Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARDİYO PULMONER FİZYOTERAPİ-Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKardiyopulmoner rehabilitasyon alanında toplumun değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uyum gösterebilme; bu alanda klinik ve bilimsel değerlendirme yaklaşımlarını kavrayarak, araştırma planlayabilme becerilerini kazandırmaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Kardiyak problemlerde kayıt, hikaye analiz,Elektrokardiyografik inceleme ve aktivite ile oluşan patolojik değerlendirme,Erken dönem kardiyak rehabilitasyon uygulamaları,Geç dönem kardiyak rehabilitasyon uygulamaları,Risk faktör yönetimi,Koruyucu kardiyak rehabilitasyon uygulmaları,Genel Tekrar,Pulmoner problemli hastalarda özür, bozukluk ve engel değerlendirmesi,Pulmoner rehabilitasyonda egzersiz testlerinin kullanımı,Pulmoner rehabilitasyonda yaşam kalitesinin değerlendirmesi,Havayolu temizleme teknikleri,Solunum problemli hastalarda egzersiz eğitimi,Kronik solunum problemi olan hastalarda klinik karar verme olgu çalışması,Pulmoner rehabilitasyonda organizasyon ve komponentleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kardiyak sorunların değerlendirilmesinde hastayı sorgulayabilmesi ve risk faktörlerini belirleyebilmesi10, 13, 9A
Kalp sorunlarında vital bulgu, değerlendirme ve izlemi yapabilmesi, elektrokardiyografi inceleyebilmesi13, 4, 9A, E
Erken dönem, geç dönem ve koruyucu kardiyak rehabilitasyonu uygulayabilmesi4, 9A, E, F
Pulmoner rehabilitasyonda egzersiz testlerini kullanabilmesi, yaşam kalitesi ve fiziksel aktivite düzeyini değerlendirebilmesi4, 6, 9A, E, F
Pulmoner rehabilitasyonu uygulayabilmesi12, 4, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kardiyak problemlerde kayıt, hikaye analiz3.Kaynak sayfa 7-13
2Elektrokardiyografik inceleme ve aktivite ile oluşan patolojik değerlendirme3.kaynak sayfa 503-508
3Erken dönem kardiyak rehabilitasyon uygulamaları3.kaynak sayfa 365-455
4Geç dönem kardiyak rehabilitasyon uygulamaları3.kaynak sayfa 365-455
5Risk faktör yönetimi3.kaynak sayfa 239-285
6Koruyucu kardiyak rehabilitasyon uygulmalarıLiteratür tarama
7Genel TekrarLiteratür tarama
8Pulmoner problemli hastalarda özür, bozukluk ve engel değerlendirmesi3.kaynak sayfa 103-121
9Pulmoner rehabilitasyonda egzersiz testlerinin kullanımı3.kaynak sayfa291-301,317-326
10Pulmoner rehabilitasyonda yaşam kalitesinin değerlendirmesi3.kaynak sayfa 73-78
11Havayolu temizleme teknikleri3.kaynak sayfa 353-362
12Solunum problemli hastalarda egzersiz eğitimi3.kaynak sayfa 303-307,341-350
13Kronik solunum problemi olan hastalarda klinik karar verme olgu çalışmasıLiteratür tarama
14Pulmoner rehabilitasyonda organizasyon ve komponentleriLiteratür tarama
Kaynak
Ders notu verilecektir
1. Hillegas EA, Sadowsky HS. Essentials Physical Therapy. 2nd ed.Philadelphia: WB Saunders Company;2001 2. Hough A., Physiotherapy in Respiratory Care: An Evidence Base Approach to Respiratory and Cardiac Management .Cheltenham: Stanley Thornes Publishers;2001 3. Uzun M. Kardiyak ve Pulmoner Rehabilitasyon. 1st ed. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi;2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer5315
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı10330
Genel Sınav ve Hazırlığı205100
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)229
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(229/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARDİYO PULMONER FİZYOTERAPİ-Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKardiyopulmoner rehabilitasyon alanında toplumun değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uyum gösterebilme; bu alanda klinik ve bilimsel değerlendirme yaklaşımlarını kavrayarak, araştırma planlayabilme becerilerini kazandırmaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Kardiyak problemlerde kayıt, hikaye analiz,Elektrokardiyografik inceleme ve aktivite ile oluşan patolojik değerlendirme,Erken dönem kardiyak rehabilitasyon uygulamaları,Geç dönem kardiyak rehabilitasyon uygulamaları,Risk faktör yönetimi,Koruyucu kardiyak rehabilitasyon uygulmaları,Genel Tekrar,Pulmoner problemli hastalarda özür, bozukluk ve engel değerlendirmesi,Pulmoner rehabilitasyonda egzersiz testlerinin kullanımı,Pulmoner rehabilitasyonda yaşam kalitesinin değerlendirmesi,Havayolu temizleme teknikleri,Solunum problemli hastalarda egzersiz eğitimi,Kronik solunum problemi olan hastalarda klinik karar verme olgu çalışması,Pulmoner rehabilitasyonda organizasyon ve komponentleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kardiyak sorunların değerlendirilmesinde hastayı sorgulayabilmesi ve risk faktörlerini belirleyebilmesi10, 13, 9A
Kalp sorunlarında vital bulgu, değerlendirme ve izlemi yapabilmesi, elektrokardiyografi inceleyebilmesi13, 4, 9A, E
Erken dönem, geç dönem ve koruyucu kardiyak rehabilitasyonu uygulayabilmesi4, 9A, E, F
Pulmoner rehabilitasyonda egzersiz testlerini kullanabilmesi, yaşam kalitesi ve fiziksel aktivite düzeyini değerlendirebilmesi4, 6, 9A, E, F
Pulmoner rehabilitasyonu uygulayabilmesi12, 4, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kardiyak problemlerde kayıt, hikaye analiz3.Kaynak sayfa 7-13
2Elektrokardiyografik inceleme ve aktivite ile oluşan patolojik değerlendirme3.kaynak sayfa 503-508
3Erken dönem kardiyak rehabilitasyon uygulamaları3.kaynak sayfa 365-455
4Geç dönem kardiyak rehabilitasyon uygulamaları3.kaynak sayfa 365-455
5Risk faktör yönetimi3.kaynak sayfa 239-285
6Koruyucu kardiyak rehabilitasyon uygulmalarıLiteratür tarama
7Genel TekrarLiteratür tarama
8Pulmoner problemli hastalarda özür, bozukluk ve engel değerlendirmesi3.kaynak sayfa 103-121
9Pulmoner rehabilitasyonda egzersiz testlerinin kullanımı3.kaynak sayfa291-301,317-326
10Pulmoner rehabilitasyonda yaşam kalitesinin değerlendirmesi3.kaynak sayfa 73-78
11Havayolu temizleme teknikleri3.kaynak sayfa 353-362
12Solunum problemli hastalarda egzersiz eğitimi3.kaynak sayfa 303-307,341-350
13Kronik solunum problemi olan hastalarda klinik karar verme olgu çalışmasıLiteratür tarama
14Pulmoner rehabilitasyonda organizasyon ve komponentleriLiteratür tarama
Kaynak
Ders notu verilecektir
1. Hillegas EA, Sadowsky HS. Essentials Physical Therapy. 2nd ed.Philadelphia: WB Saunders Company;2001 2. Hough A., Physiotherapy in Respiratory Care: An Evidence Base Approach to Respiratory and Cardiac Management .Cheltenham: Stanley Thornes Publishers;2001 3. Uzun M. Kardiyak ve Pulmoner Rehabilitasyon. 1st ed. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi;2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:54