Hareketin ve duruşun biyomekanik prensipleri, akut ve kronik fiziksel aktivitenin
kardiyovasküler, hormonal ve metabolik cevapları, motor kontrol ve motor öğrenmeyi
değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Duruş ve Biyomekanik temelleri,Hareket ve Biyomekanik temelleri,Akut fiziksel aktivite ve etkileri,Kronik fiziksel aktivite ve etkileri,Hareket ve bilinç,Motor kontrol,Hemisferik lateralizasyon,Motor öğrenme ve adaptasyon,Yürüyüş ve Kinetik & kinematik analiz,Kinetik ve kinematik analiz-I,Kinetik ve kinematik analiz-II,Kinetik ve kinematik analiz-III,Vaka örneklerinin sunulması,Literatür araştırmalarının sunulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Duruş ve hareketin biyomekanik temellerini yorumlayabilmesi
16, 19, 9
A
Motor kontrol ve hareket kavramını ayırt edebilmesi
16, 19, 9
A
Hareket ve bilinç kavramını yorumlayabilmesi
16, 19, 9
A
Hareket ve hemisferik lateralizasyonun özelliklerini yorumlayabilmesi
16, 19, 9
A
Motor öğrenme ve adaptasyon kavramını yorumlayabilmesi
19, 9
A
Kinetik ve kinematik analizlerin temel özelliklerini özetleyebilmesi
16, 19, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Duruş ve Biyomekanik temelleri
3. kaynak sayfa 145-149
2
Hareket ve Biyomekanik temelleri
3. kaynak sayfa 161-169
3
Akut fiziksel aktivite ve etkileri
5. kaynağın ilgili bölümünün okunması
4
Kronik fiziksel aktivite ve etkileri
5. kaynağın ilgili bölümünün okunması
5
Hareket ve bilinç
4. kaynak sayfa, 138-140
6
Motor kontrol
4. kaynak sayfa 131-134
7
Hemisferik lateralizasyon
4. kaynak sayfa, 113-119
8
Motor öğrenme ve adaptasyon
4. kaynak sayfa 127-128
9
Yürüyüş ve Kinetik & kinematik analiz
3. kaynak sayfa111-112
10
Kinetik ve kinematik analiz-I
3. kaynak sayfa 111-122
11
Kinetik ve kinematik analiz-II
3. kaynak sayfa 111-122
12
Kinetik ve kinematik analiz-III
3. kaynak sayfa 111-122
13
Vaka örneklerinin sunulması
Sunumlara çalışılması
14
Literatür araştırmalarının sunulması
www.pubmed.com
Kaynak
Ders notu verilecektir
1. Kinesiology of the Musculoskeletal System Foundations for Rehabilitation. Donald A. Neumann, Mosby Elsevier, 2010
2. Motor Control, Theory and Practical Applications. Anne Shumway-Cook, Marjorie H. Woollacott. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia, 2001
3. LeVeau B.F. İnsan Hareketinde Biyomekanik. Pelikan 2014
4. Karaduman A., Yıldırım S.A., Yılmaz Ö.T. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Pelikan 2014
5. Kanosue K, Oshima S, Cao ZB, Oka K. Physical Activity, Exercise, Sedentary Behavior and Health. Springer 2015
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
5
70
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
3
42
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
7
4
28
Proje Sunumu / Seminer
7
1
7
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
5
5
25
Genel Sınav ve Hazırlığı
6
6
36
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
236
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
HAREKET BİLİMİ VE ANALİZİ
-
Güz Dönemi
2+2
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Hareketin ve duruşun biyomekanik prensipleri, akut ve kronik fiziksel aktivitenin
kardiyovasküler, hormonal ve metabolik cevapları, motor kontrol ve motor öğrenmeyi
değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Duruş ve Biyomekanik temelleri,Hareket ve Biyomekanik temelleri,Akut fiziksel aktivite ve etkileri,Kronik fiziksel aktivite ve etkileri,Hareket ve bilinç,Motor kontrol,Hemisferik lateralizasyon,Motor öğrenme ve adaptasyon,Yürüyüş ve Kinetik & kinematik analiz,Kinetik ve kinematik analiz-I,Kinetik ve kinematik analiz-II,Kinetik ve kinematik analiz-III,Vaka örneklerinin sunulması,Literatür araştırmalarının sunulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Duruş ve hareketin biyomekanik temellerini yorumlayabilmesi
16, 19, 9
A
Motor kontrol ve hareket kavramını ayırt edebilmesi
16, 19, 9
A
Hareket ve bilinç kavramını yorumlayabilmesi
16, 19, 9
A
Hareket ve hemisferik lateralizasyonun özelliklerini yorumlayabilmesi
16, 19, 9
A
Motor öğrenme ve adaptasyon kavramını yorumlayabilmesi
19, 9
A
Kinetik ve kinematik analizlerin temel özelliklerini özetleyebilmesi
16, 19, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Duruş ve Biyomekanik temelleri
3. kaynak sayfa 145-149
2
Hareket ve Biyomekanik temelleri
3. kaynak sayfa 161-169
3
Akut fiziksel aktivite ve etkileri
5. kaynağın ilgili bölümünün okunması
4
Kronik fiziksel aktivite ve etkileri
5. kaynağın ilgili bölümünün okunması
5
Hareket ve bilinç
4. kaynak sayfa, 138-140
6
Motor kontrol
4. kaynak sayfa 131-134
7
Hemisferik lateralizasyon
4. kaynak sayfa, 113-119
8
Motor öğrenme ve adaptasyon
4. kaynak sayfa 127-128
9
Yürüyüş ve Kinetik & kinematik analiz
3. kaynak sayfa111-112
10
Kinetik ve kinematik analiz-I
3. kaynak sayfa 111-122
11
Kinetik ve kinematik analiz-II
3. kaynak sayfa 111-122
12
Kinetik ve kinematik analiz-III
3. kaynak sayfa 111-122
13
Vaka örneklerinin sunulması
Sunumlara çalışılması
14
Literatür araştırmalarının sunulması
www.pubmed.com
Kaynak
Ders notu verilecektir
1. Kinesiology of the Musculoskeletal System Foundations for Rehabilitation. Donald A. Neumann, Mosby Elsevier, 2010
2. Motor Control, Theory and Practical Applications. Anne Shumway-Cook, Marjorie H. Woollacott. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia, 2001
3. LeVeau B.F. İnsan Hareketinde Biyomekanik. Pelikan 2014
4. Karaduman A., Yıldırım S.A., Yılmaz Ö.T. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Pelikan 2014
5. Kanosue K, Oshima S, Cao ZB, Oka K. Physical Activity, Exercise, Sedentary Behavior and Health. Springer 2015
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.