Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KORUYUCU FİZYOTERAPİ-Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlıklı hasta ve farklı yaş gruplarında koruyucufizyoterapiyi öğrenmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaşam stili tıbbı ve fizyoterapisi,Interdisipliner toplum tabanlı çalışmalar,Kronik hastalık riskleri ve bireysel kontrolü,Çalışanlarda yaralanmalardan koruma,Onkolojide koruyucu fizyoterapi,Spor yaralanmalarında koruyucu fizyoterapi,Vaka sunumu,Pediatrik koruyucu fizyoterapi,Yaşlılarda koruyucu fizyoterapi,Koruyucu fizyoterapide ergonomik düzenlemelerin yeri,Kanıta dayalı koruyucu fizyoterapi,Ulusal ve uluslarası düzeyde prevensiyon politikaları,Olgu örnekleri,Koruyucu tıp / fizyoterapi için elektronik sağlık kayıtları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Koruyucu fizyoterapi ve yaşam tıbbı kavramlarını tanımlayabilmesi10, 9A, E
Koruyucu fizyoterapi değerlendirme ve izleme yaklaşımlarını planlayabilmesi10, 9A, E
Koruyucu fizyoterapide değerlendirme yöntemlerini uygulayabilmesi10, 9A, E
Farklı yaş gruplarına uygun koruyucu fizyoterapi kampanyaları tasarlayabilmesi10, 9A, E
Sağlıklı bireylerde nörolojik, muskuloskeletal, kardiyopulmoner koruyucu fizyoterapi yaklaşımlarına karar verebilmesi10, 9A, E
Koruyucu fizyoterapide toplum tabanlı egzersiz modelleri geliştirebilmesi10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaşam stili tıbbı ve fizyoterapisihttp://www.tihudum.org/tihud_content/uploads/assets/7.15.pdf
2Interdisipliner toplum tabanlı çalışmalarWeb taraması
3Kronik hastalık riskleri ve bireysel kontrolühttps://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/kitaplar/khrfat.pdf
4Çalışanlarda yaralanmalardan korumahttps://www.csgb.gov.tr/media/2052/6331.pdf
5Onkolojide koruyucu fizyoterapihttps://www.kanser.org/saglik/userfiles/file/4_TTOD_Kongre_Kitapcigi.pdf
6Spor yaralanmalarında koruyucu fizyoterapihttp://www.klinikgelisim.org.tr/eskisayi/klinik_2009_22_1/9.pdf
7Vaka sunumuWeb taraması
8Pediatrik koruyucu fizyoterapihttp://eyh.aile.gov.tr/data/549c100e369dc526905eb409/motor%20fonksiyonel%20problemi%20olan%20%C3%A7ocuklar.pdf
9Yaşlılarda koruyucu fizyoterapihttps://www.researchgate.net/publication/316102162_GERIATRIK_HASTALARDA_KORUYUCU_REHABILITASYON
10Koruyucu fizyoterapide ergonomik düzenlemelerin yerihttp://www.ttb.org.tr/dergi/index.php/msg/article/view/332
11Kanıta dayalı koruyucu fizyoterapiwww.pubmed.com
12Ulusal ve uluslarası düzeyde prevensiyon politikalarıWeb taraması
13Olgu örnekleriWeb taraması
14Koruyucu tıp / fizyoterapi için elektronik sağlık kayıtlarıhttp://dijitalhastane.saglik.gov.tr/TR,4874/ehr-electronic-health-record---esk-elektronik-saglik-kaydi.html
Kaynak
Ppt sunum
Medipol Üniversitesi e- kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi51050
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer51260
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)229
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(229/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KORUYUCU FİZYOTERAPİ-Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlıklı hasta ve farklı yaş gruplarında koruyucufizyoterapiyi öğrenmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaşam stili tıbbı ve fizyoterapisi,Interdisipliner toplum tabanlı çalışmalar,Kronik hastalık riskleri ve bireysel kontrolü,Çalışanlarda yaralanmalardan koruma,Onkolojide koruyucu fizyoterapi,Spor yaralanmalarında koruyucu fizyoterapi,Vaka sunumu,Pediatrik koruyucu fizyoterapi,Yaşlılarda koruyucu fizyoterapi,Koruyucu fizyoterapide ergonomik düzenlemelerin yeri,Kanıta dayalı koruyucu fizyoterapi,Ulusal ve uluslarası düzeyde prevensiyon politikaları,Olgu örnekleri,Koruyucu tıp / fizyoterapi için elektronik sağlık kayıtları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Koruyucu fizyoterapi ve yaşam tıbbı kavramlarını tanımlayabilmesi10, 9A, E
Koruyucu fizyoterapi değerlendirme ve izleme yaklaşımlarını planlayabilmesi10, 9A, E
Koruyucu fizyoterapide değerlendirme yöntemlerini uygulayabilmesi10, 9A, E
Farklı yaş gruplarına uygun koruyucu fizyoterapi kampanyaları tasarlayabilmesi10, 9A, E
Sağlıklı bireylerde nörolojik, muskuloskeletal, kardiyopulmoner koruyucu fizyoterapi yaklaşımlarına karar verebilmesi10, 9A, E
Koruyucu fizyoterapide toplum tabanlı egzersiz modelleri geliştirebilmesi10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaşam stili tıbbı ve fizyoterapisihttp://www.tihudum.org/tihud_content/uploads/assets/7.15.pdf
2Interdisipliner toplum tabanlı çalışmalarWeb taraması
3Kronik hastalık riskleri ve bireysel kontrolühttps://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/kitaplar/khrfat.pdf
4Çalışanlarda yaralanmalardan korumahttps://www.csgb.gov.tr/media/2052/6331.pdf
5Onkolojide koruyucu fizyoterapihttps://www.kanser.org/saglik/userfiles/file/4_TTOD_Kongre_Kitapcigi.pdf
6Spor yaralanmalarında koruyucu fizyoterapihttp://www.klinikgelisim.org.tr/eskisayi/klinik_2009_22_1/9.pdf
7Vaka sunumuWeb taraması
8Pediatrik koruyucu fizyoterapihttp://eyh.aile.gov.tr/data/549c100e369dc526905eb409/motor%20fonksiyonel%20problemi%20olan%20%C3%A7ocuklar.pdf
9Yaşlılarda koruyucu fizyoterapihttps://www.researchgate.net/publication/316102162_GERIATRIK_HASTALARDA_KORUYUCU_REHABILITASYON
10Koruyucu fizyoterapide ergonomik düzenlemelerin yerihttp://www.ttb.org.tr/dergi/index.php/msg/article/view/332
11Kanıta dayalı koruyucu fizyoterapiwww.pubmed.com
12Ulusal ve uluslarası düzeyde prevensiyon politikalarıWeb taraması
13Olgu örnekleriWeb taraması
14Koruyucu tıp / fizyoterapi için elektronik sağlık kayıtlarıhttp://dijitalhastane.saglik.gov.tr/TR,4874/ehr-electronic-health-record---esk-elektronik-saglik-kaydi.html
Kaynak
Ppt sunum
Medipol Üniversitesi e- kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:54