15.pdf |
2 | Interdisipliner toplum tabanlı çalışmalar | Web taraması |
3 | Kronik hastalık riskleri ve bireysel kontrolü | https://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/kitaplar/khrfat.pdf |
4 | Çalışanlarda yaralanmalardan koruma | https://www.csgb.gov.tr/media/2052/6331.pdf |
5 | Onkolojide koruyucu fizyoterapi | https://www.kanser.org/saglik/userfiles/file/4_TTOD_Kongre_Kitapcigi.pdf |
6 | Spor yaralanmalarında koruyucu fizyoterapi | http://www.klinikgelisim.org.tr/eskisayi/klinik_2009_22_1/9.pdf |
7 | Vaka sunumu | Web taraması |
8 | Pediatrik koruyucu fizyoterapi | http://eyh.aile.gov.tr/data/549c100e369dc526905eb409/motor%20fonksiyonel%20problemi%20olan%20%C3%A7ocuklar.pdf |
9 | Yaşlılarda koruyucu fizyoterapi | https://www.researchgate.net/publication/316102162_GERIATRIK_HASTALARDA_KORUYUCU_REHABILITASYON |
10 | Koruyucu fizyoterapide ergonomik düzenlemelerin yeri | http://www.ttb.org.tr/dergi/index.php/msg/article/view/332 |
11 | Kanıta dayalı koruyucu fizyoterapi | www.pubmed.com |
12 | Ulusal ve uluslarası düzeyde prevensiyon politikaları | Web taraması |
13 | Olgu örnekleri | Web taraması |
14 | Koruyucu tıp / fizyoterapi için elektronik sağlık kayıtları | http://dijitalhastane.saglik.gov.tr/TR,4874/ehr-electronic-health-record---esk-elektronik-saglik-kaydi.html |
Kaynak |
Ppt sunum |
Medipol Üniversitesi e- kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
0 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
0 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
0 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
0 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |