Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEDİATRİK NÖROLOJİ-Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGelişim basamakları, gelişimsel ve nörolojik bozukluklarda pediatrik nörolojiye ilişkin yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinir sisteminin gelişimi ve yapısı,Nörolojik değerlendirme: Öykü ve muayene,Mental ve motor gelişim basamakları,Bebek ve çocuklarda eğitimin temel ilkeleri,,Riskli bebek kavramı,Gelişimsel değerlendirme:,Gelişimsel Tarama Testleri ve Psikometrik Değerlendirme,Motor ve mental gelişme geriliği: Tanım ve yaklaşım,Serebral palsi,Nöbet ve Epilepsi,Nörometabolik/ Norodejeneratif Hastalık Gruplarına örnekler ile yaklaşım,Nöromusküler hastalıklar,Çocuklarda Ruhsal ve Nöropsikolojik Sorunlar: Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu,,Otizm ve nörolojik bulgular,Çocuklarda Dil ve Konuşma Gecikmeleri,Nörolojik Hastalıklarda Ekip Çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sinir sisteminin yapısını, işlevini ve gelişimini tanımlar.13, 14, 2, 4, 9A, E
Çocukluk yaş grubunda gelişim basamaklarını bilir.13, 14, 2, 4, 9A, E
Gelişimsel ve nörolojik bozuklukları sınıflar.13, 14, 2, 4, 9A, E
Çocukluk çağı nörolojik bozuklukları özetler.13, 14, 2, 4, 9A, E
Nörolojik bozuklukların tedavi yaklaşımlarını örneklendirerek açıklar.13, 14, 2, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinir sisteminin gelişimi ve yapısı4. kaynak sayfa, 525-532
2Nörolojik değerlendirme: Öykü ve muayene4. kaynak sayfa, 549-552
3Mental ve motor gelişim basamakları4. kaynak sayfa 525-532
4Bebek ve çocuklarda eğitimin temel ilkeleri,4. kaynak sayfa, 601-608
5Riskli bebek kavramı4. kaynak sayfa 549-555
6Gelişimsel değerlendirme:http://www.kimpsikoloji.com/cocuk-degerlendirme-testleri-egitimleri/
7Gelişimsel Tarama Testleri ve Psikometrik Değerlendirmehttp://www.metropolitantesti.com/geli%C5%9Fim-testleri-bilgileri/denver-ii-geli%C5%9Fimsel-tarama-testi.html
8Motor ve mental gelişme geriliği: Tanım ve yaklaşım4. kaynak sayfa 557-574
9Serebral palsi4. kaynak sayfa 557-574
10Nöbet ve Epilepsi
11Nörometabolik/ Norodejeneratif Hastalık Gruplarına örnekler ile yaklaşım4. kaynak sayfa 693-697
12Nöromusküler hastalıklar3. kaynağın çalışılması
13Çocuklarda Ruhsal ve Nöropsikolojik Sorunlar: Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu,http://www.turkpsikiyatri.com/c16s2/dikkateksikligi.pdf
14Otizm ve nörolojik bulgularhttp://dergipark.ulakbim.gov.tr/tfrd/article/view/5000109210/5000101643
15Çocuklarda Dil ve Konuşma Gecikmelerihttp://www.marmaramedicaljournal.org/pdf/pdf_MMJ_616.pdf
16Nörolojik Hastalıklarda Ekip ÇalışmasıÖnceki sunumların çalışılması
Kaynak
MEBİS Notları
1. Menkes, John H., Harvey B. Sarnat, and Bernard L. Maria, eds. Child neurology. Lippincott Williams & Wilkins, 2006. 2. Swaiman, Kenneth F., et al. Swaiman's pediatric neurology: principles and practice. Elsevier Health Sciences, 2011. 3. Karaduman A., Yılmaz Ö.T., Alemdaroğlu İ. Pediatrik Nöromusküler Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Pelikan 2014 4. Karaduman A., Yılmaz Ö.T.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ortopedik Rehabilitasyon Pediatrik Rehabilitasyon. Pelikan 2016

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme1412168
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)231
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(231/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEDİATRİK NÖROLOJİ-Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGelişim basamakları, gelişimsel ve nörolojik bozukluklarda pediatrik nörolojiye ilişkin yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinir sisteminin gelişimi ve yapısı,Nörolojik değerlendirme: Öykü ve muayene,Mental ve motor gelişim basamakları,Bebek ve çocuklarda eğitimin temel ilkeleri,,Riskli bebek kavramı,Gelişimsel değerlendirme:,Gelişimsel Tarama Testleri ve Psikometrik Değerlendirme,Motor ve mental gelişme geriliği: Tanım ve yaklaşım,Serebral palsi,Nöbet ve Epilepsi,Nörometabolik/ Norodejeneratif Hastalık Gruplarına örnekler ile yaklaşım,Nöromusküler hastalıklar,Çocuklarda Ruhsal ve Nöropsikolojik Sorunlar: Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu,,Otizm ve nörolojik bulgular,Çocuklarda Dil ve Konuşma Gecikmeleri,Nörolojik Hastalıklarda Ekip Çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sinir sisteminin yapısını, işlevini ve gelişimini tanımlar.13, 14, 2, 4, 9A, E
Çocukluk yaş grubunda gelişim basamaklarını bilir.13, 14, 2, 4, 9A, E
Gelişimsel ve nörolojik bozuklukları sınıflar.13, 14, 2, 4, 9A, E
Çocukluk çağı nörolojik bozuklukları özetler.13, 14, 2, 4, 9A, E
Nörolojik bozuklukların tedavi yaklaşımlarını örneklendirerek açıklar.13, 14, 2, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinir sisteminin gelişimi ve yapısı4. kaynak sayfa, 525-532
2Nörolojik değerlendirme: Öykü ve muayene4. kaynak sayfa, 549-552
3Mental ve motor gelişim basamakları4. kaynak sayfa 525-532
4Bebek ve çocuklarda eğitimin temel ilkeleri,4. kaynak sayfa, 601-608
5Riskli bebek kavramı4. kaynak sayfa 549-555
6Gelişimsel değerlendirme:http://www.kimpsikoloji.com/cocuk-degerlendirme-testleri-egitimleri/
7Gelişimsel Tarama Testleri ve Psikometrik Değerlendirmehttp://www.metropolitantesti.com/geli%C5%9Fim-testleri-bilgileri/denver-ii-geli%C5%9Fimsel-tarama-testi.html
8Motor ve mental gelişme geriliği: Tanım ve yaklaşım4. kaynak sayfa 557-574
9Serebral palsi4. kaynak sayfa 557-574
10Nöbet ve Epilepsi
11Nörometabolik/ Norodejeneratif Hastalık Gruplarına örnekler ile yaklaşım4. kaynak sayfa 693-697
12Nöromusküler hastalıklar3. kaynağın çalışılması
13Çocuklarda Ruhsal ve Nöropsikolojik Sorunlar: Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu,http://www.turkpsikiyatri.com/c16s2/dikkateksikligi.pdf
14Otizm ve nörolojik bulgularhttp://dergipark.ulakbim.gov.tr/tfrd/article/view/5000109210/5000101643
15Çocuklarda Dil ve Konuşma Gecikmelerihttp://www.marmaramedicaljournal.org/pdf/pdf_MMJ_616.pdf
16Nörolojik Hastalıklarda Ekip ÇalışmasıÖnceki sunumların çalışılması
Kaynak
MEBİS Notları
1. Menkes, John H., Harvey B. Sarnat, and Bernard L. Maria, eds. Child neurology. Lippincott Williams & Wilkins, 2006. 2. Swaiman, Kenneth F., et al. Swaiman's pediatric neurology: principles and practice. Elsevier Health Sciences, 2011. 3. Karaduman A., Yılmaz Ö.T., Alemdaroğlu İ. Pediatrik Nöromusküler Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Pelikan 2014 4. Karaduman A., Yılmaz Ö.T.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ortopedik Rehabilitasyon Pediatrik Rehabilitasyon. Pelikan 2016

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:54