Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK FİZYOTERAPİ II-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Esra ATILGAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıVücut bölgelerine göre egzersiz ve fonksiyonel aktivitelerin değerlendirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Fonksiyonel egzersiz,fiziksel aktivite ve kas aktivite tipleri,Vücut farkındalığı ve mobilite bozukluklarında germe,Terapatik egzersizin iyileşmeye etkisi,Spina ve Sakroiliak rehabilitasyon teknikleri,Omuz ve kol rehabilitasyon teknikleri,Dirsek ve önkol rehabilitasyon teknikleri,Elbileği ve el rehabilitasyon teknikleri,Ayak,ayakbileği ve bacak rehabilitasyon uygulamaları,Diz ve uyluk rehabilitasyon uygulamaları,Kalça rehabilitasyon uygulamaları,Germe teknikleri,Aquatik terapatik egzersiz prensipleri ve derin su egzersizleri,Proprioseptif terapatik egzersizler,Denge ve koordinasyon egzersizleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fonksiyonel egzersiz ve aktiviteleri tanıyıp, iyileşmeye etkisini tartışabilmesi37, 9A, G
Vücut farkındalığını, gevşemeyi açıklayabilmesi37, 9A, G
Rehabilitasyon tekniklerini ve uygulamayı açıklayabilmesi37, 9A, G
Alt ve üst ekstremite rehabilitasyon uygulamasını tanımlayabilmesi37, 9A, G
Terapatik egzersizi tanımlayıp ayırtedebilmesi37, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fonksiyonel egzersiz,fiziksel aktivite ve kas aktivite tipleri4. kaynak sayfa, 1-16
2Vücut farkındalığı ve mobilite bozukluklarında germe4. kaynak sayfa, 173-200
3Terapatik egzersizin iyileşmeye etkisi4. kaynak sayfa, 15-16
4Spina ve Sakroiliak rehabilitasyon teknikleri5. kaynak sayfa, 273-302
5Omuz ve kol rehabilitasyon teknikleri5. kaynak sayfa, 309-317
6Dirsek ve önkol rehabilitasyon teknikleri5. kaynak sayfa, 309-317
7Elbileği ve el rehabilitasyon teknikleri5. kaynak sayfa, 309-317
8Ayak,ayakbileği ve bacak rehabilitasyon uygulamaları5. kaynak sayfa, 319-325
9Diz ve uyluk rehabilitasyon uygulamaları5. kaynak sayfa, 327-331
10Kalça rehabilitasyon uygulamaları5. kaynak sayfa, 333-343
11Germe teknikleri4. kaynak sayfa, 77-89
12Aquatik terapatik egzersiz prensipleri ve derin su egzersizleri4. kaynak sayfa, 223-232
13Proprioseptif terapatik egzersizler4. kaynak sayfa, 93-113
14Denge ve koordinasyon egzersizleri4. kaynak sayfa, 203-221
Kaynak
Ders Notu
1- Stuart Porter,Tidy’s Physiotherapy. Elsvier Butterworth-Heinemann,2003 2- Lori Thein Brody, Carrie M.Hall. Therapeutic Exercise Moving Toward Function, Lippincott Williams&Wilkins,2011 3- Donalt A. Neumann,Kinesiology of Musculoskeletal System Foundations for Rehabilitation. Mosby Elsevier. 2010 4- Gelecek N., Terapatik Egzersiz,O'Tıp Kitapevi, 2016 5- Yüksel İ. Ortopedik Problemlerde Manuel Terapi, Hipokrat Ktapevi,2017

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme148112
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)180
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK FİZYOTERAPİ II-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Esra ATILGAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıVücut bölgelerine göre egzersiz ve fonksiyonel aktivitelerin değerlendirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Fonksiyonel egzersiz,fiziksel aktivite ve kas aktivite tipleri,Vücut farkındalığı ve mobilite bozukluklarında germe,Terapatik egzersizin iyileşmeye etkisi,Spina ve Sakroiliak rehabilitasyon teknikleri,Omuz ve kol rehabilitasyon teknikleri,Dirsek ve önkol rehabilitasyon teknikleri,Elbileği ve el rehabilitasyon teknikleri,Ayak,ayakbileği ve bacak rehabilitasyon uygulamaları,Diz ve uyluk rehabilitasyon uygulamaları,Kalça rehabilitasyon uygulamaları,Germe teknikleri,Aquatik terapatik egzersiz prensipleri ve derin su egzersizleri,Proprioseptif terapatik egzersizler,Denge ve koordinasyon egzersizleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fonksiyonel egzersiz ve aktiviteleri tanıyıp, iyileşmeye etkisini tartışabilmesi37, 9A, G
Vücut farkındalığını, gevşemeyi açıklayabilmesi37, 9A, G
Rehabilitasyon tekniklerini ve uygulamayı açıklayabilmesi37, 9A, G
Alt ve üst ekstremite rehabilitasyon uygulamasını tanımlayabilmesi37, 9A, G
Terapatik egzersizi tanımlayıp ayırtedebilmesi37, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fonksiyonel egzersiz,fiziksel aktivite ve kas aktivite tipleri4. kaynak sayfa, 1-16
2Vücut farkındalığı ve mobilite bozukluklarında germe4. kaynak sayfa, 173-200
3Terapatik egzersizin iyileşmeye etkisi4. kaynak sayfa, 15-16
4Spina ve Sakroiliak rehabilitasyon teknikleri5. kaynak sayfa, 273-302
5Omuz ve kol rehabilitasyon teknikleri5. kaynak sayfa, 309-317
6Dirsek ve önkol rehabilitasyon teknikleri5. kaynak sayfa, 309-317
7Elbileği ve el rehabilitasyon teknikleri5. kaynak sayfa, 309-317
8Ayak,ayakbileği ve bacak rehabilitasyon uygulamaları5. kaynak sayfa, 319-325
9Diz ve uyluk rehabilitasyon uygulamaları5. kaynak sayfa, 327-331
10Kalça rehabilitasyon uygulamaları5. kaynak sayfa, 333-343
11Germe teknikleri4. kaynak sayfa, 77-89
12Aquatik terapatik egzersiz prensipleri ve derin su egzersizleri4. kaynak sayfa, 223-232
13Proprioseptif terapatik egzersizler4. kaynak sayfa, 93-113
14Denge ve koordinasyon egzersizleri4. kaynak sayfa, 203-221
Kaynak
Ders Notu
1- Stuart Porter,Tidy’s Physiotherapy. Elsvier Butterworth-Heinemann,2003 2- Lori Thein Brody, Carrie M.Hall. Therapeutic Exercise Moving Toward Function, Lippincott Williams&Wilkins,2011 3- Donalt A. Neumann,Kinesiology of Musculoskeletal System Foundations for Rehabilitation. Mosby Elsevier. 2010 4- Gelecek N., Terapatik Egzersiz,O'Tıp Kitapevi, 2016 5- Yüksel İ. Ortopedik Problemlerde Manuel Terapi, Hipokrat Ktapevi,2017

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:54