Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HAREKET BİLİMİ VE ANALİZİ-Güz Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHareketin ve duruşun biyomekanik prensipleri, akut ve kronik fiziksel aktivitenin kardiyovasküler, hormonal ve metabolik cevapları, motor kontrol ve motor öğrenmeyi değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Duruş ve Biyomekanik temelleri,Hareket ve Biyomekanik temelleri,Akut fiziksel aktivite ve etkileri,Kronik fiziksel aktivite ve etkileri,Hareket ve bilinç,Motor kontrol,Hemisferik lateralizasyon,Motor öğrenme ve adaptasyon,Yürüyüş ve Kinetik & kinematik analiz,Kinetik ve kinematik analiz-I,Kinetik ve kinematik analiz-II,Kinetik ve kinematik analiz-III,Vaka örneklerinin sunulması,Literatür araştırmalarının sunulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Duruş ve hareketin biyomekanik temellerini yorumlayabilmesi16, 19, 9A
Motor kontrol ve hareket kavramını ayırt edebilmesi16, 19, 9A
Hareket ve bilinç kavramını yorumlayabilmesi16, 19, 9A
Hareket ve hemisferik lateralizasyonun özelliklerini yorumlayabilmesi16, 19, 9A
Motor öğrenme ve adaptasyon kavramını yorumlayabilmesi19, 9A
Kinetik ve kinematik analizlerin temel özelliklerini özetleyebilmesi16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Duruş ve Biyomekanik temelleri3. kaynak sayfa 145-149
2Hareket ve Biyomekanik temelleri3. kaynak sayfa 161-169
3Akut fiziksel aktivite ve etkileri5. kaynağın ilgili bölümünün okunması
4Kronik fiziksel aktivite ve etkileri5. kaynağın ilgili bölümünün okunması
5Hareket ve bilinç4. kaynak sayfa, 138-140
6Motor kontrol4. kaynak sayfa 131-134
7Hemisferik lateralizasyon4. kaynak sayfa, 113-119
8Motor öğrenme ve adaptasyon4. kaynak sayfa 127-128
9Yürüyüş ve Kinetik & kinematik analiz3. kaynak sayfa111-112
10Kinetik ve kinematik analiz-I3. kaynak sayfa 111-122
11Kinetik ve kinematik analiz-II3. kaynak sayfa 111-122
12Kinetik ve kinematik analiz-III3. kaynak sayfa 111-122
13Vaka örneklerinin sunulmasıSunumlara çalışılması
14Literatür araştırmalarının sunulmasıwww.pubmed.com
Kaynak
Ders notu verilecektir
1. Kinesiology of the Musculoskeletal System Foundations for Rehabilitation. Donald A. Neumann, Mosby Elsevier, 2010 2. Motor Control, Theory and Practical Applications. Anne Shumway-Cook, Marjorie H. Woollacott. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia, 2001 3. LeVeau B.F. İnsan Hareketinde Biyomekanik. Pelikan 2014 4. Karaduman A., Yıldırım S.A., Yılmaz Ö.T. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Pelikan 2014 5. Kanosue K, Oshima S, Cao ZB, Oka K. Physical Activity, Exercise, Sedentary Behavior and Health. Springer 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14570
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14342
Okul Dışı Diğer Faaliyetler7428
Proje Sunumu / Seminer717
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı5525
Genel Sınav ve Hazırlığı6636
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)236
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HAREKET BİLİMİ VE ANALİZİ-Güz Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHareketin ve duruşun biyomekanik prensipleri, akut ve kronik fiziksel aktivitenin kardiyovasküler, hormonal ve metabolik cevapları, motor kontrol ve motor öğrenmeyi değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Duruş ve Biyomekanik temelleri,Hareket ve Biyomekanik temelleri,Akut fiziksel aktivite ve etkileri,Kronik fiziksel aktivite ve etkileri,Hareket ve bilinç,Motor kontrol,Hemisferik lateralizasyon,Motor öğrenme ve adaptasyon,Yürüyüş ve Kinetik & kinematik analiz,Kinetik ve kinematik analiz-I,Kinetik ve kinematik analiz-II,Kinetik ve kinematik analiz-III,Vaka örneklerinin sunulması,Literatür araştırmalarının sunulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Duruş ve hareketin biyomekanik temellerini yorumlayabilmesi16, 19, 9A
Motor kontrol ve hareket kavramını ayırt edebilmesi16, 19, 9A
Hareket ve bilinç kavramını yorumlayabilmesi16, 19, 9A
Hareket ve hemisferik lateralizasyonun özelliklerini yorumlayabilmesi16, 19, 9A
Motor öğrenme ve adaptasyon kavramını yorumlayabilmesi19, 9A
Kinetik ve kinematik analizlerin temel özelliklerini özetleyebilmesi16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Duruş ve Biyomekanik temelleri3. kaynak sayfa 145-149
2Hareket ve Biyomekanik temelleri3. kaynak sayfa 161-169
3Akut fiziksel aktivite ve etkileri5. kaynağın ilgili bölümünün okunması
4Kronik fiziksel aktivite ve etkileri5. kaynağın ilgili bölümünün okunması
5Hareket ve bilinç4. kaynak sayfa, 138-140
6Motor kontrol4. kaynak sayfa 131-134
7Hemisferik lateralizasyon4. kaynak sayfa, 113-119
8Motor öğrenme ve adaptasyon4. kaynak sayfa 127-128
9Yürüyüş ve Kinetik & kinematik analiz3. kaynak sayfa111-112
10Kinetik ve kinematik analiz-I3. kaynak sayfa 111-122
11Kinetik ve kinematik analiz-II3. kaynak sayfa 111-122
12Kinetik ve kinematik analiz-III3. kaynak sayfa 111-122
13Vaka örneklerinin sunulmasıSunumlara çalışılması
14Literatür araştırmalarının sunulmasıwww.pubmed.com
Kaynak
Ders notu verilecektir
1. Kinesiology of the Musculoskeletal System Foundations for Rehabilitation. Donald A. Neumann, Mosby Elsevier, 2010 2. Motor Control, Theory and Practical Applications. Anne Shumway-Cook, Marjorie H. Woollacott. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia, 2001 3. LeVeau B.F. İnsan Hareketinde Biyomekanik. Pelikan 2014 4. Karaduman A., Yıldırım S.A., Yılmaz Ö.T. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Pelikan 2014 5. Kanosue K, Oshima S, Cao ZB, Oka K. Physical Activity, Exercise, Sedentary Behavior and Health. Springer 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:54