Yüksek lisans öğrenim hedeflerine ek olarak, fizyoterapide özel konularda karmaşık problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme, eğitim ve araştırma becerisi geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders; Spor yaralanmaları ve rehabilitasyonu,Spor yaralanmaları erken dönem uygulamaları,Spor yaralanmaları geç dönem uygulamaları,Spor yaralanması sonrası aktiviteye dönüş programı,Üst ekstremite ortopedik cerrahi sonrası rehabilitasyon,Alt ekstremite cerrahi sonrası rehabilitasyon,Vaka Çalışması,Vertebral koln cerrahisi sonrası rehabilitasyon,Sporcularda egzersiz ve fiziksel uygunluk testleri,Sporcularda saha testleri,Ortopedik cerrahi sonrası laser uygulamaları,Yumuşak doku yaralanmalarında fizyoterapi ajanları,Spor yaralanmalarında elektrik stimulasyonu,Spor yaralanmaları ve ortopedik cerrahi sonrası kanıta dayalı fizyoterapi uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Spor yaralanmalarında erken dönem ve geç dönem uygulamaları tanımlayabilmesi
10, 18, 5, 9
A, E
Üst - alt ekstremite ve vertebral kolon ortopedik cerrahi sonrası rehabilitasyonu tanımlayabilmesi
18, 5, 6, 9
A, E
Spor yaralanmaları ve ortopedik cerrahi sonrasında değerlendirme yöntemlerini tanımlayabilmesi
10, 18, 9
A, E
Kanıta dayalı ortopedik rehabilitasyon ve sporcu sağlığında modaliteleri tanımlayabilmesi.
Spor yaralanmaları ve ortopedik cerrahi sonrası kanıta dayalı fizyoterapi uygulamaları
www.pubmed.com
Kaynak
Ders notu verilecektir
1-Lori Thein Brody, Carrie M.Hall. Therapeutic Exercise moving Toward Function,Lippincott Williams&Wilkins, 2011
2-Donalt A.Neumann, Kinesiology of Musculoskeletal System Foundations for Rehabilitation. Mosby Elsevier, 2010
3- Baltacı G., Tunay V.B., Tuncer A., Ergun N. Spor Yralanmalarında Egzersiz Tedavisi. Alp 2003
4- Ortopedik Sportif Rehabilitasyon. Ercan S. Kitap bölümü, 2015
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
8
112
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
170
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(170/30)
6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
FİZYOTERAPİ SEMİNER II
-
Bahar Dönemi
2+0
2
6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Doç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Yüksek lisans öğrenim hedeflerine ek olarak, fizyoterapide özel konularda karmaşık problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme, eğitim ve araştırma becerisi geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders; Spor yaralanmaları ve rehabilitasyonu,Spor yaralanmaları erken dönem uygulamaları,Spor yaralanmaları geç dönem uygulamaları,Spor yaralanması sonrası aktiviteye dönüş programı,Üst ekstremite ortopedik cerrahi sonrası rehabilitasyon,Alt ekstremite cerrahi sonrası rehabilitasyon,Vaka Çalışması,Vertebral koln cerrahisi sonrası rehabilitasyon,Sporcularda egzersiz ve fiziksel uygunluk testleri,Sporcularda saha testleri,Ortopedik cerrahi sonrası laser uygulamaları,Yumuşak doku yaralanmalarında fizyoterapi ajanları,Spor yaralanmalarında elektrik stimulasyonu,Spor yaralanmaları ve ortopedik cerrahi sonrası kanıta dayalı fizyoterapi uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Spor yaralanmalarında erken dönem ve geç dönem uygulamaları tanımlayabilmesi
10, 18, 5, 9
A, E
Üst - alt ekstremite ve vertebral kolon ortopedik cerrahi sonrası rehabilitasyonu tanımlayabilmesi
18, 5, 6, 9
A, E
Spor yaralanmaları ve ortopedik cerrahi sonrasında değerlendirme yöntemlerini tanımlayabilmesi
10, 18, 9
A, E
Kanıta dayalı ortopedik rehabilitasyon ve sporcu sağlığında modaliteleri tanımlayabilmesi.
Spor yaralanmaları ve ortopedik cerrahi sonrası kanıta dayalı fizyoterapi uygulamaları
www.pubmed.com
Kaynak
Ders notu verilecektir
1-Lori Thein Brody, Carrie M.Hall. Therapeutic Exercise moving Toward Function,Lippincott Williams&Wilkins, 2011
2-Donalt A.Neumann, Kinesiology of Musculoskeletal System Foundations for Rehabilitation. Mosby Elsevier, 2010
3- Baltacı G., Tunay V.B., Tuncer A., Ergun N. Spor Yralanmalarında Egzersiz Tedavisi. Alp 2003
4- Ortopedik Sportif Rehabilitasyon. Ercan S. Kitap bölümü, 2015
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.