Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Bahar Dönemi0+0-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYüksek lisans öğrencilerinin uygun yöntemlerle bilimsel çalışma planlama, sunmalarını ve tartışmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi,Araştırma metodu, analiz yöntemlerinin seçimi ve etik problemler,Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve sonuçlarının tartışılması,Makale yazarken dikkat edilecek konular,Tez yazımında uyulması gereken ilkeler,Güncel fizyoterapi yaklaşımları,Kanıta dayalı elektrofiziksel yöntemler,Kanıta dayalı fiziksel aktivite ve egzersiz uygulamaları,Kanıta dayalı nörofizyolojik yaklaşımlar,Fizyoterapide teknolojik yaklaşımlar,Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklik,Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları,Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları,Vaka değerlendirme, tedavi programını belirleme ve sunum; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel makale yazar18, 9E, F
Elde edilen sonuçları özetler18, 9E, F
Kanıta dayalı ve teknolojik fizyoterapi yaklaşımlarını değerlendirir18, 9E, F
Robotik tedavi ve sanal gerçeklik uygulamalarını tartışır18, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimiLiteratür taraması
2Araştırma metodu, analiz yöntemlerinin seçimi ve etik problemlerLiteratür taraması
3Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve sonuçlarının tartışılmasıLiteratür taraması
4Makale yazarken dikkat edilecek konularLiteratür taraması
5Tez yazımında uyulması gereken ilkelerLiteratür taraması
6Güncel fizyoterapi yaklaşımlarıLiteratür taraması
7Kanıta dayalı elektrofiziksel yöntemlerLiteratür taraması
8Kanıta dayalı fiziksel aktivite ve egzersiz uygulamalarıLiteratür taraması
9Kanıta dayalı nörofizyolojik yaklaşımlarLiteratür taraması
10Fizyoterapide teknolojik yaklaşımlarLiteratür taraması
11Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklikLiteratür taraması
12Probleme dayalı fizyoterapi uygulamalarıLiteratür taraması
13Probleme dayalı fizyoterapi uygulamalarıLiteratür taraması
14Vaka değerlendirme, tedavi programını belirleme ve sunumLiteratür taraması
Kaynak
Literatür taraması
1. Yakut E., Dalkılınç M., Kaya D., Kanıta Dayalı Elektroterapi .Pelikan Kitabevi 2008. 2. Ünal E. Fizyoterapide Kanıta Dayalı Egzersiz Yaklaşımları, Pelikan 2015 3. Karaduman A., Yıldırım S.A., Yılmaz Ö.T., Bobath Kavramı, Pelikan 2012

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14114
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)68
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(68/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Bahar Dönemi0+0-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYüksek lisans öğrencilerinin uygun yöntemlerle bilimsel çalışma planlama, sunmalarını ve tartışmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi,Araştırma metodu, analiz yöntemlerinin seçimi ve etik problemler,Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve sonuçlarının tartışılması,Makale yazarken dikkat edilecek konular,Tez yazımında uyulması gereken ilkeler,Güncel fizyoterapi yaklaşımları,Kanıta dayalı elektrofiziksel yöntemler,Kanıta dayalı fiziksel aktivite ve egzersiz uygulamaları,Kanıta dayalı nörofizyolojik yaklaşımlar,Fizyoterapide teknolojik yaklaşımlar,Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklik,Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları,Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları,Vaka değerlendirme, tedavi programını belirleme ve sunum; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel makale yazar18, 9E, F
Elde edilen sonuçları özetler18, 9E, F
Kanıta dayalı ve teknolojik fizyoterapi yaklaşımlarını değerlendirir18, 9E, F
Robotik tedavi ve sanal gerçeklik uygulamalarını tartışır18, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimiLiteratür taraması
2Araştırma metodu, analiz yöntemlerinin seçimi ve etik problemlerLiteratür taraması
3Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve sonuçlarının tartışılmasıLiteratür taraması
4Makale yazarken dikkat edilecek konularLiteratür taraması
5Tez yazımında uyulması gereken ilkelerLiteratür taraması
6Güncel fizyoterapi yaklaşımlarıLiteratür taraması
7Kanıta dayalı elektrofiziksel yöntemlerLiteratür taraması
8Kanıta dayalı fiziksel aktivite ve egzersiz uygulamalarıLiteratür taraması
9Kanıta dayalı nörofizyolojik yaklaşımlarLiteratür taraması
10Fizyoterapide teknolojik yaklaşımlarLiteratür taraması
11Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklikLiteratür taraması
12Probleme dayalı fizyoterapi uygulamalarıLiteratür taraması
13Probleme dayalı fizyoterapi uygulamalarıLiteratür taraması
14Vaka değerlendirme, tedavi programını belirleme ve sunumLiteratür taraması
Kaynak
Literatür taraması
1. Yakut E., Dalkılınç M., Kaya D., Kanıta Dayalı Elektroterapi .Pelikan Kitabevi 2008. 2. Ünal E. Fizyoterapide Kanıta Dayalı Egzersiz Yaklaşımları, Pelikan 2015 3. Karaduman A., Yıldırım S.A., Yılmaz Ö.T., Bobath Kavramı, Pelikan 2012

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:54