Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PROTEZ-Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÜst ve alt ekstremite protezlerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Parmak ve kısmi el amputasyonları,El bilek dezartikülasyonunda protez,Dirsek altı protezleri,Dirsek dezartikülasyon protezleri,Dirsek üstü protezleri,Omuz dezartikülasyon protezleri,Kozmetik protez komponentleri,Hybrid protez komponentleri,Myoelektrik kontrollü protez komponentleri,Kısmi ayak protezleri,Diz altı protezleri,Diz üstü protezleri,Kalça dezartikülasyon protezleri,Çocuklarda myoelektrik kontrollü protez komponentleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hareket sisteminin anatomisi ve nörofizyolojisini özetler.9E
Kısmi el ve el bileği protezleri değerlendirir.9E
Kozmetik protezleri ve kablo-aktivite protezleri tanımlar.9E
El-el bileği myoelektrik kontrollü protezleri tartışır.9E
Üst ekstremite protezlerini ve hibrit protezleri tartışır.9E
Üst ekstremite myoelektrik kontrollü protezleri değerlendirir.9E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Parmak ve kısmi el amputasyonları3. kaynak sayfa 837-858
2El bilek dezartikülasyonunda protez3. kaynak sayfa 837-858
3Dirsek altı protezleri3. kaynak sayfa 837-858
4Dirsek dezartikülasyon protezleri3. kaynak sayfa 837-858
5Dirsek üstü protezleri3. kaynak sayfa 837-858
6Omuz dezartikülasyon protezlerihttp://armdynamics.com/caffeine/uploads/files/published_articles/atlas_ch_21.pdf
7Kozmetik protez komponentlerihttp://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/28/71/711.pdf
8Hybrid protez komponentleriweb araştırması
9Myoelektrik kontrollü protez komponentleri2. kaynak sayfa 225-236
10Kısmi ayak protezleri2. kaynak sayfa, 31-46
11Diz altı protezleri2. kaynak sayfa, 47-88
12Diz üstü protezleri2. kaynak sayfa, 97-136
13Kalça dezartikülasyon protezleri2. kaynak sayfa, 137-146
14Çocuklarda myoelektrik kontrollü protez komponentleri2. kaynak sayfa 225-236
Kaynak
Mebis notları
1. Max Na’der, Upper extremity prostheses, Otto Bock Prosthetic compendium, Schiele&Schön, 1992. 2. Gül Şener, Fatih Elbahçeci, Protezler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları,2001. 3. Lusardi MM. Jorge M., Nielsen CC. Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation. Elsevier, 2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme148112
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer41040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)230
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PROTEZ-Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÜst ve alt ekstremite protezlerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Parmak ve kısmi el amputasyonları,El bilek dezartikülasyonunda protez,Dirsek altı protezleri,Dirsek dezartikülasyon protezleri,Dirsek üstü protezleri,Omuz dezartikülasyon protezleri,Kozmetik protez komponentleri,Hybrid protez komponentleri,Myoelektrik kontrollü protez komponentleri,Kısmi ayak protezleri,Diz altı protezleri,Diz üstü protezleri,Kalça dezartikülasyon protezleri,Çocuklarda myoelektrik kontrollü protez komponentleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hareket sisteminin anatomisi ve nörofizyolojisini özetler.9E
Kısmi el ve el bileği protezleri değerlendirir.9E
Kozmetik protezleri ve kablo-aktivite protezleri tanımlar.9E
El-el bileği myoelektrik kontrollü protezleri tartışır.9E
Üst ekstremite protezlerini ve hibrit protezleri tartışır.9E
Üst ekstremite myoelektrik kontrollü protezleri değerlendirir.9E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Parmak ve kısmi el amputasyonları3. kaynak sayfa 837-858
2El bilek dezartikülasyonunda protez3. kaynak sayfa 837-858
3Dirsek altı protezleri3. kaynak sayfa 837-858
4Dirsek dezartikülasyon protezleri3. kaynak sayfa 837-858
5Dirsek üstü protezleri3. kaynak sayfa 837-858
6Omuz dezartikülasyon protezlerihttp://armdynamics.com/caffeine/uploads/files/published_articles/atlas_ch_21.pdf
7Kozmetik protez komponentlerihttp://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/28/71/711.pdf
8Hybrid protez komponentleriweb araştırması
9Myoelektrik kontrollü protez komponentleri2. kaynak sayfa 225-236
10Kısmi ayak protezleri2. kaynak sayfa, 31-46
11Diz altı protezleri2. kaynak sayfa, 47-88
12Diz üstü protezleri2. kaynak sayfa, 97-136
13Kalça dezartikülasyon protezleri2. kaynak sayfa, 137-146
14Çocuklarda myoelektrik kontrollü protez komponentleri2. kaynak sayfa 225-236
Kaynak
Mebis notları
1. Max Na’der, Upper extremity prostheses, Otto Bock Prosthetic compendium, Schiele&Schön, 1992. 2. Gül Şener, Fatih Elbahçeci, Protezler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları,2001. 3. Lusardi MM. Jorge M., Nielsen CC. Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation. Elsevier, 2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:54