Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı çalışmaların önemini ve güncel literatürü değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışma,Kanıt hiyerarşisi, limitasyonları,Kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama,Kanıtların değerlendirilmesi,Kanıtların aranması, elektronik veri tabanları,Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Kas-iskelet problemlerinde kanıta dayalı çalışmalar,Nörolojik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar,Ortopedik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar,Pediatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar,Geriatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Kanıta dayalı fizyoterapi kavramını tanımlar
16, 19, 9
E, F
Fizyoterapide kanıta dayalı araştırmanın önemini kavrar
16, 19, 9
E, F
Fizyoterapide klinik çalışma tasarımını planlar
16, 19, 9
E, F
Elektronik veri tabanlarını kullanarak kanıta dayalı çalışmaları listeler
19, 4, 9
E, F
Fizyoterapinin temel konuları ile ilgili güncel makale, meta-analiz ve kılavuzları tartışır
16, 19, 9
E, F
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışma
www.pubmed.com
2
Kanıt hiyerarşisi, limitasyonları
www.pubmed.com
3
Kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama
www.pubmed.com
4
Kanıtların değerlendirilmesi
www.pubmed.com
5
Kanıtların aranması, elektronik veri tabanları
www.pubmed.com
6
Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı sonuç ölçümleri
www.pubmed.com
7
Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı sonuç ölçümleri
www.pubmed.com
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri
www.pubmed.com
9
Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri
www.pubmed.com
10
Kas-iskelet problemlerinde kanıta dayalı çalışmalar
www.pubmed.com
11
Nörolojik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar
www.pubmed.com
12
Ortopedik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar
www.pubmed.com
13
Pediatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar
www.pubmed.com
14
Geriatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar
www.pubmed.com
Kaynak
www.pubmed.com
1. Practical Evidence Based Physiotherapy. Herbert R., Jamtvedt G. (Eds) Elsevier, Philadelphia, 2005
2. Qualitative Research in Evidence Based Rehabilitation. Hammell K.W., Carpenter C. Churchill Livingstone, 2004
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
4
56
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
3
42
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
7
5
35
Proje Sunumu / Seminer
7
2
14
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
6
5
30
Genel Sınav ve Hazırlığı
6
6
36
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
241
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(241/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
KANITA DAYALI FİZYOTERAPİ
-
Bahar Dönemi
2+0
2
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersi Verenler
Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı çalışmaların önemini ve güncel literatürü değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışma,Kanıt hiyerarşisi, limitasyonları,Kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama,Kanıtların değerlendirilmesi,Kanıtların aranması, elektronik veri tabanları,Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Kas-iskelet problemlerinde kanıta dayalı çalışmalar,Nörolojik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar,Ortopedik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar,Pediatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar,Geriatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Kanıta dayalı fizyoterapi kavramını tanımlar
16, 19, 9
E, F
Fizyoterapide kanıta dayalı araştırmanın önemini kavrar
16, 19, 9
E, F
Fizyoterapide klinik çalışma tasarımını planlar
16, 19, 9
E, F
Elektronik veri tabanlarını kullanarak kanıta dayalı çalışmaları listeler
19, 4, 9
E, F
Fizyoterapinin temel konuları ile ilgili güncel makale, meta-analiz ve kılavuzları tartışır
16, 19, 9
E, F
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışma
www.pubmed.com
2
Kanıt hiyerarşisi, limitasyonları
www.pubmed.com
3
Kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama
www.pubmed.com
4
Kanıtların değerlendirilmesi
www.pubmed.com
5
Kanıtların aranması, elektronik veri tabanları
www.pubmed.com
6
Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı sonuç ölçümleri
www.pubmed.com
7
Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı sonuç ölçümleri
www.pubmed.com
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri
www.pubmed.com
9
Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri
www.pubmed.com
10
Kas-iskelet problemlerinde kanıta dayalı çalışmalar
www.pubmed.com
11
Nörolojik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar
www.pubmed.com
12
Ortopedik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar
www.pubmed.com
13
Pediatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar
www.pubmed.com
14
Geriatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar
www.pubmed.com
Kaynak
www.pubmed.com
1. Practical Evidence Based Physiotherapy. Herbert R., Jamtvedt G. (Eds) Elsevier, Philadelphia, 2005
2. Qualitative Research in Evidence Based Rehabilitation. Hammell K.W., Carpenter C. Churchill Livingstone, 2004
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.