İnceleme ve farklı egzersiz modalitelerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; İnceleme ve değerlendirme,Kas kuvvet ve gereçlerini değerlendirme,Normal eklem hareketinin ölçümü ve nöromüsküler etkileri,Kas gücü, endurans ve fonksiyonel değerlendirme,Plyometrik program planlama ve gereçleri,Plyometrik nöromüsküler prensipler,Proprioseptif değerlendirme,Yürümenin mekaniği ve gereçleri,İmmobilizasyonun etkileri,Terapatik egzersizin temel komponentleri,Kognitif değerlendirme,Denge ve koordinasyon değerlendirmesi,Yardımcı gereçlerle egzersiz,Swiss Balls ve Foamrollers uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Değerlendirmeyi tartışabilmesi
18, 4, 9
A
Eklem mobilitesini tanımlayabilmesi
18, 9
A
Plyometrik programı tartışabilmesi
10, 18, 9
A
Terapatik egzersiz komponentlerini tartışabilmesi
18, 4, 9
A
İmmobilizasyonun etkilerini tanımlayabilmesi
18, 4, 9
A
Ambulasyonun mekaniğini tanımlayabilmesi
18, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
İnceleme ve değerlendirme
5. kaynak sayfa 1-60
2
Kas kuvvet ve gereçlerini değerlendirme
5. kaynak sayfa, 120-194
3
Normal eklem hareketinin ölçümü ve nöromüsküler etkileri
5. kaynak sayfa, 62-115
4
Kas gücü, endurans ve fonksiyonel değerlendirme
5. kaynak sayfa, 120-194
5
Plyometrik program planlama ve gereçleri
6. kaynak sayfa 119-142
6
Plyometrik nöromüsküler prensipler
6. kaynak sayfa 119-142
7
Proprioseptif değerlendirme
6. kaynak sayfa 93-113
8
Yürümenin mekaniği ve gereçleri
4. kaynak sayfa, 3-19
9
İmmobilizasyonun etkileri
7. kaynak sayfa 249-266
10
Terapatik egzersizin temel komponentleri
6. kaynak sayfa 1-16
11
Kognitif değerlendirme
12
Denge ve koordinasyon değerlendirmesi
6. kaynak sayfa 203-221
13
Yardımcı gereçlerle egzersiz
14
Swiss Balls ve Foamrollers uygulama
6. kaynak sayfa 157-170
Kaynak
Ders notu verilecektir
1. Michael A. Paglia rulo introduction to physical therapy, Mosby Elsevier, 2007.
2. Karel Levit, Manipulative therapy, Churchill Livingstone-Elsevier, 2010.
3. John Gormley, Juliette Hussey Exercise therapy prevention and treatment of disease, Blackwell publishing, 2004.
4. Perry J., Burnfield J. Gait Analysis, Slack, 2010
5. Otman S., Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. Hipokrat 2016
6. Gelecek N. Terapatik Egzersiz O'tıp 2016,
7. Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Nobel 2015
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
5
70
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
3
42
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
7
4
28
Proje Sunumu / Seminer
7
1
7
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
5
5
25
Genel Sınav ve Hazırlığı
6
6
36
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
236
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
FİZYOTERAPİDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME
-
Güz Dönemi
2+2
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi Verenler
Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
İnceleme ve farklı egzersiz modalitelerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; İnceleme ve değerlendirme,Kas kuvvet ve gereçlerini değerlendirme,Normal eklem hareketinin ölçümü ve nöromüsküler etkileri,Kas gücü, endurans ve fonksiyonel değerlendirme,Plyometrik program planlama ve gereçleri,Plyometrik nöromüsküler prensipler,Proprioseptif değerlendirme,Yürümenin mekaniği ve gereçleri,İmmobilizasyonun etkileri,Terapatik egzersizin temel komponentleri,Kognitif değerlendirme,Denge ve koordinasyon değerlendirmesi,Yardımcı gereçlerle egzersiz,Swiss Balls ve Foamrollers uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Değerlendirmeyi tartışabilmesi
18, 4, 9
A
Eklem mobilitesini tanımlayabilmesi
18, 9
A
Plyometrik programı tartışabilmesi
10, 18, 9
A
Terapatik egzersiz komponentlerini tartışabilmesi
18, 4, 9
A
İmmobilizasyonun etkilerini tanımlayabilmesi
18, 4, 9
A
Ambulasyonun mekaniğini tanımlayabilmesi
18, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
İnceleme ve değerlendirme
5. kaynak sayfa 1-60
2
Kas kuvvet ve gereçlerini değerlendirme
5. kaynak sayfa, 120-194
3
Normal eklem hareketinin ölçümü ve nöromüsküler etkileri
5. kaynak sayfa, 62-115
4
Kas gücü, endurans ve fonksiyonel değerlendirme
5. kaynak sayfa, 120-194
5
Plyometrik program planlama ve gereçleri
6. kaynak sayfa 119-142
6
Plyometrik nöromüsküler prensipler
6. kaynak sayfa 119-142
7
Proprioseptif değerlendirme
6. kaynak sayfa 93-113
8
Yürümenin mekaniği ve gereçleri
4. kaynak sayfa, 3-19
9
İmmobilizasyonun etkileri
7. kaynak sayfa 249-266
10
Terapatik egzersizin temel komponentleri
6. kaynak sayfa 1-16
11
Kognitif değerlendirme
12
Denge ve koordinasyon değerlendirmesi
6. kaynak sayfa 203-221
13
Yardımcı gereçlerle egzersiz
14
Swiss Balls ve Foamrollers uygulama
6. kaynak sayfa 157-170
Kaynak
Ders notu verilecektir
1. Michael A. Paglia rulo introduction to physical therapy, Mosby Elsevier, 2007.
2. Karel Levit, Manipulative therapy, Churchill Livingstone-Elsevier, 2010.
3. John Gormley, Juliette Hussey Exercise therapy prevention and treatment of disease, Blackwell publishing, 2004.
4. Perry J., Burnfield J. Gait Analysis, Slack, 2010
5. Otman S., Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. Hipokrat 2016
6. Gelecek N. Terapatik Egzersiz O'tıp 2016,
7. Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Nobel 2015
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.