Vücut bölgelerine göre egzersiz ve fonksiyonel aktivitelerin değerlendirilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Fonksiyonel egzersiz,fiziksel aktivite ve kas aktivite tipleri,Vücut farkındalığı ve mobilite bozukluklarında germe,Terapatik egzersizin iyileşmeye etkisi,Spina ve Sakroiliak rehabilitasyon teknikleri,Omuz ve kol rehabilitasyon teknikleri,Dirsek ve önkol rehabilitasyon teknikleri,Elbileği ve el rehabilitasyon teknikleri,Ayak,ayakbileği ve bacak rehabilitasyon uygulamaları,Diz ve uyluk rehabilitasyon uygulamaları,Kalça rehabilitasyon uygulamaları,Germe teknikleri,Aquatik terapatik egzersiz prensipleri ve derin su egzersizleri,Proprioseptif terapatik egzersizler,Denge ve koordinasyon egzersizleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Fonksiyonel egzersiz ve aktiviteleri tanıyıp, iyileşmeye etkisini tartışabilmesi
37, 9
A, G
Vücut farkındalığını, gevşemeyi açıklayabilmesi
37, 9
A, G
Rehabilitasyon tekniklerini ve uygulamayı açıklayabilmesi
37, 9
A, G
Alt ve üst ekstremite rehabilitasyon uygulamasını tanımlayabilmesi
37, 9
A, G
Terapatik egzersizi tanımlayıp ayırtedebilmesi
37, 9
A, G
Öğretim Yöntemleri:
37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Fonksiyonel egzersiz,fiziksel aktivite ve kas aktivite tipleri
4. kaynak sayfa, 1-16
2
Vücut farkındalığı ve mobilite bozukluklarında germe
4. kaynak sayfa, 173-200
3
Terapatik egzersizin iyileşmeye etkisi
4. kaynak sayfa, 15-16
4
Spina ve Sakroiliak rehabilitasyon teknikleri
5. kaynak sayfa, 273-302
5
Omuz ve kol rehabilitasyon teknikleri
5. kaynak sayfa, 309-317
6
Dirsek ve önkol rehabilitasyon teknikleri
5. kaynak sayfa, 309-317
7
Elbileği ve el rehabilitasyon teknikleri
5. kaynak sayfa, 309-317
8
Ayak,ayakbileği ve bacak rehabilitasyon uygulamaları
5. kaynak sayfa, 319-325
9
Diz ve uyluk rehabilitasyon uygulamaları
5. kaynak sayfa, 327-331
10
Kalça rehabilitasyon uygulamaları
5. kaynak sayfa, 333-343
11
Germe teknikleri
4. kaynak sayfa, 77-89
12
Aquatik terapatik egzersiz prensipleri ve derin su egzersizleri
4. kaynak sayfa, 223-232
13
Proprioseptif terapatik egzersizler
4. kaynak sayfa, 93-113
14
Denge ve koordinasyon egzersizleri
4. kaynak sayfa, 203-221
Kaynak
Ders Notu
1- Stuart Porter,Tidy’s Physiotherapy. Elsvier Butterworth-Heinemann,2003
2- Lori Thein Brody, Carrie M.Hall.
Therapeutic Exercise Moving Toward Function, Lippincott Williams&Wilkins,2011
3- Donalt A. Neumann,Kinesiology of Musculoskeletal System Foundations for Rehabilitation. Mosby Elsevier. 2010
4- Gelecek N., Terapatik Egzersiz,O'Tıp Kitapevi, 2016
5- Yüksel İ. Ortopedik Problemlerde Manuel Terapi, Hipokrat Ktapevi,2017
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
8
112
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
180
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30)
6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
KLİNİK FİZYOTERAPİ II
-
Bahar Dönemi
3+0
3
6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ
Dersi Verenler
Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Vücut bölgelerine göre egzersiz ve fonksiyonel aktivitelerin değerlendirilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Fonksiyonel egzersiz,fiziksel aktivite ve kas aktivite tipleri,Vücut farkındalığı ve mobilite bozukluklarında germe,Terapatik egzersizin iyileşmeye etkisi,Spina ve Sakroiliak rehabilitasyon teknikleri,Omuz ve kol rehabilitasyon teknikleri,Dirsek ve önkol rehabilitasyon teknikleri,Elbileği ve el rehabilitasyon teknikleri,Ayak,ayakbileği ve bacak rehabilitasyon uygulamaları,Diz ve uyluk rehabilitasyon uygulamaları,Kalça rehabilitasyon uygulamaları,Germe teknikleri,Aquatik terapatik egzersiz prensipleri ve derin su egzersizleri,Proprioseptif terapatik egzersizler,Denge ve koordinasyon egzersizleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Fonksiyonel egzersiz ve aktiviteleri tanıyıp, iyileşmeye etkisini tartışabilmesi
37, 9
A, G
Vücut farkındalığını, gevşemeyi açıklayabilmesi
37, 9
A, G
Rehabilitasyon tekniklerini ve uygulamayı açıklayabilmesi
37, 9
A, G
Alt ve üst ekstremite rehabilitasyon uygulamasını tanımlayabilmesi
37, 9
A, G
Terapatik egzersizi tanımlayıp ayırtedebilmesi
37, 9
A, G
Öğretim Yöntemleri:
37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Fonksiyonel egzersiz,fiziksel aktivite ve kas aktivite tipleri
4. kaynak sayfa, 1-16
2
Vücut farkındalığı ve mobilite bozukluklarında germe
4. kaynak sayfa, 173-200
3
Terapatik egzersizin iyileşmeye etkisi
4. kaynak sayfa, 15-16
4
Spina ve Sakroiliak rehabilitasyon teknikleri
5. kaynak sayfa, 273-302
5
Omuz ve kol rehabilitasyon teknikleri
5. kaynak sayfa, 309-317
6
Dirsek ve önkol rehabilitasyon teknikleri
5. kaynak sayfa, 309-317
7
Elbileği ve el rehabilitasyon teknikleri
5. kaynak sayfa, 309-317
8
Ayak,ayakbileği ve bacak rehabilitasyon uygulamaları
5. kaynak sayfa, 319-325
9
Diz ve uyluk rehabilitasyon uygulamaları
5. kaynak sayfa, 327-331
10
Kalça rehabilitasyon uygulamaları
5. kaynak sayfa, 333-343
11
Germe teknikleri
4. kaynak sayfa, 77-89
12
Aquatik terapatik egzersiz prensipleri ve derin su egzersizleri
4. kaynak sayfa, 223-232
13
Proprioseptif terapatik egzersizler
4. kaynak sayfa, 93-113
14
Denge ve koordinasyon egzersizleri
4. kaynak sayfa, 203-221
Kaynak
Ders Notu
1- Stuart Porter,Tidy’s Physiotherapy. Elsvier Butterworth-Heinemann,2003
2- Lori Thein Brody, Carrie M.Hall.
Therapeutic Exercise Moving Toward Function, Lippincott Williams&Wilkins,2011
3- Donalt A. Neumann,Kinesiology of Musculoskeletal System Foundations for Rehabilitation. Mosby Elsevier. 2010
4- Gelecek N., Terapatik Egzersiz,O'Tıp Kitapevi, 2016
5- Yüksel İ. Ortopedik Problemlerde Manuel Terapi, Hipokrat Ktapevi,2017
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.