Multidisipliner Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda elektrofiziksel ajan gerektiren klinik problemler ile klinik uygulama yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Fizyoterapide elektrofiziksel ajan kullanımı,Elektrofiziksel ajanların etkileri,Ekstracorporeal şok dalga tedavisi,Biofeedback tedavisi ve etkileri,Tüm vücut vibrasyon terapisi,Lazer ve etkileri,Rus akımlar ve Ultra reiz akımlar,Magnetik alan ve transkranyal Magnetik stimülasyon,Nöromüsküler elektrik stimülasyon,Kranyal elektrik stimülasyon,Pnömatik kompresyon tedavisi, Matriks Ritm Tedavisi,Özel durumlarda elektrofiziksel ajanlar ile tedavi: pediatrik ve yaşlı bireyler,Özel durumlarda elektrofiziksel ajanlar ile tedavi: Onkolojik hasta; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Multidisipliner tedavi yaklaşımında elektrofiziksel ajan kullanımını tartışır.
18, 9
E
Elektrofiziksel ajanların kullanım alanlarını açıklar.
18, 9
E
Farklı patolojilerde tedavi mekanizmasını özetler.
18, 9
E
Farklı elektrofiziksel ajanların etkilerini karşılaştırır.
Özel durumlarda elektrofiziksel ajanlar ile tedavi: pediatrik ve yaşlı bireyler
5. kaynak sf 507-521
14
Özel durumlarda elektrofiziksel ajanlar ile tedavi: Onkolojik hasta
5. kaynak sf 507-521
Kaynak
Mebis Notları
1. Therapeutic Modalities for Physical Therapists, W.E.Prentice, 2002,McGraw-Hill
2. Nelson MR, Currier PD, (Eds). ClinicalElectrotherapy (2nd ed.). California: Appletone and Lange; 1991.
3. Kahn J. Principles and Practice of Electrotherapy(4th ed.). New York, Edinburg, London, Melbourne:Churchill Livingstone; 2000.
4. Alain-Yvan Belanger, Evidence Based Guide to Therapeutic Physical Agents: Çeviri Editörü; Edibe Yakut, Kanıta Dayalı Elektroterapi ,Pelikan yayınları; 2008
5. Fiziksel Modaliteler ve Elekrtoterapi, A.Razak Özdinçler, 2014,İstanbul Tıp Kitapevi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
10
140
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
5
10
50
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
253
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(253/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İLERİ ELEKTRO - FİZİKSEL ARAÇLAR
-
Güz Dönemi
2+0
2
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Burak MENEK
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Multidisipliner Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda elektrofiziksel ajan gerektiren klinik problemler ile klinik uygulama yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Fizyoterapide elektrofiziksel ajan kullanımı,Elektrofiziksel ajanların etkileri,Ekstracorporeal şok dalga tedavisi,Biofeedback tedavisi ve etkileri,Tüm vücut vibrasyon terapisi,Lazer ve etkileri,Rus akımlar ve Ultra reiz akımlar,Magnetik alan ve transkranyal Magnetik stimülasyon,Nöromüsküler elektrik stimülasyon,Kranyal elektrik stimülasyon,Pnömatik kompresyon tedavisi, Matriks Ritm Tedavisi,Özel durumlarda elektrofiziksel ajanlar ile tedavi: pediatrik ve yaşlı bireyler,Özel durumlarda elektrofiziksel ajanlar ile tedavi: Onkolojik hasta; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Multidisipliner tedavi yaklaşımında elektrofiziksel ajan kullanımını tartışır.
18, 9
E
Elektrofiziksel ajanların kullanım alanlarını açıklar.
18, 9
E
Farklı patolojilerde tedavi mekanizmasını özetler.
18, 9
E
Farklı elektrofiziksel ajanların etkilerini karşılaştırır.
Özel durumlarda elektrofiziksel ajanlar ile tedavi: pediatrik ve yaşlı bireyler
5. kaynak sf 507-521
14
Özel durumlarda elektrofiziksel ajanlar ile tedavi: Onkolojik hasta
5. kaynak sf 507-521
Kaynak
Mebis Notları
1. Therapeutic Modalities for Physical Therapists, W.E.Prentice, 2002,McGraw-Hill
2. Nelson MR, Currier PD, (Eds). ClinicalElectrotherapy (2nd ed.). California: Appletone and Lange; 1991.
3. Kahn J. Principles and Practice of Electrotherapy(4th ed.). New York, Edinburg, London, Melbourne:Churchill Livingstone; 2000.
4. Alain-Yvan Belanger, Evidence Based Guide to Therapeutic Physical Agents: Çeviri Editörü; Edibe Yakut, Kanıta Dayalı Elektroterapi ,Pelikan yayınları; 2008
5. Fiziksel Modaliteler ve Elekrtoterapi, A.Razak Özdinçler, 2014,İstanbul Tıp Kitapevi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.