Farklı konularda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Derse genel giriş,Vestibüler hastalıklar ve fizyoterapi,Kanıta dayalı fizyoterapi yöntemleri ve son araştırmalar, değerlendirmeler,Benign pozisyonel vertigo ve fizyoterapi,Kanıta dayalı uygulamalar ve son araştırmalar,Alzheimer ve fizyoterapi,Kanıta dayalı tedavi yöntemleri ve araştırmalar,Periferik Nöropati ve fizyoterapi,Son yapılan fizyoterapi araştırmaları,Vestibuler hipofonksiyonda fizyoterapi,Güncel kaynak tartışma,Meniere hastalığı,Lou Gehrig’s (Amyotrophic lateral sclerosis) ve fizyoterapi,Güncel kaynak tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Multıple Sklerozda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışabilmesi
37, 9
A, G
Vestibuler fonksiyon bozuklukları ve fizyoterapi yöntemlerini tanımlayabilmesi
37, 9
A, G
Alzheimer rehabilitasyon ilkeleri ve yöntemlerini değerlendirebilmesi
37, 9
A, G
Alzheimer tedavisinde son yapılmış olan araştırmaları, kanıta dayalı uygulamaları analiz edebilmesi
37, 9
A, G
Amyotrophic lateral sclerosis ve tedavisini tartışabilmesi
37, 9
A, G
Öğretim Yöntemleri:
37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Derse genel giriş
3. kaynak, sayfa:141-157, 533-539
2
Vestibüler hastalıklar ve fizyoterapi
3. kaynak sayfa, 141-153
3
Kanıta dayalı fizyoterapi yöntemleri ve son araştırmalar, değerlendirmeler
www.pubmed.com
4
Benign pozisyonel vertigo ve fizyoterapi
3. kaynak sayfa, 515-520
5
Kanıta dayalı uygulamalar ve son araştırmalar
www.pubmed.com
6
Alzheimer ve fizyoterapi
2. kaynak sayfa, 579-586
7
Kanıta dayalı tedavi yöntemleri ve araştırmalar
www.pubmed.com
8
Periferik Nöropati ve fizyoterapi
3. kaynak sayfa, 177-191
9
Son yapılan fizyoterapi araştırmaları
www.pubmed.com
10
Vestibuler hipofonksiyonda fizyoterapi
2. kaynak sayfa, 517-527
11
Güncel kaynak tartışma
www.pubmed.com
12
Meniere hastalığı
http://www.ctf.edu.tr/stek/pdfs/10/1017nk.pdf
13
Lou Gehrig’s (Amyotrophic lateral sclerosis) ve fizyoterapi
3. kaynak, sayfa 383-388
14
Güncel kaynak tartışması
www.pubmed.com
Kaynak
ders notu verilecektir
1- Karaduman AA., Yılmaz ÖT Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nörolojik Rehabilitasyon, Kardiyopulmoner Rehabilitasyon. Pelikan, 2016
2- Karaduman AA., Yılmaz ÖT Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Genel Fizyoterapi. Pelikan, 2016
3- Algun ZC. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel, 2018
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
4
56
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
109
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(109/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
FİZYOTERAPİ SEMİNER I
-
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi Verenler
Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Farklı konularda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Derse genel giriş,Vestibüler hastalıklar ve fizyoterapi,Kanıta dayalı fizyoterapi yöntemleri ve son araştırmalar, değerlendirmeler,Benign pozisyonel vertigo ve fizyoterapi,Kanıta dayalı uygulamalar ve son araştırmalar,Alzheimer ve fizyoterapi,Kanıta dayalı tedavi yöntemleri ve araştırmalar,Periferik Nöropati ve fizyoterapi,Son yapılan fizyoterapi araştırmaları,Vestibuler hipofonksiyonda fizyoterapi,Güncel kaynak tartışma,Meniere hastalığı,Lou Gehrig’s (Amyotrophic lateral sclerosis) ve fizyoterapi,Güncel kaynak tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Multıple Sklerozda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışabilmesi
37, 9
A, G
Vestibuler fonksiyon bozuklukları ve fizyoterapi yöntemlerini tanımlayabilmesi
37, 9
A, G
Alzheimer rehabilitasyon ilkeleri ve yöntemlerini değerlendirebilmesi
37, 9
A, G
Alzheimer tedavisinde son yapılmış olan araştırmaları, kanıta dayalı uygulamaları analiz edebilmesi
37, 9
A, G
Amyotrophic lateral sclerosis ve tedavisini tartışabilmesi
37, 9
A, G
Öğretim Yöntemleri:
37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Derse genel giriş
3. kaynak, sayfa:141-157, 533-539
2
Vestibüler hastalıklar ve fizyoterapi
3. kaynak sayfa, 141-153
3
Kanıta dayalı fizyoterapi yöntemleri ve son araştırmalar, değerlendirmeler
www.pubmed.com
4
Benign pozisyonel vertigo ve fizyoterapi
3. kaynak sayfa, 515-520
5
Kanıta dayalı uygulamalar ve son araştırmalar
www.pubmed.com
6
Alzheimer ve fizyoterapi
2. kaynak sayfa, 579-586
7
Kanıta dayalı tedavi yöntemleri ve araştırmalar
www.pubmed.com
8
Periferik Nöropati ve fizyoterapi
3. kaynak sayfa, 177-191
9
Son yapılan fizyoterapi araştırmaları
www.pubmed.com
10
Vestibuler hipofonksiyonda fizyoterapi
2. kaynak sayfa, 517-527
11
Güncel kaynak tartışma
www.pubmed.com
12
Meniere hastalığı
http://www.ctf.edu.tr/stek/pdfs/10/1017nk.pdf
13
Lou Gehrig’s (Amyotrophic lateral sclerosis) ve fizyoterapi
3. kaynak, sayfa 383-388
14
Güncel kaynak tartışması
www.pubmed.com
Kaynak
ders notu verilecektir
1- Karaduman AA., Yılmaz ÖT Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nörolojik Rehabilitasyon, Kardiyopulmoner Rehabilitasyon. Pelikan, 2016
2- Karaduman AA., Yılmaz ÖT Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Genel Fizyoterapi. Pelikan, 2016
3- Algun ZC. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel, 2018
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.